Hírek, aktualitások

dátum 2016-07-13 idő 09:52

Egészségtudatos minőség - minőségi egészség: Interjú a Vitamin Szalon alapítójával

A Vitamin Szalon® nem egyszerűen csak a sarki zöldséges. A szolgáltatás színvonala, az áruk minősége, és az üzlet kialakítása mind-mind a legmodernebb technológiák használatával, ám emellett gondos odafigyeléssel és törődéssel készül, illetve kerülnek polcokra, az üzletbe.
 
A megtermelt árukat kizárólag a jó gazda gondosságával dolgozó hazai kertészek szállítják a Vitamin Szalon® raktárába. A megbízható minőségnek és forrásnak köszönhetően a vásárlók kiváló és emellett kedvező árú friss magyar termékeket találhatnak a Vitamin Szalon® üzleteiben. A Hálózat célja, hogy a hazai termelők kiváló termékeit országos szintű hálózatban értékesítsék. A terjeszkedéshez franchise hálózatban indultak el 2014-ben, megjelenésükben és működésükben azóta is a sarki zöldséges és a nagyáruházi professzionalizmus előnyeit ötvözik. Az értékesített zöldség és gyümölcs mellett szintén környezettudatossággal előállított egyéb kézműves termékeket – lekvárok, szörpök, tészták, mézek, snackek– is kínálnak a vásárlóknak.
A siker titkáról és az innovatív gondolkodás megjelenéséről beszélgettünk Rácz Józseffel, a Vitamin Szalon® alapítójával.
 
 
Az elmúlt években előtérbe került, és szorosan összekapcsolódott az egészségtudatosság és a környezettudatosság a hazai kereskedelemben. Egyre nagyobb szeletet tud magáénak kézműves és minőségi, hazai termékek piaca. Mit tud nyújtani a Vitamin Szalon® ennek tükrében a vásárlóknak?
 
Öndicséretnek fog hangzani, mert ez igaz a Vitamin Szalonra®.
Az első Vitamin Szalont® két éve márciusban, 2014. március 26-án nyitottuk meg. A visszajelzések alapján azt tudom mondani, hogy a vásárlók értékelik, hogy a termelők a környezetükből kerülnek ki. Most Szegedről beszélek, hiszen az első vitaminszalon Szegeden nyílt, így a szegedi termelési környezetből, ami három megyét Bács-Kiskun, Csongrád és Békés megyét jelenti. Az áru így a közelből kerül ki, emellett ellenőrzött minőségű is.
A Vitamin Szalonnak® is az egyik szlogenje az, hogy „Termékeinknek a védjegye a termelőinknek a neve”. Az ártáblákra a termék megnevezésén, és a származás helyén kívül a termelő nevét és a település nevét is feltűntetjük, ahol azt a terméket előállították.
 
A frissességet napi és gyors szállítással próbáljuk biztosítani, pozitívak a visszajelzések. A vásárlóink száma az elmúlt két évben nemhogy csökkent volna az első nagy fellángolás, fellendülés után, hanem folyamatosan növekszik. Éppen azt látom, hogy mind a két szegedi üzletünket –ha volna rá lehetőségem– érdemes volna bővíteni, mert a vásárlói kör elég szépen erősödik. Nem csak a friss zöldség gyümölcs területen, hanem a préselt gyümölcs illetve a saláták iránt is nagy az érdeklődés, amire keressük a lehetőséget, hogy hogyan lehetne az üzlettéren belül ezt az igényüket is kiszolgálni.
 
A szegedi üzleteken kívül a hálózat milyen irányban terjeszkedik, és mik a tapasztalatok?
 
Két koncepciónk van párhuzamosan. Az egyik: a független átvevők önálló független üzlettel kapcsolódnak a hálózathoz, a másik: a már meglévő kereskedelmi egységek, élelmiszerkereskedéseken belüli „shop-in-shop” rendszerrel működő üzletek. 
 
Összesen most 9 egységünk van, és mondhatjuk azt, hogy majdnem fele - fele arányban, tehát 5 saját hálózaton belüli üzletünk van, egy győri és egy budapesti franchise partnerünk és a van három üzletünk Szegeden. A „shop-in-shop” rendszeren belül van két budapesti egy szigetszentmiklósi meg egy szegedi üzlet, ami összesen négy ilyen rendszerű.
Minden üzletünk naponta kap friss árut, ezzel biztosítjuk a folyamatos frissességét a termékeknek.
 
Saját körzetükből kapják az árukat?
 
