Hírek, aktualitások

dátum 2015-06-04 idő 10:18

A McDonald’s feláldozza extra bevétele egy részét a pontosságért

A McDonald’s feláldozza extra bevétele egy részét a pontosságért

„És hol vannak a McNugget-jeim?!”. Minden McDrive vevő számára ismerős, milyen gyakoriak a meglepetés– azaz egyáltalán meg nem rendelt – ételek a ’mekis’ papírzsacskóban amikor megkapja a McDrive rendelését. A gyorsétterem óriás McDonald’s lépéseket tesz, hogy csökkentse a megrendelési hibák számát, akár annak költségén is, hogy kevesebb plusz terméket adnak el McDrive éttermeikben.

Az étteremlánc csendben új eljárást vezetett be, melynek a „kérdezz, kérdezz, mondjad” elnevezést adták. E szerint, a McDrive éttermek személyzetét kötelezik, hogy három külön alkalommal megkérdezve ellenőrizzék a rendelést - amikor a vevő megrendeli, kifizeti és átveszi az ételt - ezáltal javítva a megrendelések teljesítésének pontosságát.

Mivel ez az új eljárás értékes másodperceket vesz el a személyzettől, ezért a McDonald’s-nak új módszert kell találnia, hogy a korábbi kiszolgálási sebességet megtartsa. Az étteremlánc válasza? Tervezi, hogy visszavesz az ún. ’ajánlásos értékesítés’ forgalmából – írja a CNBC. Az ’ajánlásos értékesítés’ az, amikor a vevőnek általa nem kért ételeket és italokat ajánlanak, hogy azokból is vásároljon az eredeti rendelésén felül.

Az éttermi személyzetet arra is kötelezik, hogy a rendelést tartalmazó papírzacskót nyitva adják oda a vásárlóknak, hogy azok könnyen ellenőrizni tudják, pontosan megkapták-e rendelésüket. Míg bizonyos McDonald’s éttermek már alkalmazzák ezt az új eljárást az Egyesült Államokban, mások csak később nyáron fogják bevezetni az országban.

A McDonald’s-nál mindig keressük az új módszereket, hogy a vásárlói élményt javítsuk. A ’kérdezz, kérdezz, válaszolj’ programot országosan vezetjük be az U.S.A.-ban, annak érdekében, hogy a vásárlói elégedettséget növeljük – mondta Lisa McComb a McDonald’ szóvivője a CNBC-nek.

Az Egyesült Államokban az eladások több mint 60%-át a McDrive forgalom teszi ki.

2013. júliusban, az akkori CFO, Peter Bensen még arról beszélt elemzőknek, hogy nagyobb hangsúlyt fektetnek az ún. ’ajánlásos értékesítés’-re az éttermekben, hogy jobban ösztönözzék az új termékek kipróbálását, az addicionális értékesítést.

A cég éppen egy hosszabb átszervezésben van benne az U.S.A.-ban, az erős versenyhelyzet miatt. Steve Easterbrook CEO szerint, a McDonald’s-nak meg kell frissülnie, mivel a külső környezet gyorsabban változott, mint a cég belső működése. Michael Andres, a McDonald’s elnöke elmondta, az elmúlt években a menük megnövekedett komplexitása komoly kihívást jelentett a McDrive kiszolgálási sebesség szinten tartásának. Kompenzálásképpen, az év elején a cég csökkentette a menük számát, és tervezi, hogy tovább egyszerűsíti a McDrive menüket, a kiszolgálási sebesség érdekében.

McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft. a Magyar Franchise Szövetség tagja.

(forrás: cnbc.com, Katie Little)



vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Még mindig nagy üzlet a fogyókúra: tovább terjeszkedik a Naturhouse
dátum 2018-06-01 idő 09:38

2018-ban további terjeszkedéssel számol a táplálkozási tanácsadással foglalkozó Naturhouse.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Pazar évet zárt tavaly itthon a McDonald's
dátum 2018-06-19 idő 12:04

Tájékoztatásuk szerint tavaly a vendégek száma Magyarországon 10 százalékkal nőtt az előző évhez képest, az étteremhálózat évente átlagosan mintegy 80 millió vendéget szolgál ki.

Gyöngyösön nyitotta meg új éttermét a McDonald's
dátum 2018-06-19 idő 11:25

Gyöngyös forgalmas közlekedési csomópontjában nyitotta meg kapuit a McDonald’s legújabb, kétszintes autós étterme. Az étterem az első vidéki egység, amely már a „Jövő Élménye” koncepció alapján készült.

Egy igazi nyári ajánlat: frozen joghurt koncepció keresi új tulajdonosát!
dátum 2018-06-18 idő 09:42

A Jono Yogo, az egész évben üzemeltethető forzen joghurt hálózat remek franchise befektetési lehetőség. Az öt egységből álló franchise 2013 óta van jelen a hazai piacon, és a legforgalmasab budapesti üzletközpontokban képviselteti magát.

A franchise Spanyolországban
dátum 2018-06-15 idő 16:51

„A siker kulcsa Spanyolországban az, hogy megfelelően tudjunk alkalmazkodni a spanyolok ízlésvilágához” – Interjú Eduardo Abadíával, a Spanyol Franchise Szövetség ügyvezető igazgatójával.

Úgy megy házhoz a Lidl és az Aldi, hogy már a házat is ők építik
dátum 2018-06-13 idő 14:24

A Lidl óvodát és hotelt nyit a boltjai felett, az Aldi lakásokat fejleszt. A diszkontláncok egyre aktívabbak az ingatlanpiacon, de ki profitál ebből?