Hírek, aktualitások

dátum 2014-01-06 idő 09:28

„Még mindig az első átvevővel lennénk elfoglalva, ha nincsen tanácsadónk” (Borháló)

„Az egyik legfontosabb befektetés a franchise rendszergazda számára a jó tanácsadó” - állítja Elek Márton, a Borháló alapító, tulajdonosa. „A franchise rendszer építésével és a kézikönyvek elkészítésével kapcsolatos dilemmáinkat is tanácsadóval beszéltük meg.”
 
A Borháló franchise rendszer egy éves indulása óta már több mint 20 egységgel rendelkezik országszerte, és folyamatosan bővíti partneri hálózatát. A Borháló franchise egy saját üzlettel rendelkezik - ez a szentendrei mintaüzlet. Jelenleg további 21 üzlet működik, és még ezen felül további 6 szerződést kötöttek meg, mely üzletek 2014. január és február hónapjában nyitnak majd meg.
A gyors fejlődésről, a kezdeti nehézségekről, az állandóan fejlődő, formálódó vállalati struktúráról beszélgettünk Elek Mártonnal, a Borháló Kft. - a franchise rendszergazda - stratégiai tanácsadójával.
 
Miért hozták létre a Borháló borkereskedés franchise-t? Milyen tényezők játszottak közre, amiért egy franchise hálózat létrehozása mellett döntöttek?
 
Először csak egy helyi borkereskedés gondolata fogalmazódott meg bennünk. Krisztián magyartanárként kereste a borszeretetének lehetséges megoldását reális költségekkel, én pedig friss hobbimnak, a marketingnek hódolva vágtam bele ártatlanul, a szentendrei üzlet megnyitásába. Ez olyan jól sikerült, hogy másfél év után megfogalmazódott a folytatás igénye.
 
Elek Márton, a Borháló stratégiai tanácsadója
 
Ez több tényező együtteséből jött. Jól beágyazódott Szentendrén az üzlet. Vásárlóink szerették, imádták a finom borokat, nem zavarta őket a pillepalackos csomagolás. Rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk, amire rá tudtuk fogni, hogy attól eredményes. Az üzletvitelhez és fejlesztésekhez annyira sok és szerteágazó jellegű energiára, tudásra és figyelemre volt szükség, hogy azt jól csinálni egy üzlet esetében teljes anyagi csődnek, vagy felesleges hobbinak tűnt. A növekedés és stratégiai lépcsőfokok meglépéséhez elengedhetetlen volt a potens partner státusza, vagyis borászokkal tárgyalni csak számottevő mennyiséggel lehet eredményesen.
 
Mindezek miatt úgy döntöttünk, hogy a legjobb működési forma a know-how fejlesztése és átadása lenne, mert a gyors növekedéshez és fegyelmezett mozgáshoz ez illik a legjobban. Így tudjuk a legjobban megvalósítani azt a küldetésünket, hogy minél szélesebb körben biztosíthassuk a minőségi borfogyasztást, és taníthassuk meg a bor alkoholtartalmán túli élvezetét.
 
Miért kezdtek el franchise tanácsadóval dolgozni?
 
Nagyon önfejűek vagyunk. Azt hittük, hogy saját magunk mindent meg tudunk oldani. Tettük mindezt azért, mert rengeteg kérdésben ez addig működött is.
Elég sokáig jutottunk volna önerőből, ha szerencsére nem akadunk fent egy ismerős jogász magabiztosságán. Körülbelül négy hónapig „dolgozott” egy végül két oldalasra sikerült szerződésen, mely a terület ismeretének hiányából fakadt. Ekkor mondtuk ki, hogy ez így nem mehet tovább, keressük meg a legjobb szakembert és dolgozzunk vele. Ha mi a legjobb hálózatot akarjuk csinálni, akkor a legjobb emberekkel kell dolgoznunk. Ekkor kerestük fel a Magyar Franchise Szövetséget, és kértünk tanácsot.
 
