Franchise alapfogalmai

dátum 2005-12-31 idő 16:17

Hogyan választják ki partnerüket a franchise hálózatok?

 

Amennyiben szeretnénk belépni egy franchise hálózatba, nem árt, ha tisztában vagyunk azzal, hogy milyen szempontok szerint döntenek a hálózatok. Először rendszerint a hálózat honlapján található kérdőívet kell kitöltenünk. Gyakran előfordul, hogy a külföldi hálózatoknál ez az egyetlen lehetőség a kommunikáció felvételére, mivel sem telefonszám sem e-mail nem található az oldalon. A kiválasztott  franchise-zal kapcsolatos  főbb információkról érdemes telefonon érdeklődni. Ilyenkor megtudhatjuk milyen a koncepció, mekkora a belépési díj, illetve a teljes beruházás összege az adott hálózatoknál.

A kérdőív kitöltése mindössze néhány perces munka, de nagy odafigyelést igényel, mert a partnert kereső franchise-nál ez az első szűrő. Amennyiben felkeltjük a hálózat érdeklődését kaphatunk egy részletesebb kérdőívet is, amelyben rákérdezhetnek a jelentkező üzleti céljaira. 
Ha nem érkezik válasz a weblapon kitöltött jelentkezésre, akkor sem szabad kétségbe esni. 

A következő okai lehetnek:
- a benyújtott információk alapján a hálózat nem tartja megfelelő partnernek a jelentkezőt
- már van potenciális jelöltje 
- nem keres partnert az adott régióban 
-nem a hálózat, hanem tanácsadója értékeli a kérdőívet, ezért hosszabb az átfutási idő

Ez utóbbi főként azoknál a hálózatoknál fordul elő, amelyek kizárólagossági szerződést kötnek egy tanácsadóval a magyarországi terjeszkedésre.

A jelentkezéstől a szerződéskötésig általában 4-6 hét telik el, de a mester franchise jog megvételének átfutási ideje 3-4 hónap is lehet.

Ha nem tudjuk vonzóvá tenni vállalkozásunkat a franchise rendszergazda számára, érdemes franchise tanácsadóhoz fordulnunk, s közreműködésével háttér információkat szereznünk a hálózatról. Amennyiben a hálózat már jelen van Magyarországon felkereshetünk működő egységeket is, hogy minél mélyebb betekintést nyerjünk az általunk kiválasztott rendszerbe.



vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Franchise Börze - Ahol tuti recepteket találhat egy sikeres vállalkozáshoz!
dátum 2018-01-10 idő 13:30

2018. február 1-én újra franchise kiállítást szervez a Magyar Franchise Szövetség.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

A know-how meghatározása
dátum 2012-12-14 idő 17:46

A "know-how" nem szabadalmaztatott tapasztalati információk olyan csomagját jelenti, amely a gyakorlat és a Franchise Rendszergazda ellenőrző vizsgálatának eredményeként jön létre és amely titkos (2), értékkel bíró (3) és azonosított (4).

Védjegy, márka, branding
dátum 2012-12-14 idő 17:45

A franchising termékek és/vagy szolgáltatások és/vagy technológia piacra juttatásának (marketingjének) olyan rendszere, amely jogilag és pénzügyileg különálló és független vállalkozások, a Franchise Rendszergazda (Franchisor) és Egyéni Franchise Vállalkozói (Egyéni Franchisee) közötti szoros és folyamatos együttműködésén alapul...

A franchise működési kézikönyv
dátum 2012-12-14 idő 17:43

A rendszergazdának át kell adnia franchise partnerei számára üzleti tudását (know-how), tapasztalatát, amelyet megfelelően dokumentálnia kell. Egy franchise kézikönyv elsődleges szerepe, hogy támogassa az átvevő üzleti vállalkozásának működését, megkönnyítse annak munkáját.

A franchise szerződés
dátum 2012-12-14 idő 17:41

Ahhoz, hogy Ön franchise átvevővé válhasson, jogi megállapodást kell kötnie a franchise átadóval. Ez az írásban foglalt megállapodás a franchise szerződés.A franchise szerződés három alapvető szempontot tartalmaz...

A franchise előnyei és hátrányai
dátum 2012-12-14 idő 17:36

Mi adja az alapvető motivációt egy franchise hálózathoz való csatlakozáshoz? A franchise-ban az átvevő nemcsak egy ismert márkanevet és egységes arculatot vesz át, hanem a rendszergazda kidolgozott üzleti modelljét, tapasztalatát, tudását, valamint hírnevét. Ez valódi garanciát jelent.