Hírek, aktualitások

dátum 2017-11-14 idő 10:12

Csehországban erősít a Duna House

Aláírta első franchise szerződését Csehországban a Duna House, az ingatlanpiaci vállalat további felvásárlásokat tervez.  A Világgazdaság interjúja Máté Ferenc vezérigazgató-helyettessel, valamint Schilling Dániel, befektetői kapcsolatok és akvizíciók vezetőjével. 

 

A Duna House első féléves jelentésében növekvő bevételt, de csökkenő profitot jelzett. Mennyire elégedettek ezzel?

Máté Ferenc: Egyértelműen növekvő pályán van a cégcsoport. A tavalyi első fél évhez képest csökkenő nyereséget két tényező okozta. Egyrészt az éves bázis nagyon magas volt: tavaly márciustól a hitelközvetítői jutalék legfeljebb 2 százalék lehet, előtte több mint a kétszerese volt. A tavalyi első féléves eredményt még megdobta a magas jutalék. A másik tényező a legnagyobb lengyel ingatlanközvetítő, a Metrohouse teljes konszolidációja volt, ez 2016-ban az első negyedéves számokban még nem volt benne. Emellett jelentős egyszeri tétel volt az ingatlanportfóliónk egy részének átértékelése és értékesítése, ennek nagyjából 170 millió forintos eredményjavító hatása lett tavaly.

Schilling Dániel: Az adózott eredmény szintjén további egyszeri különbséget jelentett a két fél év között a MyCity fejlesztési projektjeinek átértékelése, ami a piaci árak emelkedését követte le tavaly. A projektet az idei első fél évben konszolidáltuk, mivel március közepén jó áron sikerült megvennünk partnerünk 50 százalékos részesedését. A tranzakción 140 millió forintos számviteli eredményt értünk el.

M. F.: A profit tehát egyszeri tételek miatt csökkent éves bázison, a fő üzletágak nyereségesek, az eredményesség növekedett, akár a franchise üzletágat, akár a MyCityt, akár a pénzügyi termékközvetítést nézzük.
 
 
A cseh üzletről kevés információt hallani, hogyan halad a terjeszkedés?
 
M. F.: Csehországban saját irodát nyitottunk. Nem vittük át a teljes szolgáltatási portfóliónkat, csak a sajátiroda-üzletágat. Három hete írtuk alá az első franchise-szerződést, remélhetőleg még az idén, de legkésőbb márciusig megnyílik az első franchise iroda. Várakozásunk szerint a cseh üzlet még jövőre sem lesz nyereséges, de a veszteség csoportszinten elenyésző.

A lengyel piacon viszont már nyereségesek voltak.

S. D.: A második negyedévben már profitot termeltünk, vélhetően az egész üzleti évünk nyereséges lesz. Óriási potenciál van Lengyelországban. Igaz, hogy nehezen látható át a helyi ingatlanpiac, a fejlettsége a 2005-ös magyar állapotok közelében lehet, kezdetleges a hálózatosodás. Miénk ugyanakkor a legnagyobb lengyel hálózat, bár irodaszámban még így sem érjük el ott a hazai méretünk felét se, hiába 38 milliós az ország lakossága.

M. F.: Jelentősen átalakítottuk a Metro­house struktúráját. Átvittünk sok know- how-t, szigorítottunk a többi közt például a hitelközvetítési rendszeren. Emiatt elvesztettünk pár franchise-partnert, de a hálózati tisztulás nem járt drasztikus forgalmi visszaeséssel, az új partnerek jobban illeszkednek a rendszerünkbe, van sok új szerződésünk, amelyek hamarosan látszanak majd az eredményekben. Arra számítunk, hogy három-öt éven belül a hazaihoz mérhető hálózatunk lesz Lengyelországban.

Bővítik az ottani portfóliót?
 