 
Eddig soha nem látott bizalommal találkoztunk. Szakemberek láttak fantáziát abban a ködös ábrándban, ami előttünk lebegett. Gyorsan kaptunk szakmai segítséget és ügyvédi támogatást is. Azóta is valljuk, hogy csak a legjobb szakemberekkel lehet a legjobb céget megcsinálni.
A franchise rendszer építésével és a kézikönyvek elkészítésével kapcsolatos dilemmáinkat is tanácsadóval - a DAKEXPO franchise tanácsadó irodával - beszéltük meg. Azt hiszem rengeteg hibától óvtak meg minket. Még mindig az első átvevővel lennénk elfoglalva, ha nincsen tanácsadónk. Az egyik legfontosabb befektetés a franchise rendszergazda számára a jó tanácsadó.
 
Hol helyezkedik el a Borháló a mai borkereskedelmi piacon?
 
A Borháló a minőségi borkereskedelem és az egyéni üzletek jelentette, felügyelet nélküli folyóbor-kereskedelem közötti hatalmas űrt tölti ki, a két műfaj keverésével. Az egyéni üzletek és a több boltból álló hálózatok között pedig, a sok kis üzletből álló hálózat formájával egyedülálló üzleti vállalkozás Magyarországon.
 
Milyen hosszú távú célokat tűztek ki maguk elé a márkaismertség növelése, a franchise hálózat bővítése tekintetében?
 
A hétköznapi borbeszerzés szinonimájává akarunk válni. Helyi közösségépítő erő és ismeretterjesztő helyszínek sokaságával egy mindenki által elérhető beszerzési helyszín legyen a Borháló. A vásárlók minél jobb kiszolgálása a cél, és az ehhez szükséges eszközök bevezetése. Helyi házhozszállítás, hűségrendszer, az egyedi arculat még egyértelműbb kialakítása. Ajánlórendszer fejlesztése, brandépítő kiegészítő termékek fejlesztése, sajátmárkás termékek bevezetése.
 
 
A hálózat növelésének stratégiai lépései a Borháló számára az üres területek lefedése motivált partnerekkel, a meglévő, nagyobb területeken második üzlet nyitásának támogatása. Illetve a környező országokban történő üzletek nyitása, az üzleti modell exportálásának lehetőségének megteremtése.
 
Jelenleg hány egységgel rendelkezik a Borháló franchise hálózat?
 
A Borháló franchise egy saját üzlettel rendelkezik - ez a szentendrei mintaüzlet. Jelenleg további 21 üzlet működik, és még ezen felül további 6 szerződést kötöttünk meg, mely üzletek 2014. január és február hónapjában nyitnak majd meg. 2014. tavaszán további 12 üzlet nyitását tervezzük. Ezt követően egy rendszerszintű megerősödést tervezünk, létszámstop mellett.
 
Mennyi idő alatt nőtt ilyen nagyra a hálózat, és ebben milyen segítséget, promóciós eszközöket használtak fel, vettek igénybe?
 
A hálózat egy év alatt nőtt egy átvevői üzletről ekkorára. A növekedésnek több elemét tudjuk beazonosítani. A jó célcsoport beazonosítás miatt jól volt kommunikálható maga az üzleti modell és az, hogy kinek való. Élvezetes és kívánatos termék a bor, jól beazonosítható az a kör és élethelyzet, melyben értékes emberek fogékonyak ennek az üzletszerű működtetésére. Rendszergazdaként nem ragadtunk le a részletekben, hanem egy nagyobb rendszer drótvázát hoztuk létre, és ezt foltoztuk be mindig az aktuális méretnek megfelelően. 
 
 
Az ismertség növelésében nagy jelentősége volt a Magyar Franchise Szövetség honlapján való megjelenés is, egyértelmű üzenettel. Emellett több fórumon is megjelentünk cikkekkel, amelyeknek szintén pozitív hatásai voltak.
 
