Hírek, aktualitások

dátum 2013-11-05 idő 09:01

Eredményes kutatás-fejlesztés a Fornettinél: a tokaji borvidéken találtak íz-kovászt

Kétéves munka ért be a kecskeméti Fornetti Kft-nél. „Fejlesztési programunk során adalék és tartósítószer-mentes bakteriális kovászolású tradicionális kenyér és sós péksütemények, valamint az innovatív termékek nagyüzemi gyártási technológiáját valósítottuk meg” – jelentette be ma (október 31-én) Kecskeméten egy országos sajtótájékoztató keretében Dr. Szabó József, a Fornetti Kft. ügyvezető igazgatója. A kutatásfejlesztésre összesen 135.8 milliós forintos támogatást nyert el a cég. 

Vitathatatlan, hogy a Palásti József pékmester által alapított és tulajdonolt Fornetti bő másfél évtizedes történetét legfőképp az innovatív gondolkodás jellemzi. Hiszen kiemelt figyelmet fordítanak a fogyasztók biztonságára és a fogyasztók péksüteményekkel szemben támasztott igényeinek kielégítésére. Kiváló minőségű termékeik mind élelmiszerbiztonsági szempontból, mind a termékekhez felhasznált alapanyagok kiválasztásában ezt példázzák. A fogyasztók érdekében elsők között alkalmazták a minőségbiztosítási rendszereket, és kezdték el használni a transz-zsírsavmentes margarint.


* A két évig tartó élelmiszeripari kutatás-fejlesztés végeredményét sajtótájékoztatón ismertették Dr. Szabó József, a Fornetti Kft. ügyvezető igazgatója (középen), Dr. Süth Miklós, egyetemi oktató, a kísérleti program vezetője (jobbra), és Kis Mihály fejlesztési igazgató, a program egyik szakmai vezetője. 

- A Fornetti piacvezetőként érzi, mekkora felelősség hárul rá, hiszen csupán Magyarországon naponta közel egy millió fogyasztó választja termékeit. "Az egészség a legnagyobb kincs, így tartozunk vásárlóinknak azzal, hogy olyan termékeket állítsunk elő, melyek összetevői tudományosan bizonyított módon egészségmegőrző hatással vannak szervezetünkre. Termékfejlesztőink folyamatosan dolgoznak azon, hogy a megszokott, elfogadott termékeink mellé új technológiákat és árucsoportokat vezethessünk be." mondta el Dr. Süth Miklós, egyetemi oktató, a kísérleti program vezetője.

Új termékeiben a Fornetti a legjobb minőségű természetes alapanyagokat dolgozza fel, törekszik a legjobb élettani hatású termékek előállítására. 

Két éve, 2011 nyarán végeztek el Magyarországon egy 1.000 kérdőíves felmérést arról, hogy a vásárlók milyen kenyeret szeretnének fogyasztani. A felmérésből kiderült, hogy a fogyasztók tradicionális nagy kenyeret szeretnének vásárolni, de nem nagy mennyiségben, hanem fél kilós csomagokban. A kovászos kenyerek sokkal jobb ízűek, különösen, ha az egyedi ízt egy bakteriális íz-kovász hozza létre és nem az általánosan felhasznált élesztő alakítja ki. A fogyasztók elvárásainak kielégítése érdekében a Fornetti az íz-kovász mellett arra is törekedett, hogy termékeik egy részében az összetétel tartósítószer és adalékanyag-mentes legyen.

- Ez a felmérés alapozta meg a kutatásainkat – ismertette a részleteket Dr. Süth Miklós. - Egy hagyományos kézműves kisipari módszerekre alapuló technológiát kívántunk megvalósítani, a mai modern pékipari körülmények között.


* Dr. Süth Miklós, a Fornetti stratégiai igazgatója

Annak érdekében, hogy a kitűzött cél elérhető legyen, elsőként kifejlesztésre került a speciális, egyedi kovász. Majd hagyományos kovászos kenyeret és erre alapozott termékcsaládot fejlesztett ki a cég. Mely a program keretében egy egyedi, bakteriális íz-kovászos technológia kifejlesztését célozta meg, ami minimalizálta a sütőélesztő felhasználást. A kutatások eredményeként végül 4 új termékcsoportot fejlesztettek ki. Melyek legfontosabb közös tulajdonsága az, hogy egészségesek és magas minőségűek.

Abból indultunk ki, hogy ahol jó borok vannak, ott jó ízű, kiváló magas minőségű kenyereket is lehet találni a nagyvilágban – folytatta Dr. Süth Miklós. - Ezért egy Kárpát-medencére jellemző tradicionális íz-kovász kifejlesztésére alapozott termékfejlesztést tűztünk ki célul. A fejlesztő munka alapja, egyúttal legnagyobb kihívása volt, hogy egyedi kovászunkhoz megtaláljuk azt a baktérium törzset, amely céljainknak leginkább megfelel. Természetes volt, hogy ezt Magyarország leghíresebb, külföldön is legjobban ismert borvidékén, Tokajban kerestük. A keresés 2012. szeptember végén a tokaji mintavételezés nyomán eredménnyel zárult.

Négy új termékcsaláddal találkozhatnak a Fornetti kedvelők: az adalékanyag és tartósítószer-mentes különleges íz-kovásszal készülő kenyérrel; Megalkották a zöldséges kenyeret, amelynél 30-40 százalékban kiváltották a lisztet friss zöldséggel; Szintén az egészségtudatos vásárlói igényeknek megfelelő több magvas termékeket készítettek (több magvas, kukoricás, tönkölyös, rozsos, burgonyás stb.); Illetve a hagyományos termékekben hasznosul a fejlesztések eredménye. November hónapban elérhető lesz a franchise hálózatban, elsőként a szilvás papucsban a Fornetti saját, egyedi tokaji élőflórával készített terméke.

A kutatás fejlesztés eredményeinek realizálása érdekében egyedi kísérleti gépsort is kifejlesztett a Fornetti a világ egyik legnagyobb sütőipari gépgyártójával közösen. A 2 éves fejlesztési munka eredményeként pedig az elkövetkező időszakban közel 40 új terméket fognak megismerni majd a vásárlók.

Ez előzetes eredmények kecsegtetőek: a fogyasztók jól fogadták a fél kilós, íz-kovásszal készült kenyereket a kóstoltatás, teszt bemutatás során. Ugyanígy pozitív a többi termék - választékos 150 grammos kenyér jellegű pékáruk, valamint a boltban kisüthető, előkelesztett, fagyasztott termékek – fogadtatása is.

A Fornetti Franchise üzletek száma Magyarországon 2.200, más országokban együttesen közel 5.000. A Fornetti Kft. által 2012. évben Magyarországon értékesített pékáru mennyisége 18.642 tonna volt. A cégcsoport növekvő sikereihez növekvő munkavállalói létszám is párosul, Magyarországon 760, közvetve pedig csaknem 12.000 ember számára jelent megélhetést a Fornetti.

 



vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Május végén Moszkva válik a franchise-világ fővárosává
dátum 2018-04-18 idő 11:26

2018. május végén három jelentős nemzetközi esemény is megrendezésre kerül az orosz fővárosban. a THE MOSCOW FRANCHISE EXPO 2018, a THE WORLD FRANCHISE FORUM az Orosz Franchise Szövetség szervezése, és itt tartják meg a Franchise Világtanács (WFC) soron következő ülését is.

A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.

Május 10-én kerül megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség tisztújító közgyűlése
dátum 2018-04-13 idő 12:45

A közgyűlésen Matthias H. Lehner, a Német Franchise Szövetség alelnöke, a Bodystreet alapító-tulajdonosa osztja meg a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatait.

Frozen Yoghurt hálózat kínálja értékesítésre az elmúlt 4 év alatt felépített franchise hálózatát
dátum 2018-04-13 idő 10:50

A koncepció öt egysége négy jelentős budapesti bevásárlóközpontban, valamint a budaörsi Korzó Auchan Kereskedelmi Központban is jelen van üzleteivel.

Folytatja az expanziót a SPAR
dátum 2018-04-12 idő 17:11

Idén tavasszal Kecskeméten és Budapesten nyitott egy-egy új áruházat a SPAR Magyarország. A vállalat további öt szupermarketjét pedig kívül-belül megújította, hogy még inkább kiszolgálja a megváltozott fogyasztói igényeket. A modernizációs programjára 2018-ban eddig több mint 2,1 milliárd forintot fordított a SPAR.