Hírek, aktualitások

dátum 2017-04-21 idő 15:55

Ennyiből nyithatja meg a legismertebb franchise-üzleteket

Bejáratott márkanév, a marketing és reklámköltséget az anyacég fedezi, kész üzleti modell – ezekkel az előnyökkel számolhat, ha valaki betársul és franchise - üzletet nyit. Mindez persze nincs ingyen: le kell mondani a saját elképzelésekről, és persze a névhasználatért fizetni is kell.
 
Aki például BioHair fodrászszalont szeretne nyitni, annak összesen nagyjából 14-15 millió forintra van szüksége. Ebben benne van a franchise-díj, ami Budapesten 4 millió forint plusz áfa, vidéken 2,5 millió plusz áfa – ezt a csatlakozáskor kell fizetni – plusz fedezni kell egy 80-100 négyzetméteres üzlethelyiség kialakítását, a bérleti díjat, a kauciót, kellenek bútorok, recepciós pult, munkaruha.
 
Általában hat hónap egy üzlet felfutási ideje, ezért érdemes még 1-2 millió forint tartalékkal számolni, főleg vidéken, ahol esetleg még nem ismerik annyira a márkát. A fedezeti pont után – amikortól pluszosba fordul a működés – durván 500-800 ezer forint profitot hoz egy üzlet. Az első három évben havonta 27 ezer forint plusz áfát kell fizetni a partnereknek, majd a három év elteltével a következő öt évben ez az összeg 35 ezer forintra emelkedik.
 
 
„Általánosságban elmondható, hogy egy 3 gépes üzlet indítása nagyjából 15, egy 5 gépesé pedig 20 millió forint körüli tőkét igényel. Viszont ingyenes a belépés. Készülékenként havonta 20 ezer forintot kérünk, ez fix, nincs forgalom alapján történő plusz díj – ezt már a KiwiSun szolárium hálózat stratégiai vezetője, Klein Péter mondta a Pénzcentrumnak.
 
A gyerekeket programozni tanító Logiscool alapító-ügyvezetője szerint nagyjából 6-10 millió forint szükséges ahhoz, hogy valaki egy Logiscoolt indíthasson. Ebben az összegben már benne van a csatlakozási díj, a szükséges eszközpark, és minden egyéb. A tapasztalatok szerint általában 2 év alatt megtérül a beruházás” – tette hozzá az ügyvezető.
 
A Fornettinek ötféle franchise-partneri szerződése van, az eltérő méretű üzlethelyiségek miatt. A franchise-díjat egyszer kell megfizetni, a kisebb üzletek esetében ez 150 ezer forinttól elérhető, forgalom után nem kell fizetni. A műszaki berendezéseket lehet bérelni az anyagcégtől. Durván 3-4 millió forintra van szüksége egy vállalkozónak ahhoz, hogy Fornettit nyisson.
 
A nagy, külföldi multik franchise-feltételei jellemzően titkosak vagy egyedi megállapodásokat kötnek. A Magyar Franchise Szövetség legutóbbi felmérése szerint, jelenleg 350 franchise-hálózat működik Magyarországon, és hozzávetőlegesen 20 ezer átvevő partnerén keresztül 100 ezer főnek biztosít állandó munkahelyet.
 
Forrás: Pénzcentrum, HVG


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

80 évre tervez a Burger King Magyarországon
dátum 2018-04-26 idő 09:24

41 éttermével a magyarországi gyorsétterem-piac meghatározó szereplője a Burger King.

Tizedik alkalommal Superbrands-díjas a SPAR
dátum 2018-04-24 idő 09:20

A szakemberek mellett a vásárlók is újra bizalmat szavaztak a SPAR Magyarországnak, amelyet sorozatban tizedszerre tartottak érdemesnek a márkaértékelési díjra.

Május végén Moszkva válik a franchise-világ fővárosává
dátum 2018-04-18 idő 11:26

2018. május végén három jelentős nemzetközi esemény is megrendezésre kerül az orosz fővárosban. a THE MOSCOW FRANCHISE EXPO 2018, a THE WORLD FRANCHISE FORUM az Orosz Franchise Szövetség szervezése, és itt tartják meg a Franchise Világtanács (WFC) soron következő ülését is.

A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.

Május 10-én kerül megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség tisztújító közgyűlése
dátum 2018-04-13 idő 12:45

A közgyűlésen Matthias H. Lehner, a Német Franchise Szövetség alelnöke, a Bodystreet alapító-tulajdonosa osztja meg a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatait.