Franchise alapfogalmai

dátum 2012-12-06 idő 14:07

Melyik üzleti koncepció indítható el franchise-ban?

 

Egy mesterfodrász, és egy marketing szakember fejében megfogant a gondolat, mi lenne, ha egy eddig Magyarországon nem ismert koncepcióval, BioHair néven, fodrász szalont nyitnának. Erre sor is került tavaly februárban. Egyre többen tértek be nap mint nap hajvágásra, szárításra a szalonba, és érdeklődtek, hogy lehet egy ilyen sikeres fodrász üzletet nyitni?

Binder Géza és Perger Gabriella elkezdtek gondolkozni, hogyan legyen tovább. A növekedés útjaként a franchise-t választották: “Úgy döntöttünk, hogy felépítünk egy franchise modellt, mivel úgy ítéltük meg ez a növekedés saját tőkebefektetés nélküli legjobb és leggyorsabb módja. Ráadásul lehetővé tehettük más vállalkozók számára is, egy sikeres fodrász szalon üzemeltetését. Most, az első év tapasztalatai, és a 12 sikeres működő franchise egység után, az a tervünk, hogy év végére létrehozzunk hazánk legnagyobb fodrász franchise-hálózatát.“ 

Míg egy olyan koncepció mint a Biohair, tökéletesen alkalmas franchise-ban való elindításra, nem minden üzlet alkalmas erre.

“A csatlakozni kívánó vállalkozók számára meg kell határoznunk azt, hogy üzleti tevékenységünk hogyan másolható és tanítható be számukra. Akik franchise-hálózatot kívánnak elindítani egy jó termékkel vagy szolgáltatással, komoly ismertséggel, vonzerővel kell rendelkezniük, illetve a rendszergazdának megfelelő tőke szükséges a rendszer elindításához.“ – emelte ki dr. Mandel Katalin a Magyar Franchise Szövetség főtitkára.

A BioHair hálózat elindítói szakmai tudásukon kívül komoly összeget fektettek be a franchise-hálózat elindításába. “A Magyar Franchise Szövetségtől sok segítséget kaptunk a hálózat elindításához. A szövetség tanácsadójának és ügyvédjének bevonásával elkészítettük franchise dokumentációnkat (kézikönyveket, szerződést), amelyek tartalmazzák mind a saját, mind az átvevőink kötelezettségeit. Meghatároztuk a szerződéskötés előtt átadott információk körét, az átvevők és azok fodrászainak betanítását, folyamatos képzését, a beszállítók körét, a szalon felszerelését. 
A Binder Akadémia biztosítja fodrászaink standard képzését, felkészültségét. Az Akadémián keresztül látjuk el szalonjainkat megfelelően képzett munkatársakkal. Kiemelten kezeljük a marketing és PR tevékenységet, itt már ki tudjuk használni hálózatunk méretét. Központunk, valamint az egyes szalonok által befizetett marketing díj lehetőséget ad, hogy sok energiát és pénzt fektessünk bele a hálózat népszerűsítésébe, szalonjaink ismertté tételébe. A közeljövőben, TV kampányt is tervezünk, a legismertebb csatornákon.”
 – mondta el Perger Gabriella.“

A BioHair hálózat jó példa arra, hogyan épül fel egy ‘klasszikus’ franchise üzlet”- nyilatkozta dr. Mandel Katalin“A rendszergazda felépít egy koncepciót, sikeresen működtet saját üzleteket, majd megteremti üzlete másolhatóságának feltételeit, és elindítja a hálózatot. Nagyon fontos a jó kapcsolat kiépítése rendszergazda és átvevői között, melyben az etikus, tisztességes üzleti magatartás kell, hogy az irányadó legyen. A franchise üzlet különbözik attól, amikor egy vállalkozó saját vállalkozását viszi, szüksége lesz üzletvezetőkre, akik viszik saját egységeit, hogy a franchise-hálózat működtetésére tudja energiáit koncentrálni.”



vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

A know-how meghatározása
dátum 2012-12-14 idő 17:46

A "know-how" nem szabadalmaztatott tapasztalati információk olyan csomagját jelenti, amely a gyakorlat és a Franchise Rendszergazda ellenőrző vizsgálatának eredményeként jön létre és amely titkos (2), értékkel bíró (3) és azonosított (4).

Védjegy, márka, branding
dátum 2012-12-14 idő 17:45

A franchising termékek és/vagy szolgáltatások és/vagy technológia piacra juttatásának (marketingjének) olyan rendszere, amely jogilag és pénzügyileg különálló és független vállalkozások, a Franchise Rendszergazda (Franchisor) és Egyéni Franchise Vállalkozói (Egyéni Franchisee) közötti szoros és folyamatos együttműködésén alapul...

A franchise működési kézikönyv
dátum 2012-12-14 idő 17:43

A rendszergazdának át kell adnia franchise partnerei számára üzleti tudását (know-how), tapasztalatát, amelyet megfelelően dokumentálnia kell. Egy franchise kézikönyv elsődleges szerepe, hogy támogassa az átvevő üzleti vállalkozásának működését, megkönnyítse annak munkáját.

A franchise szerződés
dátum 2012-12-14 idő 17:41

Ahhoz, hogy Ön franchise átvevővé válhasson, jogi megállapodást kell kötnie a franchise átadóval. Ez az írásban foglalt megállapodás a franchise szerződés.A franchise szerződés három alapvető szempontot tartalmaz...

A franchise előnyei és hátrányai
dátum 2012-12-14 idő 17:36

Mi adja az alapvető motivációt egy franchise hálózathoz való csatlakozáshoz? A franchise-ban az átvevő nemcsak egy ismert márkanevet és egységes arculatot vesz át, hanem a rendszergazda kidolgozott üzleti modelljét, tapasztalatát, tudását, valamint hírnevét. Ez valódi garanciát jelent.