Hírek, aktualitások

dátum 2013-11-21 idő 10:47

Célpontban a Zielpunkt

A felső-ausztriai Pfeiffer-csoport a bécsi Zielpunkt élelmiszer-kereskedelmi lánc megvételével zárkózna fel a piacot uralók mögé. (hvg.hu összeállítás)
 
Az osztrák élelmiszer-kereskedelemben már leosztották a lapokat, a piac négyötödét a Billa, a Spar és az Aldi-csoporthoz tartozó Hofer tarolja le. A maradékon viszont még akadhatnak finom falatok – ilyennek bizonyult a Bécsben és Kelet-Ausztriában működő, valaha szebb napokat látott Zielpunkt élelmiszerlánc. A 283 egységet számláló cégben tavaly áprilisban már 24,9 százalékot vásárolt a felső-ausztriai Pfeiffer-csoport, amely most megvenné a részvények maradékát is. Ezzel – a 2012-es adatok alapján – a Lidl ausztriai láncát megelőzve a második vonal élére rukkolhat előre, közvetlenül a piacvezető hármas mögé.
 
 
Az 1967-ben alapított Zielpunktot eredetileg Löwának hívták, s két tulajdonosa volt: Walter Löwe és az egyik legtekintélyesebb ausztriai festménygyűjteménnyel rendelkező, magyar származású, jelenleg 91 éves Eisenberger Jenő. A német Tengelmann 1972-ben megvette a láncot, amelynek üzleteit négy évvel később Zielpunkttá nevezte át. A hálózat a következő húsz évben a csődbe ment Konsum és a bezárt Julius Meinl üzleteivel bővült, de a 360 boltból a német tulajdonos 91-et diszkontegységgé fokozott le.
 
Hamarosan kiderült, hogy ez szerencsétlen húzás volt, s hiába alakították őket vissza, a leértékeltség bélyegét a márkanév nem tudta lemosni magáról. Már csak azért sem, mert 10 éve nem nyúltak a boltokhoz, a berendezésük elavult, kék-narancssárga színviláguk kedélytelen, s az üzletek nem is a legjobb helyen találhatóak. Amikor a Pfeiffer tavaly beszállt, a Zielpunkton Jan Satek német befektetővel osztozott, aki pár hónappal később a 75,1 százalékos érdekeltségét eladta a Bow Beteiligungs nevű vállalatnak. Utóbbi tulajdonosa egy linzi ügyvéd, Gerald Schmidsberger, aki egyszersmind a Pfeiffer-csoport jogi ügyeit is viszi. Így alighanem csak stróman volt néhány hónapra, a különböző találgatások között leggyakrabban adókímélési indokok hallhatók.
 
A Pfeiffer vételi ajánlata az osztrák versenyhivatal előtt van. Nem hozták nyilvánosságra, mennyit fizetnének, azt azonban tudni, hogy a Zielpunkt 5,3 millió eurós veszteséggel zárta legutóbbi pénzügyi évét, a jelenlegire pedig már 10,4 milliós mínuszt várnak. A felvásárlás jóváhagyása érdekében a Pfeiffer megszabadult a benzinkúthálózatától, és reményei szerint a jövő év márciusától megkezdheti szerzeménye magába integrálását. Ezzel a területi terjeszkedés mellett a kiskereskedelmi szerepét is megerősítheti, hiszen jelenleg inkább a nagybani vevőket szolgálja ki.
 
 
A C+C (Cash & Carry) Pfeiffer hat tartományban és 11 áruházon keresztül a vendéglátó- és szállodaipart látja el áruval, tavalyi forgalma 412 millió euró volt. A Pfeiffer Grosshandel 2012-ben 477 független kiskereskedőnek szállított élelmiszert. A kisüzletek közül 285 vállalkozás az 1983-ban szabadalmaztatott Nah & Frisch (Közeli és Friss) márkanév alatt, franchise rendszerben működik. A felső-ausztriai cég csak az 1980-as években kóstolt bele a kiskereskedelembe, elindítva Unimarkt nevű üzletláncát. A ma már csak élelmiszert forgalmazó 125 üzlet tavaly 242,3 millió eurót hozott a konyhára. A felvásárlás után a tervek szerint a Zielpunkt vezetőit a helyükön hagyják, ahogy Ausztria keleti felén a márkanevet is, míg 18 kék-narancssárga egységet az Unimarkthoz csatolnak.
 
Forrás: hvg.hu
Szerző: Földvári Zsuzsa / Bécs
Cimkék: kiskereskedelem


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Május végén Moszkva válik a franchise-világ fővárosává
dátum 2018-04-18 idő 11:26

2018. május végén három jelentős nemzetközi esemény is megrendezésre kerül az orosz fővárosban. a THE MOSCOW FRANCHISE EXPO 2018, a THE WORLD FRANCHISE FORUM az Orosz Franchise Szövetség szervezése, és itt tartják meg a Franchise Világtanács (WFC) soron következő ülését is.

A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.

Május 10-én kerül megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség tisztújító közgyűlése
dátum 2018-04-13 idő 12:45

A közgyűlésen Matthias H. Lehner, a Német Franchise Szövetség alelnöke, a Bodystreet alapító-tulajdonosa osztja meg a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatait.

Frozen Yoghurt hálózat kínálja értékesítésre az elmúlt 4 év alatt felépített franchise hálózatát
dátum 2018-04-13 idő 10:50

A koncepció öt egysége négy jelentős budapesti bevásárlóközpontban, valamint a budaörsi Korzó Auchan Kereskedelmi Központban is jelen van üzleteivel.

Folytatja az expanziót a SPAR
dátum 2018-04-12 idő 17:11

Idén tavasszal Kecskeméten és Budapesten nyitott egy-egy új áruházat a SPAR Magyarország. A vállalat további öt szupermarketjét pedig kívül-belül megújította, hogy még inkább kiszolgálja a megváltozott fogyasztói igényeket. A modernizációs programjára 2018-ban eddig több mint 2,1 milliárd forintot fordított a SPAR.