Hírek, aktualitások

dátum 2014-09-02 idő 10:02

A telefonja jelzi, ha jár önnek egy ingyenes fogfehérítés

Gondoljon bele, bemegy a fogorvosához, ahol már kétszer járt, harmadszori látogatásnál egy ingyenes fogfehérítést kap – és ezt nem is kell észben tartania, erre az okostelefonja figyelmezteti. A Kupon Világ egykori alapítója okostelefonra vitte a pecsételős hűségkártyaprogramot, ami a digitális rendszernek köszönhetően kinyerhető információk segítségével hűségesebb vásárlókat terelhet vissza a vállalkozók üzleteibe.
 
Forrás: HVG.hu - Én és a Cégem rovat
Szerző: Varga Szabolcs
 
Olcsón mehet nyaralni Balatonakarattyára egy félpanziós hotelbe. Vagy kap egy 10 alkalmas wellnessbérletet a normál ár feléért. Új frizurát csináltatna töredék áron? Az ilyen és ehhez hasonló kedvezményes szolgáltatásokat összegyűjtő és árusító Kupon Világ alapítója most okostelefonra viszi a hűségkártyaprogramot.
 
A rendszer pofonegyszerű. A felhasználók az üzletek látogatásakor az ott elhelyezett QR-kódokat beolvassák telefonjukkal az adott termékek vagy szolgáltatások vásárlásakor. Meghatározott számú látogatás után a vásárló ajándék terméket kap hűségéért cserébe, például egy kávézó esetében a negyedik kávé után az ötödik grátisz, vagy ugyanígy egy étterem esetében a 5. menü ajándék. „A hűségprogramban nincs semmi újdonság, ezt sok vállalkozás használja, például a zöld fodrász is, ahol a kuncsaft kap egy kártyát, amire minden hajvágáskor rákerül egy pecsét, majd az 5. hajvágás után jár egy fejmasszázs.
 
 
A mi esetünkben azonban ugyanez online történik, ezért a szolgáltatást nyújtó információhoz jut a felhasználóról – például, hogy mit fogyasztott –, amit később fel is tud használni a további marketingstratégia alakításakor. De az sem utolsó szempont, hogy a telefon ott lapul mindenki zsebében, amíg a nyomtatott kiskártyák hajlamosak elkallódni, rendszerint pont akkor, amikor szeretnénk bemutatni, hogy még egy pecsétet kapjunk rá” – magyarázta a hvg.hu-nak a virtualitás előnyeit Shehryar Piracha, a uStamp alapítója.
 
Az online adatoknak köszönhetően a gyakran visszatérő vendégkörből egy adatbázis építhető, ami nem csak azért fontos, mert így a szolgáltatást nyújtó jutalmazni tudja a vásárlói hűséget, hanem már egy szűrt, az információ szempontjából releváns célközönséghez tudja eljuttatni például hírleveleit.
 

A magyarok imádják a kedvezményeket

 
Shehryar Piracha már tapasztalt online marketingesként fogott bele az első magyar okostelefonos hűségprogram fejlesztésébe. Korábban Belgiumban volt alapítója a Groupon ottani leányvállalatának. A Groupon nem csak a magyar, de a világ összes kuponos oldalának mintájaként szolgált, amit nagyon hamar el is kezdtek másolni. A klónok számos országban meg is jelentek, így Magyarországon is elárasztották a netet, amiben Shehryar Piracha kulcsszerepet játszott a Kupon Világ megalkotásával. Ez a kuponos cég a Bónusz Brigáddal együtt az elsők között volt a magyar piacon.
 

 
„Miután a belga leányvállalatot felépítettem, egy olyan térségbe akartam importálni a kuponos vásárlásösztönző üzleti modellt, ahol ez még teljesen ismeretlen. Így esett a választás a régióra, azon belül pedig Magyarországra. Ez egy opportunista döntés volt, ami sikeresnek bizonyult, mert amint az később kiderült, a magyarok imádják a kedvezményeket” – idézi fel a harmincas éveiben járó vállalkozó.
 
A Kupon Világ 2010-es indulását gyors felfutás követte. Pár év múlva a jól működő és jövedelmező oldal operatív vezetését Piracha továbbadta, és valami új vállalkozás létrehozásán gondolkodott, ugyanebben az iparágban. Ez lett a uStamp, a digitális hűségkártya-program, ami egy eddig nem ismert marketingeszköz Magyarországon.
 
„A Kupon Világ beindításakor sok visszacsatolást kaptunk, és sok problémát diagnosztizáltunk, amit az adott keretek között nem tudtunk megoldani. Az egyik ilyen volt, hogy megtartsuk a vásárlókat. Hiába tudtunk ugyanis sokakat elérni a kedvezményekkel, a felhasználók nagy része egyszeri vásárló maradt, akit csak a speciális ajánlat vonzott be. A uStamp lényege pont erre a problémára kínál megoldást, a vásárlói lojalitást szeretnék ösztönözni a már ismert pecsétgyűjtés formájában, csak éppen online, a már ismertetett előnyök miatt” – mutatja be a vállalkozás megalakulásához vezető utat az alapító.
 
A uStamp célközönsége olyan vállalkozókból áll, akiknél gyakran megfordulnak a kliensek. „Nekünk a sűrűn látogatott helyek a legmegfelelőbbek, mint az éttermek, kávézók, bárok, szépségipari vállalkozások, ahová akár naponta visszatérnek a vevők, itt a legértékesebbek a törzsvendégek” – magyarázza Piracha. Ezért elsősorban vendéglátóegységekre koncentrálnak, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy a vállalkozásba betársult Csapó Zsolt is, aki korábban az ételrendelő óriás, Foodpanda magyarországi leányát igazgatta, és magával hozta a kapcsolati hálóját. Csapó ráadásul a Foodpanda előtt szintén tagja volt a Kupon Világ csapatának. A cégnél jelenleg a legtöbb munkatárs értékesítő, ezen kívül egy grafikus és diákok tolják a uStamp szekerét.
 

Máshol működik és gyorsan terjed

 
Ahogy a kuponos oldalak, így az okostelefonos hűségprogram is már egy ismert marketingeszköz, főleg az Egyesült Államokban. Piracha célja, hogy a jelenleg 5 országban jelenlévő uStampet meghatározó piaci szereplővé tegye világszerte. Az applikáció elérhető Ukrajnában, Svédországban, Lettországban és Uruguayban.
 
 
Az Egyesült Államokban, ahol a technológiai találmányok jellemzően előbb utat törnek maguknak a tömeges lakossági felhasználás felé, már bevált, és egyre népszerűbb marketingeszköz a telefonos hűségprogram, a vásárlók érthetően nem akarják a pénztárcájukat hűségkártyákkal teletömni. A legnépszerűbb amerikai okostelefonos hűségappokat össze is gyűjtötték ebben a cikkben.
 

A vásárlók megtartása a cél

 
A szakemberek szerint a Groupon – és más kuponos oldal – üzleti modellje addig fenntartható, amíg lendületesen fejlődik, és sikerül új vásárlókat megnyerni, mert ha lelassul a növekedés, akkor elfogyhat a pénz. A uStamp alapítói erre a problémára akartak egy megoldást találni, és ezért mennek abba az irányba, hogy nemcsak új vásárlókat szereznek, hanem meg akarják nyerni a meglévők hűségét. Piracha szerint ez az új üzleti modell nem konkurenciája a kuponos oldalaknak, hanem éppen hogy kiegészíti azokat.
 
Az üzletek számára az uStamp egy mérhető marketing eszköz, amivel növelhetik a vásárlói hűséget és javíthatják a visszatérési arányt. A hűségprogramhoz való csatlakozáshoz szolgáltatói oldalról nem kell mást tenni, mint a vásárlók tudtára adni akár egy matricával, hogy az étterem elfogadóhely, meghatározni, hogy mivel jutalmazzák a vásárlókat, illetve hogy milyen étel-ital vásárlása, és hány darab után jár a jutalom, és máris tagjai a rendszernek. „A csatlakozásnál a partner több havi előfizetéses csomag közül választhat, amiket különböző cégtípusok méretéhez és egyéb igényeihez szabtunk. Egyedi esetekben azonban van lehetőség ezektől való eltérésre, például bizonyított együttműködés esetén teljesítménybéres elszámolásra is” – enged bepillantást a rendszer financiális működésébe Piracha.
 

Nem a pénzpumpában hisznek

 
Az ötletgazdák most még nem gondolkodnak kockázati tőke bevonásán, egyelőre az organikus növekedés a cél. A további terjeszkedést franchise formában képzelik el, a szolgáltatást meghonosító vállalkozó bevételének 20 százalékáért használhatja a uStamp nevét és a fejlesztését.
 
A uStamp applikációja Magyarországon július eleje óta elérhető, azóta jelenleg több mint 800 felhasználója van, és 32 partnernél működik a hűségprogram. Csapó országos menedzserként hetente 5 új partnerrel számol, így az év végére már százhúsz helyen működhet a szolgáltatás. „Korábbi pozíciómnak köszönhetően sok vendéglátóegységgel ápolok jó kapcsolatot, ugyanakkor a uStamp szolgáltatás Magyarországon újdonságnak számít, ezért előfordulhat, hogy új eszközökhöz kell nyúlni a partnerek igényének felkeltéséhez.
Bizonyos esetekben számolni kell az innovatív, új technológiákkal szembeni ódzkodással, vannak, akik azért adják be nehezen a derekukat, mert nem értik, kevésbé nyitottak az új megoldások felé” – mondja, majd hozzáteszi, hogy a partnereket valóban a vendéglátóiparban keresik, de nem zárkóznak el semmilyen szolgáltatás elől. Van például már egy fogászat is a partnerlistán, ahol két látogatás után fogfehérítéssel hálálják meg a fogyasztói lojalitást. Az uStamp ingyenesen letölthető a magyar App Store és Google Play áruházakból, és hamarosan érkezik Windows Phone-ra is.
 
Szerző: Varga Szabolcs
Forrás: hvg.hu - Én és a Cégem rovat


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Még mindig nagy üzlet a fogyókúra: tovább terjeszkedik a Naturhouse
dátum 2018-06-01 idő 09:38

2018-ban további terjeszkedéssel számol a táplálkozási tanácsadással foglalkozó Naturhouse.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Pazar évet zárt tavaly itthon a McDonald's
dátum 2018-06-19 idő 12:04

Tájékoztatásuk szerint tavaly a vendégek száma Magyarországon 10 százalékkal nőtt az előző évhez képest, az étteremhálózat évente átlagosan mintegy 80 millió vendéget szolgál ki.

Gyöngyösön nyitotta meg új éttermét a McDonald's
dátum 2018-06-19 idő 11:25

Gyöngyös forgalmas közlekedési csomópontjában nyitotta meg kapuit a McDonald’s legújabb, kétszintes autós étterme. Az étterem az első vidéki egység, amely már a „Jövő Élménye” koncepció alapján készült.

Egy igazi nyári ajánlat: frozen joghurt koncepció keresi új tulajdonosát!
dátum 2018-06-18 idő 09:42

A Jono Yogo, az egész évben üzemeltethető forzen joghurt hálózat remek franchise befektetési lehetőség. Az öt egységből álló franchise 2013 óta van jelen a hazai piacon, és a legforgalmasab budapesti üzletközpontokban képviselteti magát.

A franchise Spanyolországban
dátum 2018-06-15 idő 16:51

„A siker kulcsa Spanyolországban az, hogy megfelelően tudjunk alkalmazkodni a spanyolok ízlésvilágához” – Interjú Eduardo Abadíával, a Spanyol Franchise Szövetség ügyvezető igazgatójával.

Úgy megy házhoz a Lidl és az Aldi, hogy már a házat is ők építik
dátum 2018-06-13 idő 14:24

A Lidl óvodát és hotelt nyit a boltjai felett, az Aldi lakásokat fejleszt. A diszkontláncok egyre aktívabbak az ingatlanpiacon, de ki profitál ebből?