Hírek, aktualitások

dátum 2008-09-26 idő 09:28

A legjobb márkák a világon – a Best Global Brands díj nyertese 2008-ban

Az Interbrand 1974 óta minden évben közzéteszi a világszerte ismert márkák első 100 helyezettjének listáját. Az Egyesült Államokban végbemenő hitelpiaci válság a listában is tükröződik, nem csupán azáltal, hogy nagy márkák több helyet is zuhannak a tavalyi évhez képest, de a fejlődő piacokról származó koncepciók egyre előnyösebb pozícióba kerülnek.

A sorrendben minden évben történnek bizonyos változások, új belépők jönnek, a szereplők egymással helyet cserélnek. Ám van, ami nem változik, ilyen a Coca-Cola helyzete, amely 8 éve tartja magát listavezetőként.

Az élvonal viszonylag stabilan tartja magát, az első 9 helyezettet tekintve egyetlen változás történt a 2007-es évhez képest, helyet cserélt a tavaly még második Microsoft, aki egyet visszalépve maga elé engedte a múlt évben még harmadik IBM-et. Így az első tíz helyezett a következőképpen alakul: Coca-Cola, IBM, Microsoft, GE, Nokia, Toyota, Intel, McDonald’s, Disney, Google. Nem minden márkát érint az említett válság, mi sem bizonyítja ezt, mint hogy az első tízből nyolc márka amerikai koncepció.

A pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó márkák látványos visszaesést produkáltak a tavalyi évhez képest, így a Citi (11-ikről 19-ik helyre csúszott) és a Merril Lynch (22. > 34.) is nagyot zuhant, de nagy vesztesnek számít a Ford márka is nyolc helyet érő bukásával (41. > 49.).

Nagy sikerrel szerepeltek viszont a luxusmárkák, amelyek közül több is megtalálható az első 100 cég között. Ilyen a Porsche (75.), a Cartier (83. > 79.), a Lexus (92. >90.), vagy a Prada (94. > 91.).

A 2008-as év nagy nyerteseinek számít a Google, amely 10 helyet lépett előre (20. > 10.), az Apple (33. > 24.) és a Thomson Reuters (76. > 44.).

Marriott Logo

Egyes márkák új belépőként is kiváló pozícióhoz jutottak. A H&M hatalmas ugrással rögtön a 22. helyre került, de szép teljesítmény a BlackBerry 73. helye is. Felkerült a 100 közé a Ferrari (93.), a Giorgo Armani (94.), a Marriott (96.), a FedEx (99.) és sereghajtóként a Visa (100.) is.



vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Május végén Moszkva válik a franchise-világ fővárosává
dátum 2018-04-18 idő 11:26

2018. május végén három jelentős nemzetközi esemény is megrendezésre kerül az orosz fővárosban. a THE MOSCOW FRANCHISE EXPO 2018, a THE WORLD FRANCHISE FORUM az Orosz Franchise Szövetség szervezése, és itt tartják meg a Franchise Világtanács (WFC) soron következő ülését is.

A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.

Május 10-én kerül megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség tisztújító közgyűlése
dátum 2018-04-13 idő 12:45

A közgyűlésen Matthias H. Lehner, a Német Franchise Szövetség alelnöke, a Bodystreet alapító-tulajdonosa osztja meg a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatait.

Frozen Yoghurt hálózat kínálja értékesítésre az elmúlt 4 év alatt felépített franchise hálózatát
dátum 2018-04-13 idő 10:50

A koncepció öt egysége négy jelentős budapesti bevásárlóközpontban, valamint a budaörsi Korzó Auchan Kereskedelmi Központban is jelen van üzleteivel.

Folytatja az expanziót a SPAR
dátum 2018-04-12 idő 17:11

Idén tavasszal Kecskeméten és Budapesten nyitott egy-egy új áruházat a SPAR Magyarország. A vállalat további öt szupermarketjét pedig kívül-belül megújította, hogy még inkább kiszolgálja a megváltozott fogyasztói igényeket. A modernizációs programjára 2018-ban eddig több mint 2,1 milliárd forintot fordított a SPAR.