Hírek, aktualitások

dátum 2014-04-08 idő 09:35

Az évtized üzletének kiáltották ki a franchise-t

Robbanásszerűen elterjeszteni és fenntartani egy jól kitalált vállalkozási modellt - ez a franchise sikerének titka. Az alapító sokat profitál abból, hogy ötletét partnerei viszik tovább, akár külföldön is. – olvasható a Haszon Magazin áprilisi számában.
 
A Magazin először két cég példáján, utána pedig 25 ötlet segítségével mutatja be, mivel és mikor érdemes elindulni, beszállni, robbantani a piacon.
 
Haszon Magazin - Franchise, az évtized üzlete
 
„Vagy sikerül, vagy lesz 50-100 ezer liter borunk” - emlékezik vissza az indulás kockázataira Elek Márton, a Borháló egyik alapítója. Saját bőrén tapasztalta, hogy a sikeres hálózatépítés hosszú folyamat, ami jelentő költséggel, idő- és energiaráfordítással jár. McDonald’s, Fornetti, Subway, Pizza Hut, Lipóti pékség - kevesen tudják, hogy az ismert üzletláncok villámgyors terjeszkedése mögött egyetlen egy jól menő étterem vagy bolt áll. Az alapötletet sikeresen átültették más üzletekre, amelyek kifelé egységes vállalatnak tűnnek.
 
 
Nem akart saját bolthálózatot, ezért döntött a franchise rendszer mellett Hahn Gábor. Az ágybetéttől a párnáig egyre szélesebb termékskálát kínáló Matrackuckó központi üzlete Bajától 8 kilométerre, a szerb határ közelében találhat. A 49 éves érsekcsanádi vállalkozó megreformálta a hazai hálószoba-bizniszt.
 
 
Már az is rácáfol a tévhitre, hogy nagy titkok csak nagyvárosokban születhetnek - egyébként a Lipóti Pékség és a McDonald's is faluról indult. A magyar vállalkozók népes serege szívesen látná a saját vagy cége nevét minél több helyen, amire a céghálóépítés koncepciója tökéletesen megfelel. Persze nem minden üzleti koncepció alkalmas az ilyen típusú terjeszkedésre. Az első és talán a legfontosabb az egyedi, könnyen felismerhető, jól azonosítható előnyöket kínáló termék vagy szolgáltatás.
„Ez nálunk először a jó ár-érték arány volt a matracok tekintetében” - meséli a már egy-egy budapesti és bajai franchise bolttal rendelkező Hahn Gábor, aki másodállásban internetes boltot működtetve viszonylag hamar ráébredt, hogy érdemes saját, jól felismerhető márkát alapítani.
Az Álommatrac brand felépítése után következett egy ügyes reklámfogás, a "szexbiztos ágy" (amely garantáltan bírja a legnagyobb páros megterhelést is, és 5 év garanciával értékesítik), és a szakértőnek kiművelt eladó személyzet. „Rajtunk kívül kevés helyen mondják az országban, hogy bocs öreg, de ez a matrac az Ön súlyához nem lesz jó, inkább nem is adom el” - sorolja a jól azonosítható jegyeket a cégvezető.
 

Egyediséget jó áron kell kínálni

 
Az egyediség forrása persze nemcsak a név vagy a kapcsolódó szolgáltatás lehet, hanem például az ár is. A szentendrei indulású Borháló Kft. ezért kifejezetten az alacsony árra épít, ami szintén megmozgatja a potenciális vállalkozó-partnerek fantáziáját. „A műanyag palackban árusított bor első látásra rémisztőnek tűnhet. Ám mivel a legjobb borászokkal dolgozunk, és az árak akár a felére-harmad ára csökkenhetnek az üveges kiszereléshez képest, ez keveseket riaszt vissza a vásárlástól” - foglalja össze az egyszerűségében nagyszerű üzleti modellt Elek Márton.
 
További részletek a Haszon Magazin áprilisi számában olvashatók.
 
Forrás: haszon.hu


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Franchise Börze - Ahol tuti recepteket találhat egy sikeres vállalkozáshoz!
dátum 2018-01-10 idő 13:30

2018. február 1-én újra franchise kiállítást szervez a Magyar Franchise Szövetség.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Turán nyitotta meg legújabb egységét a Stilianos Babauszoda.
dátum 2018-01-18 idő 17:17

2018. Január 15-én a Stilianos Babauszoda Franchise 7. egységeként kezdte működését a Stilianos Babauszoda Tura.

A Franchise Börzén kedvezménnyel lesz megvásárolható a Franchise Vállalkozás című könyv
dátum 2018-01-18 idő 16:35

A franchise iránt érdeklődők számára alapvető ismereteket tartalmazó olvasmány 25% kedvezménnyel lesz kapható a kiállítás helyszínén.

Hatalmas az érdeklődés a 10 év után újra megrendezendő Franchise Börze iránt
dátum 2018-01-17 idő 14:28

A Magyar Franchise Szövetség hiánypótló bemutatkozási lehetőséget nyújtó rendezvénye olyan sikeres, hogy már szinte az összes kiállítói stand foglalt.

Piacvezető robotgép forgalmazásához keres partnereket a Thermomix
dátum 2018-01-17 idő 12:39

A legintelligensebb robotgép immáron Magyarországon is elérhető.

Ezen túl magánszemélyek is hirdethetnek a Duna House honlapján
dátum 2018-01-16 idő 12:20

Március végéig bruttó 1990 forintért árulhat a nagyközönség házat, lakást, ingatlant, 30 napon át a Duna House honlapján.