M. F.: A Metrohouse-nál az akvizíció óta nagy figyelmet fordítunk arra, hogy a hitelközvetítés felnőjön az ingatlanközvetítés mellé, és a cég egy integrált ingatlan- és hitelközvetítővé fejlődjön. Ingatlanberuházásokat egyelőre nem tervezünk, akkora potenciál van a hálózati működésben, hogy egyelőre csak erre fókuszálunk.
További akvizíciókat terveznek?

S. D.: Mindenképp. Amint teljesítjük az idei évre vállalt számokat, elkezdhetünk újabb célpontokat keresni. Új piacainkon az ingatlan- vagy a hitelközvetítésben meghatározó cégeket keresünk. A meglévő piacokon pedig olyan cégek iránt érdeklődünk, amelyek szervesen kapcsolódnak a lakóingatlan-piachoz, és amelyek révén bővíteni tudjuk az ügyfélkörünket. Lengyelországban az eddigi ingatlan- és hitelközvetítés mellé több üzletágat is indíthatunk, a cseh üzlet azonban még gyerekcipőben jár. De Magyarországon is lehetnek olyan kapcsolódó tevékenységek, amelyek érdekessé válhatnak. Példaként a relokációs tevékenységet vagy a lakóingatlan-kezelési szolgáltatásunk szélesítését említhetem.
 
Honnan szereznek forrást a felvásárlásokhoz?
 
S. D.: Attól függ, mekkora a célpont. A 2 és 20 millió euró közötti sávban figyeljük a cégeket. E sáv alján saját forrásból, a közepénél hitelből oldjuk meg a vásárlást, a tetején pedig bankkölcsönnel és újabb részvénykibocsátással tervezzük a finanszírozást. Az intézményi befektetők már tudják, hogy az IPO csak a kezdet volt, középtávon szeretnénk további részvénykibocsátásokat.
 
Gondolkodtak azon, hogy szabályozott ingatlanbefektetési társaságot (SZIT) alapítsanak?

M. F.: Tisztában vagyunk az intézménnyel, és jónak tartjuk, de egyik projektünk sincs az ötmilliárd forintos határ felett. Ha tovább csökkennek a SZIT-tel kapcsolatos limitek, újra elővesszük a témát.

Melyek a hosszú távú terveik?

M. F.: Egy európai szinten jelentős ingatlanpiaci szereplő felépítése a célunk. Ehhez minden piacon és üzletágban nagy növekedést szeretnénk elérni, és fontos célunk a további terjeszkedés is. Most úgy látjuk, hogy a fókuszban mindig is az ingatlan- és hitelközvetítés lesz, de aktívan keressük a kiegészítő tevékenységeket is.

Forrás: vg.hu



vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Tizedik alkalommal Superbrands-díjas a SPAR
dátum 2018-04-24 idő 09:20

A szakemberek mellett a vásárlók is újra bizalmat szavaztak a SPAR Magyarországnak, amelyet sorozatban tizedszerre tartottak érdemesnek a márkaértékelési díjra.

Május végén Moszkva válik a franchise-világ fővárosává
dátum 2018-04-18 idő 11:26

2018. május végén három jelentős nemzetközi esemény is megrendezésre kerül az orosz fővárosban. a THE MOSCOW FRANCHISE EXPO 2018, a THE WORLD FRANCHISE FORUM az Orosz Franchise Szövetség szervezése, és itt tartják meg a Franchise Világtanács (WFC) soron következő ülését is.

A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.

Május 10-én kerül megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség tisztújító közgyűlése
dátum 2018-04-13 idő 12:45

A közgyűlésen Matthias H. Lehner, a Német Franchise Szövetség alelnöke, a Bodystreet alapító-tulajdonosa osztja meg a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatait.

Frozen Yoghurt hálózat kínálja értékesítésre az elmúlt 4 év alatt felépített franchise hálózatát
dátum 2018-04-13 idő 10:50

A koncepció öt egysége négy jelentős budapesti bevásárlóközpontban, valamint a budaörsi Korzó Auchan Kereskedelmi Központban is jelen van üzleteivel.