Hírek, aktualitások

dátum 2014-02-11 idő 13:14

A franchise modell első éve az Alma Gyógyszertárakban

A jelenlegi gyógyszer kiskereskedelmi piacon egyre fontosabb egy megbízható, megfelelő hátteret és szakmai-, kereskedelmi támogatást nyújtó üzleti partner a patikák számára. Az Alma franchise modellje pedig pont ezt nyújtja - mondta Németh Attila a Patika Management kft. ügyvezetője. Az Alma franchise modellje önmagában olyan elemeket tartalmaz, amelyek közvetlen gazdasági előnyöket és beteglojalitást biztosítanak a csatlakozó gyógyszertárak számára. A franchise jogokat gyakorló Patika Management Kft. ügyvezetőjének álláspontját osztják a hálózathoz csatlakozó gyógyszertárak tulajdonosai, vezetői is.
 
Az alábbiakban négy patikavezető és a franchise modell jogtulajdonosának tapasztalatait ismerhetik meg az Alma Gyógyszertárak hálózatának működésről.
 
Miért választották a franchise modellt?
 
Hamar felismertem, hogy a hatalmas gazdasági-, marketingnyomás, a biztos szakmai és jogi háttér, mennyire fontos a Patika nyereséges működéséhez - mondta Dr. Jeszenszky Attila, a békési Levendula Patika szakgyógyszerésze.
 
Családi tulajdonú gyógyszertárunkat vezetem, így olyan lehetőséget kerestem, ami a tulajdonosi szerkezetet változatlanul hagyva biztosít olyan marketing hátteret, amire támaszkodva meg tudjuk tartani betegkörünket, forgalmunkat - folytatta Dr. Feller-Pelle Krisztina szakgyógyszerész.
 
A debreceni Erzsébet Gyógyszertár vezetője, Dr. Maroda-Hajdú Judit úgy látja, hogy Debrecenben a lakosságszámhoz viszonyítva a közforgalmú gyógyszertárak aránya magas. Erős konkurencia harc a jellemző. Nem könnyű a betegkört megtartani, ebben segít a franchise-modell.
 
A bajai Kamilla Gyógyszertár vezetője, Dr. Sánta Tamás szerint a jelen gazdasági körülmények mellett a gyógyszertára egyre szorongatottabb helyzetbe került. Nap, mint nap keményen megdolgoznak a betegek bizalmáért és harcolniuk kell a "számokkal". Ezen szempontok vizsgálata eredményezte a döntést, hogy a franchise modell mellett tették le a voksot.
 
Mennyire kellett átalakítani a napi működést?
 
Racionalizálni kellett, amit természetesen kényszer nélkül, jól felfogott saját érdekünkben is tettem - fogalmazott Dr. Jeszenszky Attila.
 
Nem kell nagy mennyiséget tartanunk a termékekből, lecsökkent a raktárkészlet, természetesen ennek értéke is, így megnőtt a forgási sebesség. Elegendő, ha 15-20 napi árukészletet tartunk - állítja Dr. Feller-Pelle Krisztina.
 
Az én dolgom lényegesen könnyebb lett a beszerzést tekintve - mondta Dr. Maroda-Hajdú Judit. A régi törzsvásárlói program helyét átvette az új Gondozási Program. A kedvezmények mellé betegségtípusokra célzott gondozási tevékenységet is tudunk nyújtani automatikusan, telekommunikációs csatornákat használva.
 
 
Nem kell akciók esetén egyes gyógyszerekből sokat vásárolni, mivel akár a napi rendelés esetén, 1-1 darab termékre is megkapom az akciós kedvezményt - fogalmazott Dr. Sánta Tamás.
 
A franchise-modell bevezetését követő árréstömeg alakulásáról mind a négy megkérdezett gyógyszerész hasonlóképpen nyilatkozott. Egyértelműen látható, hogy az árréstömeg nőtt a franchise-modell bevezetése óta. Bár a különböző gyógyszertárakban különböző mértékben nőt az árréstömeg, általában az mondható, hogy az árrésszint növekedése az előző évek azonos időszakához viszonyítva meghaladja a 2 %-ot.
 
Egy évvel ezelőtt indult az Alma hálózatában a Franchise modell bevezetése. A franchise jog tulajdonosaként mik a tapasztalatok? 
 
Az Alma Franchise Program indulása óta számos tapasztalattal, ötlettel lettünk gazdagabbak a csatlakozó patikákkal folytatott beszélgetések során - mondta Németh Attila a Patika Management Kft. ügyvezetője. Mindezen tapasztalatokat beépítve a napi gyakorlatba - ugyanakkor megtartva a kezdetekkor kitűzött elveinket - bővítettük az Alma Franchise Partner patikák körét. Az érdeklődő gyógyszertárak számának növekedéséből és a már csatlakozott franchise partner patikák pozitív visszajelzéseiből úgy látjuk, egy jól átgondolt, tényleges kereskedelmi-, marketing- és gazdasági előnyöket biztosító modellt tudunk nyújtani.
 
