Hírek, aktualitások

dátum 2014-06-03 idő 09:43

A kenguruk földjén is lesz chokoMe - franchise rendszerben

Kézzel készült táblás magyar csokoládéival beírta magát a nemzetközi gasztronómia történetébe az egykori marketinges, aki az után kezdett el vállalkozni, hogy kirúgták egy sörgyártótól. (hvg.hu összeállítás)
 
Mint azt a hvg.hu megírta, a magyar chokoMe csokoládé manufaktúra az egyik legrangosabb nemzetközi mezőnyben, az International Chocolate Awards-on ezüstérmet nyert, és ezzel bekerült a világ csokijainak élvonalába.
De talán azt kevesen tudják, hogy Mészáros Gábor, a cég tulajdonosa az után kezdett saját vállalkozásba, hogy kirúgták a Heineken sörgyártótól, ahol menő marketingesként dolgozott jó fizetésért. „A Heineken trade marketingeseként mindenem megvolt, mígnem 2009 januárjában egyik napról a másikra az utcára kerültem” – mondta a cég vezetője a Player.hu-nak.
 
 
Vállalkozását alapos üzleti tervezés és piackutatás előzte meg. Kezdetben még autómosón is gondolkodott, de a végén arra jutott, hogy a csokoládékészítés volt az, amihez a legkisebb tőkére volt szükség. A kommersz csokikkal szemben tudatosan a luxus kategóriát célozta, mivel utóbbiból nagyon kevés volt a választék. Webshopján 1500-2000 forintért lehet rendelni egy tábla csokit tetszőleges feltéttel.
 
 
A termékfejlesztésnél azt az elvet követte, hogy a "luxuscsoki" csomagolása, marketingje, minősége szoros egységben legyen. Mivel nem tudott semmit a csoki készítésről, beiratkozott a világhírű belga Callebaut csokoládégyártó cég akadémiájára. A csomagolást, a doboz és a csokik megjelenését profival tervezték hat hónapig. Termékei különlegessége, hogy variálható feltétekkel kínálja a csokoládékat. Végül ez hozta el számára az áttörést a hazai piacon is.
 
 
A cégnek ma már igen jelentős bevételét az export teszi ki, több mint egy tucat országban kaphatók a csokijai, a helyi terjesztőkön keresztül. Ausztráliában franchise rendszerben fogják készíteni és forgalmazni a termékeiket.
 
Mészáros Gábor szülei szintén kisvállalkozók, így nem volt ismeretlen számára, hogy mit jelent vállalkozónak lenni. „Vállalkozó családból jöttem, a szüleimnek ital-nagykereskedésük van Balassagyarmaton, így volt elképzelésem, hogy ez milyen előnyökkel és persze kockázatokkal jár” – mondta Mészáros a lapnak. Eleinte mindent maga csinált, és fél év elteltével vette fel az első alkalmazottat.
 
Mészáros Gábor számos hazai vállalkozói díj és szakmai elismerés birtokosa. Többek között Magyar Termék Nagydíjas, és Év Üzletembere díjazott. 2013-ban két csillagot kapott egy étcsokija egy rangos nemzetközi csokiversenyen, és 2014-ben második lett a fenti International Chocolate Awards-on.
 
Forrás: hvg.hu
Cimkék: étel-ital


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Még mindig nagy üzlet a fogyókúra: tovább terjeszkedik a Naturhouse
dátum 2018-06-01 idő 09:38

2018-ban további terjeszkedéssel számol a táplálkozási tanácsadással foglalkozó Naturhouse.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Pazar évet zárt tavaly itthon a McDonald's
dátum 2018-06-19 idő 12:04

Tájékoztatásuk szerint tavaly a vendégek száma Magyarországon 10 százalékkal nőtt az előző évhez képest, az étteremhálózat évente átlagosan mintegy 80 millió vendéget szolgál ki.

Gyöngyösön nyitotta meg új éttermét a McDonald's
dátum 2018-06-19 idő 11:25

Gyöngyös forgalmas közlekedési csomópontjában nyitotta meg kapuit a McDonald’s legújabb, kétszintes autós étterme. Az étterem az első vidéki egység, amely már a „Jövő Élménye” koncepció alapján készült.

Egy igazi nyári ajánlat: frozen joghurt koncepció keresi új tulajdonosát!
dátum 2018-06-18 idő 09:42

A Jono Yogo, az egész évben üzemeltethető forzen joghurt hálózat remek franchise befektetési lehetőség. Az öt egységből álló franchise 2013 óta van jelen a hazai piacon, és a legforgalmasab budapesti üzletközpontokban képviselteti magát.

A franchise Spanyolországban
dátum 2018-06-15 idő 16:51

„A siker kulcsa Spanyolországban az, hogy megfelelően tudjunk alkalmazkodni a spanyolok ízlésvilágához” – Interjú Eduardo Abadíával, a Spanyol Franchise Szövetség ügyvezető igazgatójával.

Úgy megy házhoz a Lidl és az Aldi, hogy már a házat is ők építik
dátum 2018-06-13 idő 14:24

A Lidl óvodát és hotelt nyit a boltjai felett, az Aldi lakásokat fejleszt. A diszkontláncok egyre aktívabbak az ingatlanpiacon, de ki profitál ebből?