Hírek, aktualitások

dátum 2016-02-10 idő 08:54

Ez vághatja tönkre az élelmiszerboltokat, nem a boltzár

Az élelmiszerboltok lehetnek az online kereskedelem legújabb áldozatai, miután egyes várakozások szerint egyre többen fognak online hozzájutni a napi betevőhöz, így a tönk szélére juttatva számos kisboltot - hvg.hu összeállítás.

Az online kereskedelem világszerte számos területen előretört már, az idei év során pedig az élelmiszerboltok kerülhetnek sorra, legalábbis a Morgan Stanley elemzői szerint, akik úgy látják, hogy az internetes rendeléshez szokott vásárlók harmada már az élelmiszereit is ezen a csatornán szerzi majd be. Az Alapblog összegyűjtötte, hogy milyen számadatok támasztják alá ezt a tendenciát.

Az Alphawise nemzetközi kutatása szerint már 2015-ben az internetes vásárlók 21 százaléka rendelte az élelmiszereket online, ami az idei év végére várhatóan 34 százalékra ugrik. Ezt a tendenciát erősíti, hogy az emberek egyre inkább hozzászoknak ahhoz, hogy ha valamire szükségük van, akkor azt az interneten keresztül vásárolják meg. Ezt az élelmiszerboltok is észrevették, így a nagyobb láncok már sikeresen megnyitották webáruházaikat. Az online kereskedelem ezzel egy eddigieknél is szélesebb kör számára vált elérhetővé.

Ugyanakkor az élelmiszerek online megvásárlása jelenleg még mindig csak nagyon kis részét teszi ki a teljes élelmiszer-kereskedelemnek, Európában 6, az USA-ban mindössze két százalékát. A fentiek alapján viszont ez alapvetően változhat meg, hiszen óriási növekedési potenciált rejt a terület. A legnagyobb fejlődés az USA-ban várható: amíg 2015-ben az amerikai vásárlók a friss élelmiszerek mindössze 8 százalékát vették online, az idei évben ez az arány 26 százalékra ugorhat. Ez az ugrás vízválasztó lehet, és az emberek élelmiszer-vásárláshoz kapcsolódó gondolkodásmódja alapjaiban változhat meg. Ennek jelentőségét pedig még fokozza a tény, hogy a fogyasztói kiadások 19 százalékát az élelmiszerek teszik ki.

Az online vegyesboltok nem csak Amerikában, más piacokon is széles körben elterjedhetnek. Főként Németországban várható további terjeszkedés, de továbbnövekedhet a népszerűsége olyan országokban, ahol már most is nagy népszerűségnek örvend. Ilyen például Franciaország és az Egyesült Királyság.

Az online élelmiszer-vásárlás természetesen még számos akadálynak néz elébe, többek között az emberek vásárláshoz való jelenlegi hozzáállása miatt. Egy felmérés szerint a leggyakrabban emlegetett indok az volt, hogy az emberek szeretik saját maguk kiválogatni a megvásárolandó termékeket. A bevásárlás tehát sokaknak egy olyan személyes élmény, amin nem szívesen változtatnának. De ne felejtsük el, hogy korábban ugyanez volt a helyzet a ruhákkal és cipőkkel is, amiket ma már online vásárolnak meg emberek tömegei.



vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Tizedik alkalommal Superbrands-díjas a SPAR
dátum 2018-04-24 idő 09:20

A szakemberek mellett a vásárlók is újra bizalmat szavaztak a SPAR Magyarországnak, amelyet sorozatban tizedszerre tartottak érdemesnek a márkaértékelési díjra.

Május végén Moszkva válik a franchise-világ fővárosává
dátum 2018-04-18 idő 11:26

2018. május végén három jelentős nemzetközi esemény is megrendezésre kerül az orosz fővárosban. a THE MOSCOW FRANCHISE EXPO 2018, a THE WORLD FRANCHISE FORUM az Orosz Franchise Szövetség szervezése, és itt tartják meg a Franchise Világtanács (WFC) soron következő ülését is.

A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.

Május 10-én kerül megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség tisztújító közgyűlése
dátum 2018-04-13 idő 12:45

A közgyűlésen Matthias H. Lehner, a Német Franchise Szövetség alelnöke, a Bodystreet alapító-tulajdonosa osztja meg a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatait.

Frozen Yoghurt hálózat kínálja értékesítésre az elmúlt 4 év alatt felépített franchise hálózatát
dátum 2018-04-13 idő 10:50

A koncepció öt egysége négy jelentős budapesti bevásárlóközpontban, valamint a budaörsi Korzó Auchan Kereskedelmi Központban is jelen van üzleteivel.