Hírek, aktualitások

dátum 2016-10-10 idő 11:00

A viharos szakítás után így teljesít a Lipóti és a Cserpes

Vihart kavart idén áprilisban a két tradicionális magyar cég szétválása. A Cserpes Sajtműhely Kft. és a Lipóti Pékség Kft. ugyanis éveken át szinte szimbiózisban működött - sikeresen. A szétválás okaként akkoriban üzletfilozófiai nézeteltérést említettek az érintettek.

Míg a Cserpes egyre bővülő hálózatnak szállít termékeiből, a Lipóti a csúcsminőség felé vette az irányt. A "lipóti pék", a cég tulajdonos-ügyvezetője, Tóth Péter ehhez egy debreceni tejüzemet vásárolt és korszerűsített, mivel a franchise-lánc forgalmából évente egymilliárd forintot a tejtermékek tesznek ki. Így már a saját tejüzemben készül a joghurt, a túró és a tejföl - ezek számítanak ugyanis a vezértermékeknek. Az ivójoghurtokat és ízesített tejeket pedig alvállalkozók szállítják be. A saját és a kihelyezett gyártás aránya 60:40 százalék .

A válást követően a Lipótinál a tejtermékek forgalma ugyan 15-20 százalékkal csökkent, ám az elmúlt hetekben már visszatértek a törzsvevők, így a tervek szerint az év végére, 2017 elejére ismét elérhetik a korábbi forgalmat. Tóth Péter kérdésünkre elmondta: a tej és a kenyér eladása "kéz a kézben" jár, így nagy figyelmet szentel a tejtermékek minőségének. Ennek szellemében 60 millió forintos beruházással korszerűsítették a debreceni tejüzem, ahol napi 7 ezer liter tejet dolgoznak fel.

A Lipóti országos franchise-hálózata továbbra is 220 mintaboltból áll, jövőre az eddig fehér foltnak számító Kelet-Magyarországot próbálják bevenni. A debreceni ipari parkban vásároltak egy 1500 négyzetméteres csarnokot, oda kerül majd a helyi péküzem. A Lipóti Pékséghez tartozó cégek tavalyi árbevétele meghaladta a 10 milliárd forintot.

A két cég különválása első látásra nem viselte meg a Cserpest. A cégcsoport, amely tavaly 10 milliárdos forgalom mellett 600 milliós eredményt tudott elkönyvelni, mintegy kétezer boltban teríti termékeit - ebből 170-et tett ki a Lipóti hálózata. Saját hálózattal, néhány tejivón kívül nem rendelkeznek. A minőségi pékáruk beszerzése a saját boltokba viszont egyelőre megoldatlannak látszik, mivel a "tej-kenyér" árupárosba egyelőre egy pécsi pékségből szállítanak. A cég - piaci információk szerint - idén 300 új eladási pont belépésével számol - ezek jelentős része külföldi tulajdonban lévő áruházlánc, ahol közismerten nagy az árverseny, főleg a tejtermékek körében.

(A Cserpes Sajtműhely Kft. tavaly 4,2 milliárdos árbevételt ért el. Az üzleti eredményt 777 millió forint volt, amelyből 700 milliót osztalékként fizettek ki - hasonló nagyságú osztalékot vettek ki a tulajdonosok a 2014-es év után is.) A terjeszkedés részleteiről és 2016 első felének gazdasági fejleményeiről  Cserpes István egyelőre nem kívánt részletes tájékoztatást adni.

A Lipóti Pékség kezdetben csak a Lipót környéki településeket látta el termékeivel, majd 2006-ban elkezdődött az országos mintabolthálózat kiépítése. A Lipóti Pékség először Győrben, és Mosonmagyaróváron, majd 2007-ben a Tatabányai Sütőipari Vállalat átvételével Tatabányán, Érden, és Esztergomban is megvetette lábát. 2010-ben a Lipóti Pékség megnyitotta 100. mintaboltját Szombathelyen, majd megjelent Sárváron, Veszprémben és Pápán. A Lipóti Parasztkenyér híre hamarosan eljutott a fővárosba is. Napjainkban Budapesten már több,  mint 50 mintabolttal rendelkezik a Lipóti Pékség. Termékei ma már a Dél-alföldi régióban is kaphatók. 2014. március 28-án, az Astorián nyílt meg a 200. mintabolt. 

forrás: napi.hu

 

 
 

 



vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Franchise Börze - Ahol tuti recepteket találhat egy sikeres vállalkozáshoz!
dátum 2018-01-10 idő 13:30

2018. február 1-én újra franchise kiállítást szervez a Magyar Franchise Szövetség.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Ezen túl magánszemélyek is hirdethetnek a Duna House honlapján
dátum 2018-01-16 idő 12:20

Március végéig bruttó 1990 forintért árulhat a nagyközönség házat, lakást, ingatlant, 30 napon át a Duna House honlapján.

Plakátaukciót rendez a BÁV január 24-én
dátum 2018-01-15 idő 11:53

Az aukción reklám- és kiállítás plakátok is képviseltetik magukat, a történelmi ereklyék gyűjtői pedig az ötvenes és hatvanas években készült propagandaplakátok közül válogathatnak.

Franchise partnereit keresi a BITE bakery café
dátum 2018-01-11 idő 10:58

Franchise partnereket keres a pereceket, szendvicseket, mascarponés tekercseket és különleges ízesítésű kávékat kínáló BITE bakery café.

Franchise Börze - Ahol tuti recepteket találhat egy sikeres vállalkozáshoz!
dátum 2018-01-10 idő 13:30

2018. február 1-én újra franchise kiállítást szervez a Magyar Franchise Szövetség.

Vidéki városokban keres franchise partnereket a High Care
dátum 2018-01-10 idő 09:39

A High-Care Cosmetics mintegy 20 egységével az egyik vezető kozmetikai franchise hálózat hazánkban.