Hírek, aktualitások

dátum 2016-10-07 idő 10:36

Aranyérmet nyert a Borháló az Év Kereskedője versenyen

Nem mindennapi lehetőséggel kecsegtette ügyfeleit nemrég a Borháló Borkereskedés, amikor azt ajánlotta, hogy akár a máshol vásárolt, már nyitott borokat is telire cserélik, ha a vevőknek nem ízlik a beltartalom, csak mondják el, mi volt a bajuk vele.
 
„Tudtuk, hogy az ügyfélpanasz a legjobb tanácsadó, csak az volt a kérdés, hogyan csalogassuk ki a vevőkből azt az elégedetlenséget, ami az elmúlt években felhalmozódott bennük a magyar borpiac állapota miatt” – mondja Elek Márton, a Borháló Borkereskedés stratégiai igazgatója.

Elek Márton
 
Ez a hozzáállás segítette a Borháló Borkereskedést abban, hogy a Decathlon, a Tesco, a Hervis és a Burger King mellett megcsípjen egy első helyet a Mastercard Év Keresekedője versenyén, a „legjobb ügyfélélmény” kategóriában.
 
A Borháló rövid idő alatt 48 boltból álló franchise hálózattá nőtte ki magát a magyar piacon, olyan borászok borait forgalmazza kivételesen jó áron, mint Günzer Tamás, Balla Géza, Babarczi Zsuzsanna vagy a Szeleshát Szőlőbirtok.
 
Tőkeerőben persze nem veszi fel a versenyt az ügyfélélmény javítására milliárdokat költő multikkal, így első helyezése mindenképpen meglepetés.
 
A zsűri értékelése szerint a hálózat nagy előnye a borcseréhez hasonló akciók mellett a figyelmesség, a szakszerű, mégis közvetlen kiszolgálás, a helyben kóstolás lehetősége, valamint az üzletekben szervezett tematikus borkóstolók.
„A legnagyobb érték persze a versenyképes ár, amit a közös beszerzésnek köszönhetnek. Az egyes boltok eltérő teljesítménye ugyanakkor azt mutatja, hogy a kereskedőknek tudniuk is kell élni a lehetőséggel” – mondja az igazgató.
 
A Borháló franchise-partnerei időről időre továbbképzéseken vesznek részt, hogy megtanulják a legjobb gyakorlatokat. „A kereskedői véna kétségkívül fontos tényező, de mint minden szakma, ez is tanulható. Vannak ösztönösen jól kommunikáló partnereink, ám ez nem várható el mindenkitől. Elvárható ugyanakkor, hogy a kereskedő jöjjön el a képzésekre, és vegye komolyan az ott elsajátított fogásokat. Ha ez megvan, a bolt is menni fog. Ebben rejlik a franchise lényege” – mondja Elek.  
 
A Borháló kereskedői fix összeget fizetnek a központnak, ez is érdekeltté teszi őket a forgalom növelésében. Mindent elkövetnek, hogy segítsenek a kevésbé jártas vevőknek a borválasztásban, vagy tanácsot adjanak a bor-étel párosításokhoz a háziasszonyoknak.
„Nemcsak a vevő és kereskedő kapcsolatára kell figyelni, hanem a boltosok és a központ együttműködését is úgy kell megszervezni, hogy az információknak szabad áramlást biztosítsunk – mondja Elek Márton. – A kóstolókon számos jó észrevétel érkezik a vevőktől, ezeknek a központba is el kell jutniuk.” 
 
A Borhálónak nagy tapasztalata van abban, hogy egy-egy bolt milyen életpályát fut be normális esetben. A központ be tud avatkozni, ha azt látja, hogy valamelyik kereskedő forgalma elmarad a várhatótól. „Ilyenkor elmegyünk, megnézzük, mi lehet a baj, tanácsot adunk, hogy mit csináljon a partner másképp. Nekünk is érdekünk az állandóság, hogy a vevők mindig megtalálják megszokott Borháló boltjaikat” – mondja az igazgató.

origo.hu, kamaraonline.hu/


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Tizedik alkalommal Superbrands-díjas a SPAR
dátum 2018-04-24 idő 09:20

A szakemberek mellett a vásárlók is újra bizalmat szavaztak a SPAR Magyarországnak, amelyet sorozatban tizedszerre tartottak érdemesnek a márkaértékelési díjra.

Május végén Moszkva válik a franchise-világ fővárosává
dátum 2018-04-18 idő 11:26

2018. május végén három jelentős nemzetközi esemény is megrendezésre kerül az orosz fővárosban. a THE MOSCOW FRANCHISE EXPO 2018, a THE WORLD FRANCHISE FORUM az Orosz Franchise Szövetség szervezése, és itt tartják meg a Franchise Világtanács (WFC) soron következő ülését is.

A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.

Május 10-én kerül megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség tisztújító közgyűlése
dátum 2018-04-13 idő 12:45

A közgyűlésen Matthias H. Lehner, a Német Franchise Szövetség alelnöke, a Bodystreet alapító-tulajdonosa osztja meg a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatait.

Frozen Yoghurt hálózat kínálja értékesítésre az elmúlt 4 év alatt felépített franchise hálózatát
dátum 2018-04-13 idő 10:50

A koncepció öt egysége négy jelentős budapesti bevásárlóközpontban, valamint a budaörsi Korzó Auchan Kereskedelmi Központban is jelen van üzleteivel.