Hírek, aktualitások

dátum 2013-10-31 idő 15:51

A jövőben nem a Heinz szállítja a ketchupot a McDonald'sokba

Eltérő arzenállal vív harcot egymással az amerikai hamburgerpiac két főszereplője, a McDonald’s és a Burger King. Előbbi most a rivális miatt szakított negyvenéves partnerével. (vg.hu összeállítás)
 
A jövőben nem a Heinz szállítja a ketchupot a McDonald'sokba – a gyorsétteremlánc azzal indokolta döntését, hogy a szószgyártó új vezetője a nagy rivális, a Burger King vezérigazgatói székét váltotta fel a ketchupgyártóéval. Persze nem csak Bernardo Hees júniusi kinevezése fájt a gyorsétteremláncnak, a szakításhoz hozzájárulhatott az is, hogy a szakember közben elnökhelyettesként tovább dolgozik a Burger Kingnél. Nem véletlen az egyezés: miután áprilisban Warren Buffett befektetőguru cége, a Berkshire Hathaway lett a lánc többségi tulajdonosa, gyakorlatilag azonos tulajdonosi körbe került a Heinzcel – a másik legnagyobb részvénycsomag egy brazil kockázati tőketársaság, a 3G kezében van.
 
 
A ketchupváltás nem nagy érvágás a McDonald’s számára, és ami az amerikai piacot érinti, a Heinznek sem nagy kiesés, hiszen mindössze két város éttermeiben kínálták a ketchupjukat. Világszinten azonban a 35 ezer étterem 60 százalékában volt jelen a cég, amelynek nyilvánvalóan kiváló ingyenreklámot jelentett a McDonald’s.
 

Gyorséttermi rivalizálás a számok tükrében

 
Míg a McDonald’snak Amerikában 14 ezer étterme van, a Burger Kingnek mindössze 7200. Előbbi világszerte elért, 88 milliárd dolláros bevétele csaknem hatszorosa a Whoppert kínáló láncénál. Ennél is többet mond azonban, hogy a két cég mennyit költ reklámra: a McDonald’s hirdetési büdzséje csak az Egyesült Államokban egymilliárd dollárt tett ki tavaly, ami háromszorosa a Burger Kingének – mellesleg nagyjából az egyhatoda az ágazat teljes reklámköltésének. A McDonald’s éves marketingbüdzséjét az Ad Age 2 milliárd dollárra becsli, ami megfelel a Burger King (franchise-partnerek nélkül számított) teljes bevételének.
 
Hank Cardello, a Hudson Institute vezetője elemzésében ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet: a Burger King részéről jó döntés volt ugyan az egészségesebb termék piacra dobása, ám kár volt a sült krumpli amúgy is visszaeső piacán erőlködniük, hiszen hozzájuk az amerikaiak a hamburgert kötik.
 
A McDonald’s ellenében azonban van egy tagadhatatlan előnyük: a rosszul fizetett, alacsony presztízsű állásokról inkább a nagy konkurens jut az emberek eszébe. Augusztusban Amerika-szerte minden nagyobb gyorsétteremlánc dolgozói egységesen léptek sztrájkba, a 7,25 dolláros minimális órabérnél magasabb fizetést követelve. A munkabeszüntetésre a McDonald’s csak annyit reagált: a cég történetében rengeteg olyan dolgozó volt, aki egy étteremben kezdte a karrierjét, de aztán sokra vitte.
 
Forrás: vg.hu
Szerző: Gyükeri Mercédesz
Kép: youtube


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Tizedik alkalommal Superbrands-díjas a SPAR
dátum 2018-04-24 idő 09:20

A szakemberek mellett a vásárlók is újra bizalmat szavaztak a SPAR Magyarországnak, amelyet sorozatban tizedszerre tartottak érdemesnek a márkaértékelési díjra.

Május végén Moszkva válik a franchise-világ fővárosává
dátum 2018-04-18 idő 11:26

2018. május végén három jelentős nemzetközi esemény is megrendezésre kerül az orosz fővárosban. a THE MOSCOW FRANCHISE EXPO 2018, a THE WORLD FRANCHISE FORUM az Orosz Franchise Szövetség szervezése, és itt tartják meg a Franchise Világtanács (WFC) soron következő ülését is.

A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.

Május 10-én kerül megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség tisztújító közgyűlése
dátum 2018-04-13 idő 12:45

A közgyűlésen Matthias H. Lehner, a Német Franchise Szövetség alelnöke, a Bodystreet alapító-tulajdonosa osztja meg a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatait.

Frozen Yoghurt hálózat kínálja értékesítésre az elmúlt 4 év alatt felépített franchise hálózatát
dátum 2018-04-13 idő 10:50

A koncepció öt egysége négy jelentős budapesti bevásárlóközpontban, valamint a budaörsi Korzó Auchan Kereskedelmi Központban is jelen van üzleteivel.