Hírek, aktualitások

dátum 2014-01-28 idő 09:56

Felrázza marketingjét a McDonald's

A cég új ötlépcsős stratégiával igyekszik fordítani a trenden: hozzáértés, innováció, érték, modernizálás és minőség a régi-új jelszavak - írja a marketinfinfo.hu a MarketingWeek cikke alapján.

Elsőre ellentmondásosnak tűnhet, de a fenti stratégia fókusza a lánc alacsonyabb árkategóriájú termékeire és a reggeli menükre lesz kihegyezve. Don Thompson vezérigazgató elmondása szerint emellett kulcsfontosságú lesz az alaptermékek, az újdonságok és a szezonális ajánlatok közötti ideális egyensúly megtalálása. Ami pedig a piacfigyelést illeti, a közvetlen versenytársak mellett a vállalat marketingesei az olyan "távolabbi rokonokat" is alaposabban figyelik majd, mint a kávézók vagy a pékségek.

"Jobban meg kell ismerjük fogyasztóinkat, hogy minél jobban eltaláljuk az igényeiket" - fogalmazta meg Pete Bensen, a vállalat pénzügyi igazgatója. "Értéket hordozó üzenetekre van szükségünk. Vissza kell csempésszük az energiát és a lendületet marketing tevékenységünkbe" - tette hozzá a szakember.

Az értékteremtő mondanivaló globalizálásának fő oka az lehet, hogy egyedül a válság sújtotta Európában produkált kimagasló eredményeket a hamburgerlánc, pont ott, ahol kvalitatív oldalról közelítették meg a marketinget, szemben a stagnáló amerikai vagy japán részlegekkel. A frissesség és a minőség szavak tehát nagy valószínűséggel gyakrabban kapnak szerepet a McDonald's reklámkampányaiban.

Még egy téren várható komoly újítás. A márka egyik hagyományos kedvenc célcsoportja, a fiatalság Starbucks és Chipotle irányában való elmozdulása a belső design prémiummá csiszolására sarkallta a láncot. Összesen 1000 étterem esik át ráncfelvarráson az elkövetkező évben: ebből 320 Európában, 250 pedig az Egyesült Államokban.

Thomposon azt is megemlítette, hogy néhány kudarcnak bizonyult termék (pl. a gyümölcsturmixok) kikerül a portfólióból. "Vissza kell térnünk a marketing alapjaihoz, a 4P-hez, amit mi egy újabb P-vel egészítettünk ki: price, product, place, promotion, people" - fejtette ki a szakember.

marketinginfo.hu



vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

80 évre tervez a Burger King Magyarországon
dátum 2018-04-26 idő 09:24

41 éttermével a magyarországi gyorsétterem-piac meghatározó szereplője a Burger King.

Tizedik alkalommal Superbrands-díjas a SPAR
dátum 2018-04-24 idő 09:20

A szakemberek mellett a vásárlók is újra bizalmat szavaztak a SPAR Magyarországnak, amelyet sorozatban tizedszerre tartottak érdemesnek a márkaértékelési díjra.

Május végén Moszkva válik a franchise-világ fővárosává
dátum 2018-04-18 idő 11:26

2018. május végén három jelentős nemzetközi esemény is megrendezésre kerül az orosz fővárosban. a THE MOSCOW FRANCHISE EXPO 2018, a THE WORLD FRANCHISE FORUM az Orosz Franchise Szövetség szervezése, és itt tartják meg a Franchise Világtanács (WFC) soron következő ülését is.

A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.

Május 10-én kerül megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség tisztújító közgyűlése
dátum 2018-04-13 idő 12:45

A közgyűlésen Matthias H. Lehner, a Német Franchise Szövetség alelnöke, a Bodystreet alapító-tulajdonosa osztja meg a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatait.