Hírek, aktualitások

dátum 2014-06-16 idő 09:41

Az Expert idén nyolc új egységet nyit

„Sok a korábban elhalasztott vásárlás, viszont minőségi csere is zajlik napjainkban: a háztartási gépek és az egyéb készülékek energiahatékonysága jelentősen javult a piacszűkülés évei alatt.” – írja összeállításában a vg.hu.
 
A műszaki áruházak szórakoztató elektronikai forgalmának 80 százalékát a televízió-eladások tették ki az idei évben.
Jóllehet a tévék már tavaly is a legkapósabb termékeknek számítottak, idén nagyjából 30 százalékkal több készülék kelt el. Emellett bővült mindazon cikkek forgalma is, amelyek a televíziókhoz kapcsolódnak. Így például a televíziózás digitális átállása révén set top boxok eladása harmadával nőtt, a játékkonzoloké viszont közel 90 százalékkal, miután megérkezett az új Playstation 4, és az új Xbox. A GfK adatai szerint az első negyedévben a szórakoztató elektronikai termékek eladásából 21, a telekommunikációs eszközökből pedig 26 százalékkal nőtt a kereskedelem bevétele az elmúlt év azonos időszakában regisztrált értékhez képest.
 
 
Rohrböck András, az Expert Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója azonban nem lepődik meg a kereslet nagymértékű bővülésén, mert „alacsonyak a kamatok, olcsóbbak a hitelek, ilyenkor az emberek vásárolni szoktak.”
A cégvezető ugyanakkor arra is rámutat, hogy öt év alatt negyven százalékkal szűkült a barna- és fehér áruk piaca, így rengeteg az úgynevezett elmaradt vásárlás. A mostani tendencia nem csak a darabszám növekedése révén pozitív, hanem olyan értelemben is, hogy tulajdonképpen minőségi csere folyik: a háztartási gépek és az egyéb készülékek energiahatékonysága jelentősen javult a piacszűkülés évei alatt.
 
A telekommunikációs eszközök említett keresletbővülése azonban kétoldalú. A mobiltelefonok darabszáma közel 15 százalékkal csökkent, ami azt mutatja, hogy a piac telített, ugyanakkor a drágább készülékek, vagyis az okostelefonok révén a kereskedők bevétele még emelkedik is. A televíziók után következő legkapósabb kategória a táblagépeké, amelyekből az első negyedévben ötödével több kelt el. A táblagépek 60 százaléka 5-7 hüvelykes képátlójú, 27 százalék a 7-10 hüvelykes, ugyanakkor a jövő a munkára is alkalmas nagyméretű, táblagépeké – mondja Rohrböck András.
 
 
Az okostelefonok miatt ugyanakkor továbbra is esik a kamkorderek és a fényképező gépek eladása, és ugyancsak alig kelendő már a hagyományos CD lejátszó. Jóllehet az Expert a bolthálózat bővítésén dolgozik, az internetet egy sok lehetőséget nyújtó marketing eszközként kezeli: az árukereső portálok hozzák a vevőket a cég honlapjára.
 
Másrészt Rohrböck András úgy tartja, hogy a boltnak nem annyira kiszolgáló egységnek, inkább vásárlási élményt nyújtó bemutatóteremmé kell válnia. „A fejlettebb piacokon tapasztaltak azt mutatják – különösen az általunk forgalmazott termékkörben –, hogy a tiszta internet-kereskedelem bővülésének határt szab, hogy az emberek az élményt keresik” – mondta a cégvezető, aki szerint a vevők azt várják el, hogy az üzletekben mutassák meg, hogyan működik a készülék, ott helyben összehasonlíthassák más termékekkel, az eladó beszélgessen velük, a termékismeret révén segítsen a választásban.
 
Az összehasonlítás és információgyűjtés amúgy is folyik az interneten, blogokon, fórumokon keresztül. Általánosan elterjedt, hogy az üzletben a vásárlók az okostelefonjukkal az interneten azonnal összehasonlítják a termékek árait. A világháló tehát megkerülhetetlen, de nem lesz kizárólagos értékesítési csatorna. Egyebek közt azért sem, mert sok esetben az a döntő, mikor is kell a vevőnek az áru, ami a boltban azonnal megkapható, míg internetes rendelés esetén jó pár nap, amíg kiszállítják.
 

Bővül az Expert hálózat

 
Az Expert idén nyolc új egységet nyit, amelyek közül három már megkezdte a munkát. A tavaly nyitott kecskeméti és szolnoki áruház után februárban az egri Agria Park bevásárló központban nyílt egy 500 négyzetméteres Expert üzlet, majd Mezőtúr és Nagykanizsa következett, a következő pedig Siófokon lesz. Év végére országszerte 140 üzlet fog működni az Expert színeiben. Ezek közül a tervek szerint 75 saját és franchise bolt lesz, valamint 65-re emelkedik az úgynevezett Expert partner kiskereskedők száma. A hálózatot a 12 ezer négyzetméteres hódmezővásárhelyi és az 5 ezer négyzetméteres budapesti raktárból látják el áruval.
 
Forrás: vg.hu
Szerző: Demeter Kálmán


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Franchise Börze - Ahol tuti recepteket találhat egy sikeres vállalkozáshoz!
dátum 2018-01-10 idő 13:30

2018. február 1-én újra franchise kiállítást szervez a Magyar Franchise Szövetség.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Turán nyitotta meg legújabb egységét a Stilianos Babauszoda.
dátum 2018-01-18 idő 17:17

2018. Január 15-én a Stilianos Babauszoda Franchise 7. egységeként kezdte működését a Stilianos Babauszoda Tura.

A Franchise Börzén kedvezménnyel lesz megvásárolható a Franchise Vállalkozás című könyv
dátum 2018-01-18 idő 16:35

A franchise iránt érdeklődők számára alapvető ismereteket tartalmazó olvasmány 25% kedvezménnyel lesz kapható a kiállítás helyszínén.

Hatalmas az érdeklődés a 10 év után újra megrendezendő Franchise Börze iránt
dátum 2018-01-17 idő 14:28

A Magyar Franchise Szövetség hiánypótló bemutatkozási lehetőséget nyújtó rendezvénye olyan sikeres, hogy már szinte az összes kiállítói stand foglalt.

Piacvezető robotgép forgalmazásához keres partnereket a Thermomix
dátum 2018-01-17 idő 12:39

A legintelligensebb robotgép immáron Magyarországon is elérhető.

Ezen túl magánszemélyek is hirdethetnek a Duna House honlapján
dátum 2018-01-16 idő 12:20

Március végéig bruttó 1990 forintért árulhat a nagyközönség házat, lakást, ingatlant, 30 napon át a Duna House honlapján.