Hírek, aktualitások

dátum 2014-01-28 idő 09:56

Felrázza marketingjét a McDonald's

A cég új ötlépcsős stratégiával igyekszik fordítani a trenden: hozzáértés, innováció, érték, modernizálás és minőség a régi-új jelszavak - írja a marketinfinfo.hu a MarketingWeek cikke alapján.

Elsőre ellentmondásosnak tűnhet, de a fenti stratégia fókusza a lánc alacsonyabb árkategóriájú termékeire és a reggeli menükre lesz kihegyezve. Don Thompson vezérigazgató elmondása szerint emellett kulcsfontosságú lesz az alaptermékek, az újdonságok és a szezonális ajánlatok közötti ideális egyensúly megtalálása. Ami pedig a piacfigyelést illeti, a közvetlen versenytársak mellett a vállalat marketingesei az olyan "távolabbi rokonokat" is alaposabban figyelik majd, mint a kávézók vagy a pékségek.

"Jobban meg kell ismerjük fogyasztóinkat, hogy minél jobban eltaláljuk az igényeiket" - fogalmazta meg Pete Bensen, a vállalat pénzügyi igazgatója. "Értéket hordozó üzenetekre van szükségünk. Vissza kell csempésszük az energiát és a lendületet marketing tevékenységünkbe" - tette hozzá a szakember.

Az értékteremtő mondanivaló globalizálásának fő oka az lehet, hogy egyedül a válság sújtotta Európában produkált kimagasló eredményeket a hamburgerlánc, pont ott, ahol kvalitatív oldalról közelítették meg a marketinget, szemben a stagnáló amerikai vagy japán részlegekkel. A frissesség és a minőség szavak tehát nagy valószínűséggel gyakrabban kapnak szerepet a McDonald's reklámkampányaiban.

Még egy téren várható komoly újítás. A márka egyik hagyományos kedvenc célcsoportja, a fiatalság Starbucks és Chipotle irányában való elmozdulása a belső design prémiummá csiszolására sarkallta a láncot. Összesen 1000 étterem esik át ráncfelvarráson az elkövetkező évben: ebből 320 Európában, 250 pedig az Egyesült Államokban.

Thomposon azt is megemlítette, hogy néhány kudarcnak bizonyult termék (pl. a gyümölcsturmixok) kikerül a portfólióból. "Vissza kell térnünk a marketing alapjaihoz, a 4P-hez, amit mi egy újabb P-vel egészítettünk ki: price, product, place, promotion, people" - fejtette ki a szakember.

marketinginfo.hu



vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Franchise Börze - Ahol tuti recepteket találhat egy sikeres vállalkozáshoz!
dátum 2018-01-10 idő 13:30

2018. február 1-én újra franchise kiállítást szervez a Magyar Franchise Szövetség.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Turán nyitotta meg legújabb egységét a Stilianos Babauszoda.
dátum 2018-01-18 idő 17:17

2018. Január 15-én a Stilianos Babauszoda Franchise 7. egységeként kezdte működését a Stilianos Babauszoda Tura.

A Franchise Börzén kedvezménnyel lesz megvásárolható a Franchise Vállalkozás című könyv
dátum 2018-01-18 idő 16:35

A franchise iránt érdeklődők számára alapvető ismereteket tartalmazó olvasmány 25% kedvezménnyel lesz kapható a kiállítás helyszínén.

Hatalmas az érdeklődés a 10 év után újra megrendezendő Franchise Börze iránt
dátum 2018-01-17 idő 14:28

A Magyar Franchise Szövetség hiánypótló bemutatkozási lehetőséget nyújtó rendezvénye olyan sikeres, hogy már szinte az összes kiállítói stand foglalt.

Piacvezető robotgép forgalmazásához keres partnereket a Thermomix
dátum 2018-01-17 idő 12:39

A legintelligensebb robotgép immáron Magyarországon is elérhető.

Ezen túl magánszemélyek is hirdethetnek a Duna House honlapján
dátum 2018-01-16 idő 12:20

Március végéig bruttó 1990 forintért árulhat a nagyközönség házat, lakást, ingatlant, 30 napon át a Duna House honlapján.