Franchise alapfogalmai

dátum 2005-12-31 idő 16:24

A hosszú kapcsolat titka: tippek franchise partnereknek

 

Az átadó-átvevõ kapcsolat állandó elkötelezettséget jelent, ahol mindkét féltõl elvárható, hogy azt az üzlet végéig fenntartsa folyamatos, aktív kommunikációval, közös célokkal és kölcsönös bizalommal, tisztelettel. Néhányan úgy gondolják, hogy a házassági szerzõdés azt jelenti, hogy rögtön a legrosszabbra készülünk, de néha, ahogy az üzleti megállapodásoknál is, a szerzõdés a szükséges rossz. Ennek az az alapja, hogy ha valamelyik félnek a szerzõdésre kell a késõbbiekben hivatkoznia, akkor el is romolhat a kapcsolat. Annak érdekében, hogy megelõzzük azt, hogy bármelyik fél a szerzõdéshez nyúljon, mind az átadónak, mind pedig az átvevõnek meg kell értenie és véghez kell vinnie a megállapodásban lefektetett szerepét. Ennek megvalósításához közös elképzelésekre, állandóan fenntartott szaktudásra, támogatásra, képzésre és nyitott kommunikációra van szükség.

A legtöbb átadó-átvevõ kapcsolat csõdje abból ered, hogy az átvevõ félreérti a franchise modellt az átadó pedig nem képes megfelelõ elvárásokat támasztani vele szemben és/vagy az átvevõ nem érti meg ezeket az elvárásokat már a kezdetekben sem.

Általános hiba, ha az átvevõ hagyományos vállalkozói törekvésként kezeli a franchise üzletet. A franchise arra nyújt lehetõséget, hogy megalapozott márkanév és már létezõ, mûködõ elvek alapján birtokoljunk üzletet. Az átvevõknek általában nincs önálló, kreatív lehetõségük arra, hogy megváltoztassák azt, ahogyan az üzletet már megszervezték. Néha az átadók elkövetik azt a hibát, hogy ügyfélnek tekintik átvevõiket olyan partner helyett, akivel azon közös célért dolgoznak, hogy a márka hírnevét növeljék.

Ezeket a csapdák könnyedén kikerülhetõek, ha az átadó és az átvevõ a kezdetektõl a megfelelõ kérdéseket teszik fel egymásnak. Az átadónak érdeklõdnie kell leendõ partnere elképzeléseirõl, képességérõl, amivel a franchise modellhez valamint a mûködõ rendszerhez tud alkalmazkodni. Az átvevõnek pedig alaposan át kell tekintenie a cég pénzügyi és üzleti terveit és kapcsolatot kell teremtenie más átvevõkkel, akik tájékoztatni tudják a rendszergazdával való elégedettségükrõl.



vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

A know-how meghatározása
dátum 2012-12-14 idő 17:46

A "know-how" nem szabadalmaztatott tapasztalati információk olyan csomagját jelenti, amely a gyakorlat és a Franchise Rendszergazda ellenőrző vizsgálatának eredményeként jön létre és amely titkos (2), értékkel bíró (3) és azonosított (4).

Védjegy, márka, branding
dátum 2012-12-14 idő 17:45

A franchising termékek és/vagy szolgáltatások és/vagy technológia piacra juttatásának (marketingjének) olyan rendszere, amely jogilag és pénzügyileg különálló és független vállalkozások, a Franchise Rendszergazda (Franchisor) és Egyéni Franchise Vállalkozói (Egyéni Franchisee) közötti szoros és folyamatos együttműködésén alapul...

A franchise működési kézikönyv
dátum 2012-12-14 idő 17:43

A rendszergazdának át kell adnia franchise partnerei számára üzleti tudását (know-how), tapasztalatát, amelyet megfelelően dokumentálnia kell. Egy franchise kézikönyv elsődleges szerepe, hogy támogassa az átvevő üzleti vállalkozásának működését, megkönnyítse annak munkáját.

A franchise szerződés
dátum 2012-12-14 idő 17:41

Ahhoz, hogy Ön franchise átvevővé válhasson, jogi megállapodást kell kötnie a franchise átadóval. Ez az írásban foglalt megállapodás a franchise szerződés.A franchise szerződés három alapvető szempontot tartalmaz...

A franchise előnyei és hátrányai
dátum 2012-12-14 idő 17:36

Mi adja az alapvető motivációt egy franchise hálózathoz való csatlakozáshoz? A franchise-ban az átvevő nemcsak egy ismert márkanevet és egységes arculatot vesz át, hanem a rendszergazda kidolgozott üzleti modelljét, tapasztalatát, tudását, valamint hírnevét. Ez valódi garanciát jelent.