Hírek, aktualitások

dátum 2013-10-31 idő 15:51

A jövőben nem a Heinz szállítja a ketchupot a McDonald'sokba

Eltérő arzenállal vív harcot egymással az amerikai hamburgerpiac két főszereplője, a McDonald’s és a Burger King. Előbbi most a rivális miatt szakított negyvenéves partnerével. (vg.hu összeállítás)
 
A jövőben nem a Heinz szállítja a ketchupot a McDonald'sokba – a gyorsétteremlánc azzal indokolta döntését, hogy a szószgyártó új vezetője a nagy rivális, a Burger King vezérigazgatói székét váltotta fel a ketchupgyártóéval. Persze nem csak Bernardo Hees júniusi kinevezése fájt a gyorsétteremláncnak, a szakításhoz hozzájárulhatott az is, hogy a szakember közben elnökhelyettesként tovább dolgozik a Burger Kingnél. Nem véletlen az egyezés: miután áprilisban Warren Buffett befektetőguru cége, a Berkshire Hathaway lett a lánc többségi tulajdonosa, gyakorlatilag azonos tulajdonosi körbe került a Heinzcel – a másik legnagyobb részvénycsomag egy brazil kockázati tőketársaság, a 3G kezében van.
 
 
A ketchupváltás nem nagy érvágás a McDonald’s számára, és ami az amerikai piacot érinti, a Heinznek sem nagy kiesés, hiszen mindössze két város éttermeiben kínálták a ketchupjukat. Világszinten azonban a 35 ezer étterem 60 százalékában volt jelen a cég, amelynek nyilvánvalóan kiváló ingyenreklámot jelentett a McDonald’s.
 

Gyorséttermi rivalizálás a számok tükrében

 
Míg a McDonald’snak Amerikában 14 ezer étterme van, a Burger Kingnek mindössze 7200. Előbbi világszerte elért, 88 milliárd dolláros bevétele csaknem hatszorosa a Whoppert kínáló láncénál. Ennél is többet mond azonban, hogy a két cég mennyit költ reklámra: a McDonald’s hirdetési büdzséje csak az Egyesült Államokban egymilliárd dollárt tett ki tavaly, ami háromszorosa a Burger Kingének – mellesleg nagyjából az egyhatoda az ágazat teljes reklámköltésének. A McDonald’s éves marketingbüdzséjét az Ad Age 2 milliárd dollárra becsli, ami megfelel a Burger King (franchise-partnerek nélkül számított) teljes bevételének.
 
Hank Cardello, a Hudson Institute vezetője elemzésében ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet: a Burger King részéről jó döntés volt ugyan az egészségesebb termék piacra dobása, ám kár volt a sült krumpli amúgy is visszaeső piacán erőlködniük, hiszen hozzájuk az amerikaiak a hamburgert kötik.
 
A McDonald’s ellenében azonban van egy tagadhatatlan előnyük: a rosszul fizetett, alacsony presztízsű állásokról inkább a nagy konkurens jut az emberek eszébe. Augusztusban Amerika-szerte minden nagyobb gyorsétteremlánc dolgozói egységesen léptek sztrájkba, a 7,25 dolláros minimális órabérnél magasabb fizetést követelve. A munkabeszüntetésre a McDonald’s csak annyit reagált: a cég történetében rengeteg olyan dolgozó volt, aki egy étteremben kezdte a karrierjét, de aztán sokra vitte.
 
Forrás: vg.hu
Szerző: Gyükeri Mercédesz
Kép: youtube


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Franchise Börze - Ahol tuti recepteket találhat egy sikeres vállalkozáshoz!
dátum 2018-01-10 idő 13:30

2018. február 1-én újra franchise kiállítást szervez a Magyar Franchise Szövetség.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Turán nyitotta meg legújabb egységét a Stilianos Babauszoda.
dátum 2018-01-18 idő 17:17

2018. Január 15-én a Stilianos Babauszoda Franchise 7. egységeként kezdte működését a Stilianos Babauszoda Tura.

A Franchise Börzén kedvezménnyel lesz megvásárolható a Franchise Vállalkozás című könyv
dátum 2018-01-18 idő 16:35

A franchise iránt érdeklődők számára alapvető ismereteket tartalmazó olvasmány 25% kedvezménnyel lesz kapható a kiállítás helyszínén.

Hatalmas az érdeklődés a 10 év után újra megrendezendő Franchise Börze iránt
dátum 2018-01-17 idő 14:28

A Magyar Franchise Szövetség hiánypótló bemutatkozási lehetőséget nyújtó rendezvénye olyan sikeres, hogy már szinte az összes kiállítói stand foglalt.

Piacvezető robotgép forgalmazásához keres partnereket a Thermomix
dátum 2018-01-17 idő 12:39

A legintelligensebb robotgép immáron Magyarországon is elérhető.

Ezen túl magánszemélyek is hirdethetnek a Duna House honlapján
dátum 2018-01-16 idő 12:20

Március végéig bruttó 1990 forintért árulhat a nagyközönség házat, lakást, ingatlant, 30 napon át a Duna House honlapján.