Hírek, aktualitások

dátum 2016-01-20 idő 09:11

Egyre népszerűbbek hazánkban a pontgyűjtő rendszerek

A franchise hálózatok is előszeretettel alkalmaznak pontgyűjtő kártyákhoz kapcsolódó törzsvásárlói programokat, kedvezményeket marketing tevékenységükön belül.

Bármilyen üzlet üzemeltetése során nagyon fontos, hogy az új vásárlók szerzése mellett a már meglévő, időről időre visszajáró vásárlókra is folyamatos figyelmet fordítsanak. Ezzel kimemelt kedvezményeket biztosítanak törzsvásárlóik számára, és itt jöhet a képbe a pontgyűjtő rendszer bevezetése, amely a vásárlói loyalitás növelését hivatott elősegíteni. 

Jó fejség, egyszerű vevőcsalogatás, vagy a nagyon tudatos adatbázis-építés mozgatja az áruházláncok lassan már követhetetlen hűségkártya-, pontgyűjtő és matricás áruvásárlási programjait? Vagy egyszerre mindegyik? A fogyasztók nagyon megosztottak a kérdésben, ennek ellenére kedvelik és használják is a plasztikokat. De persze vannak olyanok is, akik szerint a kedvezmény csak álkedvezmény, így ők nem kérnek belőle - hvg.hu összeállítás.
 
Magyarországon a fogyasztók 46 százaléka vásárol olyan üzletben, amely hűségprogramot kínál lojális vevőinek. Sőt, tízből hét honfitárs szívesebben vásárol ott, ahol hűségprogrammal díjazzák ragaszkodását – derül ki a Nielsen adataiból. És nincs ez másképpen máshol sem: huszonkilenc vizsgált európai országban a megkérdezettek átlag 61 százaléka vásárol olyan üzletben, amely hűségprogramot kínál lojális vevőinek. 
 
A hűségesen vásárló magyarok 83 százaléka az árengedményt vagy az ajándékba kapható terméket kínáló programokat szeretik a legjobban, exkluzív terméket vagy eseményen való részvételi lehetőséget pedig 15 százalék díjaz. Úgy fest, dominálnak a “minden fillér számít” és “kapjunk valamit ingyen” attitűdök.
 
Hűségkártya hűségkártya hátán
 
A többmárkás, multibrand pontgyűjtő kártya több kereskedelmi lánc szolgáltatásaihoz kapcsolódó plasztiklapocska (ilyen például a SuperShop vagy a Smart kártya is). Az ezek mögött álló “számlára” az elfogadó partnereknél vásárlással lehet gyűjteni a pontokat (“partnerenként meghatározott átváltással”). A pontokkal aztán vagy későbbi vásárlásoknál a végösszegét lehet csökkenteni (valamilyen "árfolyamon"), vagy kedvezményre jogosító kupont lehet vásárolni. Olyan többmárkás kártya is forgalomban van, amellyel az összegyűjtött pontokat ajándéktárgyakra is be lehet váltani.
 
A céges törzsvásárlói kártyák jellemzően egy brandhez tartoznak, azaz egyfajta kereskedelmi lánc boltjaiban lehet pontokat gyűjteni – 1 pont általában 100-1000 elköltött forintot ér, vagy a számla százalékában jutalmaznak. Az összegyűjtött pontokat későbbi vásárlások végösszegébe lehet beszámítani brandenként eltérő feltételekkel. Egy pont általában ezek estében is kevesebbet ér, mint amennyiért meg lehet szerezni, és általában csak a számla egy részét lehet ezekkelkiegyenlíteni. E kártyák egyike-másika extrákat is tartalmaz: kedvezményre jogosító kupont lehet venni a pontokért, vagy kiválasztott termékekre jelentős kedvezményt, ajándékcsomagot, könyvet, utazást lehet velük vásárolni.
 
Egyes esetekben extra pontokat is lehet szerezni: bizonyos mennyiségű pont összeszedése után további pontokat írnak jóvá, vagy egy nagyobb összeget “engednek el” a végösszegből, esetleg további ajándékokat lehet felmarkolni.
 
Mindkét típusú kártyára jellemző, hogy a regisztrációval élből kap a delikvens egy csinosabb adag pontot.
 
A kártyák egy csoportjához kedvezményfüzetecske is tartozik, amelyben felsorolják, hogy a kibocsátó ki mindenkivel kötött kedvezményre jogosító megállapodást. A füzetben szereplő szolgáltatóknál meghatározott, általában 5-15 százalékos kedvezményt vehet igénybe a kártya birtokosa.
 
forrás: Hvg online
 
 


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Franchise Börze - Ahol tuti recepteket találhat egy sikeres vállalkozáshoz!
dátum 2018-01-10 idő 13:30

2018. február 1-én újra franchise kiállítást szervez a Magyar Franchise Szövetség.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Hatalmas az érdeklődés a 10 év után újra megrendezendő Franchise Börze iránt
dátum 2018-01-17 idő 14:28

A Magyar Franchise Szövetség hiánypótló bemutatkozási lehetőséget nyújtó rendezvénye olyan sikeres, hogy már szinte az összes kiállítói stand foglalt.

Piacvezető robotgép forgalmazásához keres partnereket a Thermomix
dátum 2018-01-17 idő 12:39

A legintelligensebb robotgép immáron Magyarországon is elérhető.

Ezen túl magánszemélyek is hirdethetnek a Duna House honlapján
dátum 2018-01-16 idő 12:20

Március végéig bruttó 1990 forintért árulhat a nagyközönség házat, lakást, ingatlant, 30 napon át a Duna House honlapján.

Plakátaukciót rendez a BÁV január 24-én
dátum 2018-01-15 idő 11:53

Az aukción reklám- és kiállítás plakátok is képviseltetik magukat, a történelmi ereklyék gyűjtői pedig az ötvenes és hatvanas években készült propagandaplakátok közül válogathatnak.

Franchise partnereit keresi a BITE bakery café
dátum 2018-01-11 idő 10:58

Franchise partnereket keres a pereceket, szendvicseket, mascarponés tekercseket és különleges ízesítésű kávékat kínáló BITE bakery café.