Hírek, aktualitások

dátum 2018-03-19 idő 12:28

Akár évi 25%-os hozamot hozhat egy saját Bubbles mosoda

Sokan értékpapírba, ingatlanba vagy egyszerűen bankbetétbe teszik megtakarításaikat, pedig egy vállalkozás indításával sokkal nagyobb hozamokra is szert lehet tenni, persze nyilván a kockázat is nagyobb. Azonban, ha egy jól bejáratott brand jól működő modelljét vesszük át, csökken a rizikó, leginkább csak olyan alapvető dolgora kell figyelni, hogy forgalmas helyen béreljünk üzlethelyiséget. Van olyan magyar hálózat, ahol 20-25 százalékos hozam várható évente, és még alkalmazottat sem kell felvenni - írja a penzcentrum.hu.

Saját vállalkozás indításában mindig ott a kockázat, hiszen nem lehet kétséget kizáróan megállapítani, hogy adott helyszínen szükség van-e a kínált termékre, szolgáltatásra, illetve, ha valamilyen újdonsággal próbálkozik az ember, nem biztos, hogy vevő rá a nagyközönség. Utóbbi probléma elkerülhető, amennyiben már egy meglévő brandhez csatlakozunk egy franchise-üzlet nyitásával, akkor már csak arra kell figyelni, hogy lehetőleg ne egy konkurens terméket árusító bolt szomszédságába nyissuk az üzletet. 
 
Mondjuk a 36 üzlettel működő önkiszolgáló mosoda-hálózat, a Bubbles első egységének megnyitásakor éppen ez történt. A Bessenyei utcai üzlet azonban szándékosan "nyitott rá" egy másik önkiszolgáló mosodára, ugyanis a Magyarországon nem éppen elterjedt szolgáltatással olyan terepen akartak indítani, ahol már van előzménye a tevékenységnek. Számításaik bejöttek, a vásárlóközönség szépen lassan átszokott a nagyobb kapacitás - az otthoni 5-6 kg-os helyett 11 és 16 kg-os - ipari gépekkel dolgozó mosodára. Jelenleg Budapesten már 26 mosodájuk működik, emellett franchise üzletük működik már Sopronban, Pécsen, Szegeden, Nyíregyházán, Debrecenben, továbbá szerződéses viszonyban állnak Miskolccal, Veszprémmel és Szombathellyel.
 
"Nem kell az alkalmazottakkal vesződni"
 
Azt azonban jó tudni, hogy egy franchise indítása különböző díjak fizetésével jár, például belépési díj, royalty vagy marketing díj. Ráadásul oda a vállalkozói függetlenségnek, szabadságnak is, hiszen be kell tartani a brand által előírt szigorú szabályokat a megjelenésre, üzletmentre vonatkozóan. Ugyanakkor ez adja a biztos hátteret is: a bevezetett márkanév különböző előnyökhöz juttatja a franchise átvevőt, a rendszergazda például folyamatos támogatást nyújt a promócióban és a marketingben egyaránt, illetve központi marketing tevékenységet folytat.
 
"A legtöbb ilyen üzlet azonban egész embert kíván, ha nem is magunk állunk a pultba, a munkaerőhiányos gazdasági környezetben nem könnyű megbízható alkalmazottat találni, aki nem megy külföldre vagy talál más munkát néhány hónap múlva" - mondta a Pénzcentrumnak Ceglédi Csongor, a Bubbles vezérigazgatója. A teljesen automatizált mosoda esetében ezzel nem kell bajlódni, hiszen egyáltalán nincs személyzet, a napi üzemeltetéshez pedig elég napi egyszer-kétszer felmosni, időnként után kell tölteni a mosószert és az aprópénzt, amelynek esedékességéről a rendszer értesíti a tulajdonost.
 
 
A mosodák legnagyobb előnye az ügyvezető szerint ugyanis az üzletmenet zavartalan működését biztosító teljesen automatizált háttérrendszer:
 
- számítógép-vezérelt, távirányítással is működtehető ipari mosó- és szárítógépek
- automatizált, készpénzt és bankkártyát is elfogadó fizetési rendszer
- a felhasználónak mosószert sem kell hozni, automata adagolja a mosáshoz
- az egész üzletet megfigyelő kamerarendszer
- a személyzet nélküli üzletekben felmerülő bármely probléma megoldását állandóan elérhető call-centeres ügyfélszolgálat segíti, akik a kamerarendszer segítségével rálátnak az eseményekre, és távirányítás segítségével le- vagy elindíthatják a gépeket.
 
Szépen hoz a konyhára
A mosoda nyitásához - mint a legtöbb üzlet esetében - egy kellően forgalmas helyszín választása kulcsfontosságú, a belső tér kialakításához és a gépek beszerzéséhez, beszereléséhez az anyacégnek dedikált csapata van, ahogy a későbbi szervízelést is ők végzik. "Persze el lehet szaladni a költségekkel, ha az egész kirakatot kicserélteti valaki, de átlagosan 24 millió forintnál meg szokott állni egy üzletnyitás költsége, aminek felét a gépek teszik ki" - árulta el Ceglédi.
 
A befektetés megtérülése várhatóan 4-5 év, 20-25 százalékos éves hozammal lehet kalkulálni, persze ez is egy átlagérték, fontos a megfelelő helyszín. Eddig egy üzlet volt, ami nem hozta a hozzá fűzött reményeket, éppen azért, mert túl közel volt a hálózat egy másik üzletéhez, amit azóta áthelyeztek. Ezért nem is Budapest a fő terjeszkedési irány - ahol 85 százalékos lefedettséget saccolnak - hanem a vidéki nagyvárosok.
 
forrás: penzcentrum.hu

 



vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Május végén Moszkva válik a franchise-világ fővárosává
dátum 2018-04-18 idő 11:26

2018. május végén három jelentős nemzetközi esemény is megrendezésre kerül az orosz fővárosban. a THE MOSCOW FRANCHISE EXPO 2018, a THE WORLD FRANCHISE FORUM az Orosz Franchise Szövetség szervezése, és itt tartják meg a Franchise Világtanács (WFC) soron következő ülését is.

A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.

Május 10-én kerül megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség tisztújító közgyűlése
dátum 2018-04-13 idő 12:45

A közgyűlésen Matthias H. Lehner, a Német Franchise Szövetség alelnöke, a Bodystreet alapító-tulajdonosa osztja meg a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatait.

Frozen Yoghurt hálózat kínálja értékesítésre az elmúlt 4 év alatt felépített franchise hálózatát
dátum 2018-04-13 idő 10:50

A koncepció öt egysége négy jelentős budapesti bevásárlóközpontban, valamint a budaörsi Korzó Auchan Kereskedelmi Központban is jelen van üzleteivel.

Folytatja az expanziót a SPAR
dátum 2018-04-12 idő 17:11

Idén tavasszal Kecskeméten és Budapesten nyitott egy-egy új áruházat a SPAR Magyarország. A vállalat további öt szupermarketjét pedig kívül-belül megújította, hogy még inkább kiszolgálja a megváltozott fogyasztói igényeket. A modernizációs programjára 2018-ban eddig több mint 2,1 milliárd forintot fordított a SPAR.