Hírek, aktualitások

dátum 2016-08-04 idő 12:03

A Mol-hoz kerültek az AGIP kutak

A Mol-csoport lezárta az olasz Eni magyar leányvállalatának megvásárlását, ezáltal 173 Agip márkanév alatt üzemeltetett töltőállomást vett át – jelentette be Fasimon Sándor, a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója.
 
A tranzakció eredményeként Magyarországon már minden negyedik töltőállomás a Molé, az olajkonszern 11 országban működő kiskereskedelmi hálózata több mint 2000, csak Magyarországon 537 kúttal üzemel.
 
A Mol-csoport az elmúlt két évben mintegy 450 töltőállomást vett át Közép-Európában, közülük csaknem 400-at az Enitől.
 
Az üzemanyag-kiskereskedelemben a töltőállomások elhelyezkedése és a shopok kínálata az utóbbi időben annyira meghatározó lett, hogy a benzinkutak üzemeltetése ma már inkább az ingatlanos szakmához tartozik, mintsem az olajiparhoz. És ez a jövőben várhatóan még inkább így lesz, a nagy olajvállalatoknak ezért el kell dönteniük, hogy a szervezetükön belül megtartják ezt az egyre inkább profilidegen ingatlanos-kiskereskedelmi ágat, vagy átadják az erre szakosodott profiknak.
 
A Mol – ellentétben számos más versenytársával – láthatóan az előbbi taktikát követi, az utóbbi időben átvette az Agip romániai, csehországi és szlovákiai kútjait, illetve a Lukoil cseh egységeit is.
 
Az Agiphoz hasonló cégek nem akarnak már vesződni a kútüzemeltetéssel, csak az üzemanyag forgalmazására koncentrálnak.
 
Ahogy Robert Colville, a kútüzemeltetéssel is foglalkozó CBRE Ltd. szakértője korábban a HVG-nek magyarázta, a folyamatot az hajtja, hogy a benzinkút nyeresége alapvetően nem az eladott üzemanyagból, hanem a kávéból, a szendvicsből, és újabban már abból adódik, hogy az internetes vásárlások egyik átvevőhelyévé vált. Az olajvállalatok többsége viszont nem a szendvicsből akarja a bevételét szerezni, ezért a kutakat eladja, úgy, hogy a márkát a vevőnek bizonyos ideig meg kell tartania, és általában 5-10 évig azt is vállalnia kell, hogy az eladó olajcégtől veszi a naftát.
 
Magyarországon az olajvállalatok visszaszorulását segíti elő az is, hogy a dohányáruból származó bevételt elvitték a trafikok, és a hipermarketek is beerősítettek a piacon. Az Auchan ugyan már 2004 óta jelen van a piacon, de csak 2014 óta lett fontosabb szereplő. A hipermarket azért nagyon erős ellenfél, mert nem kell a benzinen szinte semmit sem keresnie, de nem is a kúton eladott kávéból él – hiszen jellemzően nem is árul ott semmit. A hiperek az alacsonyabb beszerzési árakat azonnal érvényesítik az autósok felé, ami kegyetlenné teszi a versenyt.
 
Magyarországon a benzinkutak száma egyébként 2010 óta csökken, az elmúlt öt évben több mint 100 töltőállomással lett kevesebb. A piac most már nagyon koncentrált lett, az öt (most már inkább csak négy) legnagyobb hálózathoz (Mol, Shell, Agip, OMV és Lukoil) a kutak mintegy kétharmada tartozik.
 
Forrás: hvg.hu


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Tizedik alkalommal Superbrands-díjas a SPAR
dátum 2018-04-24 idő 09:20

A szakemberek mellett a vásárlók is újra bizalmat szavaztak a SPAR Magyarországnak, amelyet sorozatban tizedszerre tartottak érdemesnek a márkaértékelési díjra.

Május végén Moszkva válik a franchise-világ fővárosává
dátum 2018-04-18 idő 11:26

2018. május végén három jelentős nemzetközi esemény is megrendezésre kerül az orosz fővárosban. a THE MOSCOW FRANCHISE EXPO 2018, a THE WORLD FRANCHISE FORUM az Orosz Franchise Szövetség szervezése, és itt tartják meg a Franchise Világtanács (WFC) soron következő ülését is.

A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.

Május 10-én kerül megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség tisztújító közgyűlése
dátum 2018-04-13 idő 12:45

A közgyűlésen Matthias H. Lehner, a Német Franchise Szövetség alelnöke, a Bodystreet alapító-tulajdonosa osztja meg a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatait.

Frozen Yoghurt hálózat kínálja értékesítésre az elmúlt 4 év alatt felépített franchise hálózatát
dátum 2018-04-13 idő 10:50

A koncepció öt egysége négy jelentős budapesti bevásárlóközpontban, valamint a budaörsi Korzó Auchan Kereskedelmi Központban is jelen van üzleteivel.