Hírek, aktualitások

dátum 2014-04-08 idő 09:35

Az évtized üzletének kiáltották ki a franchise-t

Robbanásszerűen elterjeszteni és fenntartani egy jól kitalált vállalkozási modellt - ez a franchise sikerének titka. Az alapító sokat profitál abból, hogy ötletét partnerei viszik tovább, akár külföldön is. – olvasható a Haszon Magazin áprilisi számában.
 
A Magazin először két cég példáján, utána pedig 25 ötlet segítségével mutatja be, mivel és mikor érdemes elindulni, beszállni, robbantani a piacon.
 
Haszon Magazin - Franchise, az évtized üzlete
 
„Vagy sikerül, vagy lesz 50-100 ezer liter borunk” - emlékezik vissza az indulás kockázataira Elek Márton, a Borháló egyik alapítója. Saját bőrén tapasztalta, hogy a sikeres hálózatépítés hosszú folyamat, ami jelentő költséggel, idő- és energiaráfordítással jár. McDonald’s, Fornetti, Subway, Pizza Hut, Lipóti pékség - kevesen tudják, hogy az ismert üzletláncok villámgyors terjeszkedése mögött egyetlen egy jól menő étterem vagy bolt áll. Az alapötletet sikeresen átültették más üzletekre, amelyek kifelé egységes vállalatnak tűnnek.
 
 
Nem akart saját bolthálózatot, ezért döntött a franchise rendszer mellett Hahn Gábor. Az ágybetéttől a párnáig egyre szélesebb termékskálát kínáló Matrackuckó központi üzlete Bajától 8 kilométerre, a szerb határ közelében találhat. A 49 éves érsekcsanádi vállalkozó megreformálta a hazai hálószoba-bizniszt.
 
 
Már az is rácáfol a tévhitre, hogy nagy titkok csak nagyvárosokban születhetnek - egyébként a Lipóti Pékség és a McDonald's is faluról indult. A magyar vállalkozók népes serege szívesen látná a saját vagy cége nevét minél több helyen, amire a céghálóépítés koncepciója tökéletesen megfelel. Persze nem minden üzleti koncepció alkalmas az ilyen típusú terjeszkedésre. Az első és talán a legfontosabb az egyedi, könnyen felismerhető, jól azonosítható előnyöket kínáló termék vagy szolgáltatás.
„Ez nálunk először a jó ár-érték arány volt a matracok tekintetében” - meséli a már egy-egy budapesti és bajai franchise bolttal rendelkező Hahn Gábor, aki másodállásban internetes boltot működtetve viszonylag hamar ráébredt, hogy érdemes saját, jól felismerhető márkát alapítani.
Az Álommatrac brand felépítése után következett egy ügyes reklámfogás, a "szexbiztos ágy" (amely garantáltan bírja a legnagyobb páros megterhelést is, és 5 év garanciával értékesítik), és a szakértőnek kiművelt eladó személyzet. „Rajtunk kívül kevés helyen mondják az országban, hogy bocs öreg, de ez a matrac az Ön súlyához nem lesz jó, inkább nem is adom el” - sorolja a jól azonosítható jegyeket a cégvezető.
 

Egyediséget jó áron kell kínálni

 
Az egyediség forrása persze nemcsak a név vagy a kapcsolódó szolgáltatás lehet, hanem például az ár is. A szentendrei indulású Borháló Kft. ezért kifejezetten az alacsony árra épít, ami szintén megmozgatja a potenciális vállalkozó-partnerek fantáziáját. „A műanyag palackban árusított bor első látásra rémisztőnek tűnhet. Ám mivel a legjobb borászokkal dolgozunk, és az árak akár a felére-harmad ára csökkenhetnek az üveges kiszereléshez képest, ez keveseket riaszt vissza a vásárlástól” - foglalja össze az egyszerűségében nagyszerű üzleti modellt Elek Márton.
 
További részletek a Haszon Magazin áprilisi számában olvashatók.
 
Forrás: haszon.hu


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

80 évre tervez a Burger King Magyarországon
dátum 2018-04-26 idő 09:24

41 éttermével a magyarországi gyorsétterem-piac meghatározó szereplője a Burger King.

Tizedik alkalommal Superbrands-díjas a SPAR
dátum 2018-04-24 idő 09:20

A szakemberek mellett a vásárlók is újra bizalmat szavaztak a SPAR Magyarországnak, amelyet sorozatban tizedszerre tartottak érdemesnek a márkaértékelési díjra.

Május végén Moszkva válik a franchise-világ fővárosává
dátum 2018-04-18 idő 11:26

2018. május végén három jelentős nemzetközi esemény is megrendezésre kerül az orosz fővárosban. a THE MOSCOW FRANCHISE EXPO 2018, a THE WORLD FRANCHISE FORUM az Orosz Franchise Szövetség szervezése, és itt tartják meg a Franchise Világtanács (WFC) soron következő ülését is.

A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.

Május 10-én kerül megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség tisztújító közgyűlése
dátum 2018-04-13 idő 12:45

A közgyűlésen Matthias H. Lehner, a Német Franchise Szövetség alelnöke, a Bodystreet alapító-tulajdonosa osztja meg a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatait.