Franchise alapfogalmai

dátum 2005-12-31 idő 16:10

A franchise előnyei és buktatói

 

A franchise előnyei

Mi adja az alapvető motivációt egy franchise hálózathoz való csatlakozáshoz? A franchise-ban a franchisee nem csak az egységes kinézetet és jól bejáratott márkát veszi át, hanem az átadó korábban megszerzett gyakorlatát, tudását valamint hírnévét. Ez valódi garanciát jelent. Tehát a franchise előnyei a következők:

 

  • Az átvevő viszonylag alacsony tőke befektetéssel használhat egy már bevezetett és ismert nevet

 

  • A sikeres projekt átvétele lecsökkenti a kockázatot és a bizonytalanságot, melyet egy új vállalkozás indítása okozhat

 

  • Az átvevő a franchise hálózatban jobb vásárlási feltételeket kap a beszállítóktól

 

  • Az átadó nem csak képzést ad franchise partnerének, de folyamatos segítségnyújtást is

 

  • A bevezetett márkanév használata különböző előnyökhöz juttatja használóját, az átvevőt

 

  • A rendszergazda folyamatos támogatást nyújt a promócióban és a marketingben egyaránt

 

  • Az üzlethelyiségek külső megjelenése és belső berendezése már kialakított, így ezzel az átvevőnek nem kell foglalkoznia

 

  • Egy franchise hálózathoz csatlakozók a rendszergazda által bevezetett újdonságokat, kutatási eredményeket valamint szolgáltatásokat is élvezheti

 

  • Emellett az átvevő függetlenül működteti saját üzletét, ugyanakkor egy nagyobb, biztonságot nyújtó hálózathoz csatlakozva

 A bukás okai

A négy legfontosabb ok, ami egy franchise vállalkozás vesztét okozhatja:

 

  • Rossz helyválasztás
    Még egy ismertebb, könnyen azonosítható franchise vállalkozás is elbukhat, ha nincs a vásárlók illetve a közönség szeme előtt. Nem szabad az olcsóbb helyet választani a költségek csökkentése érdekében.

 

  • A piac túltelítettsége
    Habár a franchisor-ok a legtöbbször területi exkluzivitást biztosítanak átvevőiknek, ha ez a terület túl kicsi, a hálózat saját piacát telítheti túl. Figyelembe kell venni azokat a franchise-on kívüli vállalkozásokat is, melyek hasonló terméket illetve szolgáltatást nyújtanak, ezek szintén előidézhetik a túltelítettséget.

 

  • Helytelen promóció
    A promóció minden vállalkozásnál létfontosságú, nem csak a franchise hálózatok esetében. Néhány franchise átvevő úgy hiszi, hogy a márkaismertség kiküszöböli a helyi reklám szükségességét. Ez távol áll az igazságtól. Még ha a franchisor lehetőséget is ad egy marketing-kampány megvásárlására, az átvevőnek önálló lépéseket is kell tennie vállalkozása népszerűsítése érdekében.

 

  • Irreális elvárások
    Végül, a legtöbb franchise hálózat bukását saját átvevői okozzák irreális elvárásaikkal. Egy franchise birtoklása – mint minden más vállalkozásé – kemény munkát valamint elhivatottságot igényel és a legtöbbször jó pár évet, míg az üzlet profitot termel.


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Még mindig nagy üzlet a fogyókúra: tovább terjeszkedik a Naturhouse
dátum 2018-06-01 idő 09:38

2018-ban további terjeszkedéssel számol a táplálkozási tanácsadással foglalkozó Naturhouse.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

A know-how meghatározása
dátum 2012-12-14 idő 17:46

A "know-how" nem szabadalmaztatott tapasztalati információk olyan csomagját jelenti, amely a gyakorlat és a Franchise Rendszergazda ellenőrző vizsgálatának eredményeként jön létre és amely titkos (2), értékkel bíró (3) és azonosított (4).

Védjegy, márka, branding
dátum 2012-12-14 idő 17:45

A franchising termékek és/vagy szolgáltatások és/vagy technológia piacra juttatásának (marketingjének) olyan rendszere, amely jogilag és pénzügyileg különálló és független vállalkozások, a Franchise Rendszergazda (Franchisor) és Egyéni Franchise Vállalkozói (Egyéni Franchisee) közötti szoros és folyamatos együttműködésén alapul...

A franchise működési kézikönyv
dátum 2012-12-14 idő 17:43

A rendszergazdának át kell adnia franchise partnerei számára üzleti tudását (know-how), tapasztalatát, amelyet megfelelően dokumentálnia kell. Egy franchise kézikönyv elsődleges szerepe, hogy támogassa az átvevő üzleti vállalkozásának működését, megkönnyítse annak munkáját.

A franchise szerződés
dátum 2012-12-14 idő 17:41

Ahhoz, hogy Ön franchise átvevővé válhasson, jogi megállapodást kell kötnie a franchise átadóval. Ez az írásban foglalt megállapodás a franchise szerződés.A franchise szerződés három alapvető szempontot tartalmaz...

A franchise előnyei és hátrányai
dátum 2012-12-14 idő 17:36

Mi adja az alapvető motivációt egy franchise hálózathoz való csatlakozáshoz? A franchise-ban az átvevő nemcsak egy ismert márkanevet és egységes arculatot vesz át, hanem a rendszergazda kidolgozott üzleti modelljét, tapasztalatát, tudását, valamint hírnevét. Ez valódi garanciát jelent.