Nem, tőlünk. A beszerzésünk az előbbi 3 megyére (Bács-Kiskun, Csongrád és Békés) terjed ki. A magyarországi viszonylatokat ismerve a kertészeti termékek inkább a déli megyékbe jellemzőek, ezért szállítunk onnan.
Biztos, hogy Budapest és Győr környékén is volnának termelői körzetek, de a teljes szortimentet, különösen a primőröket, a korai hajtatott üvegházi, fóliás termékeket, azokat jellemzően Szeged és Szentes környékén kezdik el előállítani. Hozzánk a központi raktárba szállítják be a termékeket a termelőink, és onnan napi szinten szolgáljuk ki a vásárlóinkat. Mi nagykereskedelemmel is foglalkozunk, és nagykereskedelemben is ugyanígy napi szinten van kiszolgálás.
 
A franchise koncepció terjeszkedéseinek mi az iránya?
 
Ugyan ez, a szállítási körülményeket, helyzeteket figyelembe véve igyekszünk a Szeged - Budapest tengelybe illetve e köré csoportosítani a jelentkezőket, de a győri példa éppen azt mutatja, hogy az nem feltétlenül kizáró ok, ha valaki távolabb van ettől. Ott is meg tudjuk oldani a kiszállítást, egy budapesti átrakással.
 
Egy új Vitamin Szalon egység kialakítása mennyi ideig tart?
 
Szerződés aláírásától számított két hónap, amennyiben a berendezések és a koncepció minden részletét megvalósítjuk.
 
Mit kapnak az átvevők?
 
Az összes kézikönyvet (marketing, működés, arculati) megkapják, az összes beszállítónak a nevét és elérhetőségét is. Amíg a helyiség berendezéseivel foglalkoznak a leendő üzletben, addig készítünk közösen egy arculati tervet, és egy bolt berendezési tervet. 
 
Utána egy szállítási szerződés formájában rögzítjük a szállításnak a gyakoriságát, és ezt követően már folyamatos kiszolgálást kapnak, hiszen az ellátásukat mi biztosítjuk központi árualapból.
A közös marketingben is részt veszünk. Közös weboldal, és Facebook oldalak, valamint újság hirdetések ahol az akciókról hírt adunk.
 
Mekkora befektetés szükséges az induláshoz?
 
Üzlethelyiségtől függően, ha a referencia üzletből indulunk ki - amilyen a szegeden Tímár utcai üzletünk- akkor 8-10 millió forint egy komplett üzlet kialakítása.
Ebben már a nyitó készlet a nyitási marketing költségeit is, sőt a belépési díjat is beszámoltuk.
 
A Vitamin Szalon a Magyar Franchise Szövetség tagja. Mit nyertek a tagsággal? 
 
Szerintem a Szövetség jól végzi a dolgát. 
Olyan összejöveteleket, üléseket, programokat szerveznek, melyek számunkra kedvezőek és hasznosak. Minden alkalommal jó példákat látunk magunk előtt, akár rendszergazdákat, akár az átvevőket illetően. Nagyon jó a menedzsment is, hiszen nem csak az általános ismeretek megszerzésében segítenek, hanem konkrét kérdéseinkre is választ, útmutatást adnak. Összességében én elégedett vagyok a munkájukkal.
 


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Franchise Börze - Ahol tuti recepteket találhat egy sikeres vállalkozáshoz!
dátum 2018-01-10 idő 13:30

2018. február 1-én újra franchise kiállítást szervez a Magyar Franchise Szövetség.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Turán nyitotta meg legújabb egységét a Stilianos Babauszoda.
dátum 2018-01-18 idő 17:17

2018. Január 15-én a Stilianos Babauszoda Franchise 7. egységeként kezdte működését a Stilianos Babauszoda Tura.

A Franchise Börzén kedvezménnyel lesz megvásárolható a Franchise Vállalkozás című könyv
dátum 2018-01-18 idő 16:35

A franchise iránt érdeklődők számára alapvető ismereteket tartalmazó olvasmány 25% kedvezménnyel lesz kapható a kiállítás helyszínén.

Hatalmas az érdeklődés a 10 év után újra megrendezendő Franchise Börze iránt
dátum 2018-01-17 idő 14:28

A Magyar Franchise Szövetség hiánypótló bemutatkozási lehetőséget nyújtó rendezvénye olyan sikeres, hogy már szinte az összes kiállítói stand foglalt.

Piacvezető robotgép forgalmazásához keres partnereket a Thermomix
dátum 2018-01-17 idő 12:39

A legintelligensebb robotgép immáron Magyarországon is elérhető.

Ezen túl magánszemélyek is hirdethetnek a Duna House honlapján
dátum 2018-01-16 idő 12:20

Március végéig bruttó 1990 forintért árulhat a nagyközönség házat, lakást, ingatlant, 30 napon át a Duna House honlapján.