Volt-e arra példa, hogy a Franchiseportal.HU-n, a Borháló franchise tanácsadójuk oldalán talált rá egy vállalkozó a franchise ajánlatukra, és erre hivatkozva kereste fel Önöket, mint potenciális átvevő partner?
 
Jelentős forgalom köszönhető a Franchiseportal.HU oldalon való megjelenésünknek. Nagy jelentősége volt fejlődésünkben a megjelenés. Azóta több jelentkező is eljutott a boltnyitásig, aki onnan jelentkezett. 
 
Mit jelent Borháló franchise partnernek lenni? Milyen támogatást kapnak az átvevő partnerek?
 
A Borhálónál a belépő vállalkozó egy partneri közösség tagja lesz, ahol nem a konkurenciától való félelem, hanem a partnerség segíti és erősíti egymást. Átvevőink folyamatos szakmai támogatást, kész ügyviteli rendszert kapnak tőlünk. A közös beszerzésnek, és a közös márkahasználatnak rendkívüli ereje van. Átvevőinkkel közös stratégiát és jövőképet dolgozunk ki, cégvezetési és marketing ismeretekkel látjuk el őket, a vállalkozói szemléletet oktatjuk. Emellett szakmai és jogi érdekeiket is képviseljük, nagykereskedelmi támogatást kapnak tőlünk, illetve számos piackutatást végzünk.
Számos más területen is támogatjuk átvevőinket, de ezek felsorolására nem lenne elegendő ez a cikk - erről többszáz oldalnyi kézikönyvet írtunk a franchise tanácsadónk segítségével.
 
Milyen követelményeknek kell megfelelnie egy vállalkozónak, ha csatlakozni kíván a hálózathoz? Kiből válhat jó Borháló franchise partner?
 
A következőknek érdemes meglenniük: legyen személyesen motivált, legyen nyitott a borismeretek elsajátítására, legyen benne borszeretet. Kiskereskedelmi tapasztalat vagy értékesítésben szerzett tapasztalat mindenképpen előny. Rendelkezzen az induláshoz szükséges tőkével. Fontos a szabálykövető magatartás, megfelelő kezdeményező készséggel párosulva. A helyi elkötelezettség is nagyon lényeges. A felvételi folyamat a www.borhalo.com/franchise oldalon való jelentkezéssel indul.
 
Szerző: Vindis Ferenc (ViFe)
Virtuális kiállító: Borháló Kft.


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Május végén Moszkva válik a franchise-világ fővárosává
dátum 2018-04-18 idő 11:26

2018. május végén három jelentős nemzetközi esemény is megrendezésre kerül az orosz fővárosban. a THE MOSCOW FRANCHISE EXPO 2018, a THE WORLD FRANCHISE FORUM az Orosz Franchise Szövetség szervezése, és itt tartják meg a Franchise Világtanács (WFC) soron következő ülését is.

A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.

Május 10-én kerül megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség tisztújító közgyűlése
dátum 2018-04-13 idő 12:45

A közgyűlésen Matthias H. Lehner, a Német Franchise Szövetség alelnöke, a Bodystreet alapító-tulajdonosa osztja meg a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatait.

Frozen Yoghurt hálózat kínálja értékesítésre az elmúlt 4 év alatt felépített franchise hálózatát
dátum 2018-04-13 idő 10:50

A koncepció öt egysége négy jelentős budapesti bevásárlóközpontban, valamint a budaörsi Korzó Auchan Kereskedelmi Központban is jelen van üzleteivel.

Folytatja az expanziót a SPAR
dátum 2018-04-12 idő 17:11

Idén tavasszal Kecskeméten és Budapesten nyitott egy-egy új áruházat a SPAR Magyarország. A vállalat további öt szupermarketjét pedig kívül-belül megújította, hogy még inkább kiszolgálja a megváltozott fogyasztói igényeket. A modernizációs programjára 2018-ban eddig több mint 2,1 milliárd forintot fordított a SPAR.