Hírek, aktualitások

dátum 2015-12-22 idő 10:13

Érdemes asztalt foglalni az ezredesnél karácsonyra

A karácsony közeledtével érdemes leadni a rendeléseket a rántott csirkére és tortára Japánban, mivel a két termék ilyenkor megnövekedett fogyasztása határozottan jelzi, hogy még ha nem is hivatalosan, de ünnepnap a december 25.
 
"Nem gondoltam volna" mondja a 22 éves egyetemista,  Ryuya Morimoto, mikor kiderül a rántott csirkének és tortának semmi köze nincs az amerikai hagyományokhoz. Az ő családjuk és még millióan a KFC legforgalmasabb időszakát generálják Japánban.
 
A KFC-nél már egészen október végétől le lehet adni a rendeléseket. Aki ennek ellenére az utolsó pillanatra, karácsony estére hagyja a vásárlást, könnyen megeshet, hogy hat órát is a sorban állva tölt a mikulás ruhába bújtatott Sanders ezredes vigyázó tekintete alatt.
 
 
A gyorsétterem lánc szerint a japán karácsonyi csirke hagyománya egészen a korai hetvenes évekig nyúl vissza, amikor a tokiói KFC-be külföldi vendégek érkeztek és rántott csirkét rendeltek, amolyan pulyka helyettesítőként. A lánc akkoriban még aktívan küzdött azért, hogy a japánokat rávegye, hogy kézzel fogják meg a zsíros falatokat, s ekkor született meg az új karácsonyi "hagyomány".
 
A 18 éves gimnazista Yuna Nakajima szerint "A karácsony unalmas lenne Kentacky nélkül" - ami a KFC közkedvelt neve Japán szerte. Nakajima már korán lefoglalta az idei csirkéjét, hogy nyugodtan élvezhesse a hagyományos ünnepi vacsorát.
 
A japánok csupán 1%-a keresztény, a lakosság nagy része a buddhizmus, és/vagy sintoizmus követője. Mivel az esküvők a sinto irányból, a temetés pedig a buddhista irányból érkezik, rengetegen egyszerre követői a két vallásnak. Mindez persze nem akadályozza meg, hogy a keresztény hagyományok is gyökeret verjenek a földrészen. Például Beethoven 9. szimfóniájának 4. tételében felhangzó Örömóda az első világháború alatt német fogvatartottak előadása által került Japánba. Mára az ünnepek alkalmával különféle hivatásos zenekarok japán szerte műsorra tűzik, az Örömódát éneklő kórus részt is beleértve. A különféle áruházakban és irodákban karácsonyfát állítanak.  Egy novemberi felmérés szerint a 300 megkérdezett 3 és 7 év közötti gyermeket nevelő japán édesanyák szerint a gyerekek 90%-a hisz a mikulásban, aki időnként bevásárló központokban tűnik fel.
 
 
Másik szezonális beidegződés az epres habos torta. 1910-ben a Fujija Food először értékesítette karácsonyi tortáját, egy jeges, fondantos szilvatortát, mely végül egészen az 1950-es évekig meghatározta a keresletet. Az epres torták népszerűsége a hatvanas évek közepétől növekedni, köszönhetően a hűtőszekrények terjedésének, és az üvegházas epertermesztésnek. A gyümölcstorták a karácsonyi időszak jelzésévé váltak a hetvenes évektől. Bár csak egy sejtés, az ünnepekkor fogyasztott édességek hagyománya egészen az ősi időkig nyúlik vissza, mely iváló alapot adott a karácsonyi torták térnyeréséhez.
 
A tortára is korán kell leadni a rendelést, hogy minden készen legyen az ünnepi vacsorára. A torták között persze egészen királyi darabokat is találhatunk. A tokiói Papace Hotel 178 dollárért árulja tortáját, saját, ehető csokidobozzal, de találhatunk macaronnal turbózott tortát akár 495 dollárért is (utóbbi megközelítőleg 142.000 forintnak felel meg).
 
Persze van aki az egyedül élőknek, vagy kevesebb költsséggel tervezőknek készítettek speciális karácsonyi terméket. A Koieka hétfőtől kezdte árulni epres habostorta ízesítésű csipszét.
 
forrás: The Wall Street Journal
 


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

80 évre tervez a Burger King Magyarországon
dátum 2018-04-26 idő 09:24

41 éttermével a magyarországi gyorsétterem-piac meghatározó szereplője a Burger King.

Tizedik alkalommal Superbrands-díjas a SPAR
dátum 2018-04-24 idő 09:20

A szakemberek mellett a vásárlók is újra bizalmat szavaztak a SPAR Magyarországnak, amelyet sorozatban tizedszerre tartottak érdemesnek a márkaértékelési díjra.

Május végén Moszkva válik a franchise-világ fővárosává
dátum 2018-04-18 idő 11:26

2018. május végén három jelentős nemzetközi esemény is megrendezésre kerül az orosz fővárosban. a THE MOSCOW FRANCHISE EXPO 2018, a THE WORLD FRANCHISE FORUM az Orosz Franchise Szövetség szervezése, és itt tartják meg a Franchise Világtanács (WFC) soron következő ülését is.

A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.

Május 10-én kerül megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség tisztújító közgyűlése
dátum 2018-04-13 idő 12:45

A közgyűlésen Matthias H. Lehner, a Német Franchise Szövetség alelnöke, a Bodystreet alapító-tulajdonosa osztja meg a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatait.