Hírek, aktualitások

dátum 2015-02-05 idő 10:30

Ezt rontotta el a McDonald’s

Az Oxfordi Egyetem szakértője ízekre szedte a gyorskiszolgáló láncot, amely az utóbbi időben óriási reputációvesztést szenvedett el - hvg összeállítás.
 
Steve New, az Oxfordi Egyetem szakértője a Harvard Business Review hasábjain hosszasan elemzi, hogy miért szenved üzleti értelemben a McDonald’s. A világ legnagyobb étteremlánca olyan rossz eredményeket produkál, hogy nemrég távoznia kellett a vezérigazgatónak, a kritikák pedig a céggel kapcsolatban minden korábbinál erősebbek lettek.
New emlékeztet arra, hogy már öt évvel ezelőtt felhívta a figyelmet az ellátási lánc átláthatóságának fontosságára, amelyben a McDonald’s a jelek szerint ma sem jeleskedik. A szakértő az alábbi három fő hibát említi az étteremlánc mélyrepülésével kapcsolatban:

1. Az átláthatóság hosszú távú játszma, a reputációs probléma nem tűnik el gyorsan
 
A gyorskiszolgáló étteremlánc a kilencvenes évek óta folyamatosan reputációvesztésben van, Angliában például nagyon rosszul jött ki egy civil szervezettel folytatott, rekordhosszúra nyúló perből, az olyan filmek pedig, mint a Super Size Me vagy a Fast Food Nation óriásit rontottak a helyzetén. A cégről sokakban az a beidegződés alakult ki, hogy egészségtelen életmódra nevel, a környezetvédelemre nem figyel, az ételei pedig egyszerűen visszataszítóak.
 
A McDonald’s rengeteget tett ezeknek a rossz beidegződéseknek a cáfolatára, sok esetben kézzelfogható, kimutatható eredményeket is elért, óriási erőket mozgósított annak igazolására, hogy ételei egészségesek, ám ez mégsem volt elég. New ugyanis kiemeli, hogy a kedvezőtlen megítélést nem lehet ilyen könnyen lerázni, korábban egy egész középosztálybeli generáció döntött végelegesen úgy, hogy nem kér a McDonald’s-ból. Ez különösen akkor káros a cég számára, amikor megjelennek a piacon olyan új, kisebb szereplők, amelyek tiszta lappal indulnak, és az utca másik oldalára könnyűszerrel átcsábítják a vevőket.

2. A globális szervezetnek konzekvens globális működtetés kell
 
A McDonald’s minden erőfeszítése ellenére sem tudta világszerte teljesen egységesíteni a működését. Tavaly más piaci szereplőkkel együtt egy élelmiszer-biztonsági botrányba keveredett Kínában, és ilyenkor a leggyengébb láncszemet ért veszteség végigfut a teljes szervezeten. A kínai rossz hírek máshol is azt mondták a vásárlóknak, hogy „ebben a cégben továbbra sem lehet bízni”. Az ilyen rossz hírek a hitelességet alapjaiban rengetik meg, és szinte megsemmisítő erejűek a világ más részein elért jó eredményekre is.

3. Paradox következmények
 
Amikor a McDonald’s elkezdett olyan promóciós videókat forgatni, amelyben bemutatta, hogy a húspogácsa tényleg húsból van, a dolog részben visszafelé sült el. A húsfeldolgozás realisztikus bemutatása sokak számára egyszerűen riasztó lehetett, nem volt jó ötlet arra emlékeztetni a vevőket, hogy az állat min megy keresztül, amíg a tányérra jut, és hogy néz ki közben.
 
New szerint a McDonald’s jövője a márka újra-kitalálásában rejlik. A McCafé az egyik jó példa, mert az már nem is emlékeztet egy gyorsétteremre, teljesen új koncepciót tükröz. Az új vezérigazgatónak mégis az marad a fő feladata, hogy orvosolja az akut problémákat és minden eddiginél nyitottabb pályára állítsa a céget.
 
forrás: Hvg online

 



vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Május végén Moszkva válik a franchise-világ fővárosává
dátum 2018-04-18 idő 11:26

2018. május végén három jelentős nemzetközi esemény is megrendezésre kerül az orosz fővárosban. a THE MOSCOW FRANCHISE EXPO 2018, a THE WORLD FRANCHISE FORUM az Orosz Franchise Szövetség szervezése, és itt tartják meg a Franchise Világtanács (WFC) soron következő ülését is.

A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.

Május 10-én kerül megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség tisztújító közgyűlése
dátum 2018-04-13 idő 12:45

A közgyűlésen Matthias H. Lehner, a Német Franchise Szövetség alelnöke, a Bodystreet alapító-tulajdonosa osztja meg a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatait.

Frozen Yoghurt hálózat kínálja értékesítésre az elmúlt 4 év alatt felépített franchise hálózatát
dátum 2018-04-13 idő 10:50

A koncepció öt egysége négy jelentős budapesti bevásárlóközpontban, valamint a budaörsi Korzó Auchan Kereskedelmi Központban is jelen van üzleteivel.

Folytatja az expanziót a SPAR
dátum 2018-04-12 idő 17:11

Idén tavasszal Kecskeméten és Budapesten nyitott egy-egy új áruházat a SPAR Magyarország. A vállalat további öt szupermarketjét pedig kívül-belül megújította, hogy még inkább kiszolgálja a megváltozott fogyasztói igényeket. A modernizációs programjára 2018-ban eddig több mint 2,1 milliárd forintot fordított a SPAR.