Hány gyógyszertár csatlakozott eddig és még hány csatlakozásával számolnak ebben az évben?
 
A Franchise Program indulása óta több mint 35 gyógyszertárral kezdtük el a közös munkát. 2014-ben is fenn szeretnénk tartani a hálózat bővítésének ütemét. Olyan városok, országrészek felé is nyitunk, ahol most még nincs Alma Gyógyszertár. Így ez is meghatározó szempont a csatlakozási tárgyalások során.  
 
A Patika Management Kft. számára milyen előnyökkel jár a Franchise modell?
 
Úgy gondoljuk, a franchise modellen keresztül egy olyan komplex üzleti csomagot tudunk nyújtani a gyógyszertárak számára, amelyre valós igény jelentkezik a magyar gyógyszer kiskereskedelmi piacon. Egy olyan lehetőség van a kezünkben, amellyel az Alma hálózat dinamikusan képes növekedni, amelyből minden Alma Gyógyszertár profitál. Egységes, magas színvonalú gyógyszerellátást tudunk biztosítani, emellett a több mint havi 100 akciós terméken keresztül a betegek számára is számszerűsíthető előnyöket tudunk kínálni. Az Alma Gyógyszertárakban bevezetett Minőségirányítási rendszer alapján üzleti partnereink felé is értékkel bíró hálózatot működtetünk. Az Alma franchise modell hosszú távon előnyöket jelent, melyet a csatlakozó patikák mellett termékforgalmazó partnereink, betegeink és a nálunk dolgozó szakemberek is tapasztalnak.
 
Miben tudják segíteni, támogatni a csatlakozó, vagy már csatlakozott gyógyszertárakat? 
 
Az Alma franchise modellje önmagában olyan elemeket tartalmaz, amelyek közvetlen gazdasági előnyöket nyújtanak és beteglojalitást növelnek a csatlakozó gyógyszertárak számára.
 
Úgy látjuk, talán a két legfontosabb szempont, amelyet érdemes kiemelnünk, a következő: a piaci átlagnál magasabb, széles portfólióra vonatkozó kereskedelmi kedvezmények és az akciós termékújságon keresztül biztosított marketing szolgáltatás, amelynek következtében a gyógyszertárak forgalom összetétele változhat kedvezően. Szeretnénk elérni, hogy a betegek / vásárlók az egészségmegőrzéssel kapcsolatos termékeket is a gyógyszertárakban keressék és ott vásárolják meg!
 
De mindezek mellett büszkék vagyunk egyedi, előre mutató szolgáltatásaikra: ezek az ISO 9001 minősítés, valamint a telekommunikáció vívmányait alkalmazó Alma Gondozási Program, melyet a Magyar Telekom PraxisPlatform rendszerével hoztunk létre. Hogy minden patikai igényt kielégítsen, a Patika Management Kft. a franchise programban foglalt elemeken kívül teljes körű gazdálkodási, kontrolling-, illetve szakmai tanácsadó szolgáltatást nyújt a gyógyszertárak számára.
 
Forrás: franchise.hu


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Franchise Börze - Ahol tuti recepteket találhat egy sikeres vállalkozáshoz!
dátum 2018-01-10 idő 13:30

2018. február 1-én újra franchise kiállítást szervez a Magyar Franchise Szövetség.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Turán nyitotta meg legújabb egységét a Stilianos Babauszoda.
dátum 2018-01-18 idő 17:17

2018. Január 15-én a Stilianos Babauszoda Franchise 7. egységeként kezdte működését a Stilianos Babauszoda Tura.

A Franchise Börzén kedvezménnyel lesz megvásárolható a Franchise Vállalkozás című könyv
dátum 2018-01-18 idő 16:35

A franchise iránt érdeklődők számára alapvető ismereteket tartalmazó olvasmány 25% kedvezménnyel lesz kapható a kiállítás helyszínén.

Hatalmas az érdeklődés a 10 év után újra megrendezendő Franchise Börze iránt
dátum 2018-01-17 idő 14:28

A Magyar Franchise Szövetség hiánypótló bemutatkozási lehetőséget nyújtó rendezvénye olyan sikeres, hogy már szinte az összes kiállítói stand foglalt.

Piacvezető robotgép forgalmazásához keres partnereket a Thermomix
dátum 2018-01-17 idő 12:39

A legintelligensebb robotgép immáron Magyarországon is elérhető.

Ezen túl magánszemélyek is hirdethetnek a Duna House honlapján
dátum 2018-01-16 idő 12:20

Március végéig bruttó 1990 forintért árulhat a nagyközönség házat, lakást, ingatlant, 30 napon át a Duna House honlapján.