Hírek, aktualitások

dátum 2014-10-01 idő 09:41

A pékáru stratégiai terület minden kiskereskedelmi lánc számára

A pékáru – bár a vásárlók boltválasztási szempontjai között nincs az élbolyban – stratégiai terület minden kiskereskedelmi lánc számára. Mennyire lehet hangsúlyos boltválasztáskor a pékáruválaszték? Honnak szerzik be a pékárukat? Van-e saját péküzemük? Hozhat-e forgalomnövekedést a helyben sütött pékáru? Ezeket a kérdéseket tettük fel több kiskereskedelmi láncnak. (Élelmiszer online összeállítás)
 

SPAR: „Kemencefriss” termékek

 
A minőség mellett a frissesség is alappillére a SPAR filozófiájának, ezért a friss és egészséges termékek választéka igen széles az áruházainkban, kiemelten igaz ez a pékárukra is. A kereskedelmi piacon az egyik legszélesebb péktermékválasztékkal rendelkezik a vállalat – fogalmaz Fehér István, a SPAR kommunikációs vezetője. – A cégcsoport kiemelt figyelmet fordít az áruházakban e részleg fejlesztésére; a SPAR és INTERSPAR áruházak átalakítása/felújítása során is nagy hangsúlyt kap a pékáruosztályok megújítása. Tapasztalatok szerint a vásárló számára igen fontos boltválasztási tényező a pékkészítmények minősége, frissessége. Különösen kedveltek a friss és „illatos” termékek, a helyben készített pékáruk. Ennek érdekében a látványpékségekben készülő, „kemencefriss” termékeket minél szélesebb körben biztosítjuk a vevők számára, valamint folyamatosan bővítjük látványpékség-hálózatunkat.
 
 
Az áruházakban a péktermékek kihelyezésénél a helyben sütött finomságokra külön felhívjuk vásárlóink figyelmét, emellett különlegességeinkre, akcióinkra is hangsúlyt helyezünk. A frissáru-területnek egyébként igen erős a promóciója is az üzletekben belül és azon kívül is. Elég csak három „Friss Őrünkre” gondolni, ami egy kiemelt kampánya a vállalatnak. Harmat Gábor pékáruszakértőnk segítségével – a vásárlói igényeket szem előtt tartva – bővítjük folyamatosan a termékcsoport választékát, valamint garantáljuk a minőségi és friss termékeket. A pékárukat kilencvenöt százalékban magyar vállalkozásoktól szerzi be a cég, saját péküzemmel nem rendelkezik. A SPAR Magyarország Kft. minden beszerzési forrás esetén a minőséget tartja szem előtt.
 

COOP: A friss sütés mindig kelendőbb

 
A COOP tipikusan lakóhely közeli üzleteket működtet. Magas vásárlási gyakoriság jellemez bennünket, és a napi friss áruk magas aránya. Ebből fakadóan a pékáruknak kifejezetten fontos szerep jut – közli Csongovai Tamás, a CO-OP Hungary Zrt. beszerzési vezetője. – Mivel a COOP az ország minden szegletében, a nagyvárosoktól a kistelepülésekig jelen van, nagyon fontos, hogy a pékárut a megfelelő minőségben és frissességben juttassuk az üzletekbe. Ezért a pékáruk beszerzése helyi – vevőközponti – szinteken történik, hogy a termékek minél rövidebb úton, minél frissebben kerüljenek a vásárlókhoz. A COOP üzletláncnak az ország több régiójában saját sütőipari üzemei is vannak, így innen is történik a friss pékáruval ellátás.
 
 
Továbbá a COOP Csoport egyes franchise tagjai szoros stratégiai partnerségben dolgoznak együtt olyan sütőipari cégekkel is, mint például a Lipóti Pékség. Az akciózás is a helyi adottságokhoz igazodik. A kihelyezésre és termékkezelésre vonatkozóan pedig az élelmiszerekre vonatkozó szigorú előírásokat kell betartani, amire gondosan figyelünk. A helyben sütött pékárunak vevővonzó szerepe van, hiszen a friss sütés mindig kelendőbb. A helyben sütéssel együtt járó kellemes illatok pedig különösen vonzzák a vásárlókat.
 

CBA: Egyértelműen stratégia a szerepe

 
Kihelyezés tekintetében az adott üzlet lehetőségeit kell figyelembe venni, ez alapján lehet meghatározni a pékárurészleg elhelyezkedését. Mindenképpen központi, könnyen megközelíthető, tágas részen kell lennie. Egyértelműen stratégiai szerepe van a pékárunak, hiszen az egyik legfontosabb alapvető élelmiszertermékek közé tartozik – állapítja meg Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója. – Az akciók itt is fontosak, ezen eszközzel meg lehet többszörözni az adott termék forgalmát.
 
 
A vásárlói döntések meghozatalánál fontos szempont, hogy az adott üzletnek milyen a pékáruválasztéka. Minden egységünk általában féltucatnyi vagy akár annál is több helyről rendeli a pékárut, hiszen fontos a kiemelkedő választék ezen termékkörben, továbbá a folyamatos frissesség is alapvető követelmény. Több üzletünknél alakítottunk ki saját péküzemet, ahonnan hálózatunk további egységeit ellátjuk. Mindennek köszönhetően nagyon jó áron kiváló minőséget tudunk előállítani. A helyben sütött pékáru mindenképpen a bolt vonzerejét növeli, így nagyon sok üzletünkben kialakításra került látványpékség is.
 
Szerző: Császár László
Virtuális kiállító: SPAR Magyarország Kft.
Cimkék: kiskereskedelem


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Franchise Börze - Ahol tuti recepteket találhat egy sikeres vállalkozáshoz!
dátum 2018-01-10 idő 13:30

2018. február 1-én újra franchise kiállítást szervez a Magyar Franchise Szövetség.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Turán nyitotta meg legújabb egységét a Stilianos Babauszoda.
dátum 2018-01-18 idő 17:17

2018. Január 15-én a Stilianos Babauszoda Franchise 7. egységeként kezdte működését a Stilianos Babauszoda Tura.

A Franchise Börzén kedvezménnyel lesz megvásárolható a Franchise Vállalkozás című könyv
dátum 2018-01-18 idő 16:35

A franchise iránt érdeklődők számára alapvető ismereteket tartalmazó olvasmány 25% kedvezménnyel lesz kapható a kiállítás helyszínén.

Hatalmas az érdeklődés a 10 év után újra megrendezendő Franchise Börze iránt
dátum 2018-01-17 idő 14:28

A Magyar Franchise Szövetség hiánypótló bemutatkozási lehetőséget nyújtó rendezvénye olyan sikeres, hogy már szinte az összes kiállítói stand foglalt.

Piacvezető robotgép forgalmazásához keres partnereket a Thermomix
dátum 2018-01-17 idő 12:39

A legintelligensebb robotgép immáron Magyarországon is elérhető.

Ezen túl magánszemélyek is hirdethetnek a Duna House honlapján
dátum 2018-01-16 idő 12:20

Március végéig bruttó 1990 forintért árulhat a nagyközönség házat, lakást, ingatlant, 30 napon át a Duna House honlapján.