Hírek, aktualitások

dátum 2016-02-22 idő 10:04

Három árkategóriában osztották ki a legjobb boroknak a Borháló mÉrték díjat a Borjour Magnum rendezvényen

Borháló támogatásával  immár hetedik alkalommal került sor a Borjour Magnum rendezvény ezúttal a MOM Sportparkban.  Kisebb, nem igazán ismert pincészetek is tudnak remek borokat készíteni, és az értő publikum meg is találja ezeket. Ez a legfontosabb tanulsága a Borjour és a Borháló közös akciójánk, amelyben a közönség, a fogyasztók véleményét kérdezték 700 borról - hvg.hu összeállítás. 

Új díj is született: három árkategóriában osztották ki a legjobb ár-érték arányú boroknak a Borháló mÉrték díjat.

A Borjour Magnum rendezvény az elmúlt évek során az ország egyik legnagyobb boros eseményévé nőtte ki magát, amelyet különösen azért kedvel a borfogyasztó közönség, mert a nagy, neves borászatok mellett mindig is helye volt itt a minőségi borokat készítő  kis és közepes pincészeteknek. Az idei rendezvény újdonsága volt, hogy ezúttal a jegy mellé szavazócédulát is kaptak a látogatók, amelyet kitöltve a Borjour több mint 700 boráról mondhattak véleményt. A szavazatok elemzésével a szervezők és a Borháló arra volt kíváncsi, hogy mit szeret igazán a borértő közönség. A kiállított 700 bort feltehetőleg kevesen kóstolták végig, de a legmaradandóbb kóstolási élmények alapján leadott csaknem 1000 szavazat jó keresztmetszetet adott. 

"A Borjour borértő közönsége egyértelműen két részre szakadt. A szavazatok egyharmada néhány jól ismert nagy név között oszlik meg, és a kifejezetten nagy bort adó fajtákra, illetve az édes borokra koncentrál" – összegezte a tapasztalatokat Kathona Krisztián, a Borháló beszerzési igazgatója.
 
 
A Dúzsi és a Bock pincészet csúcskategóriás és csúcsárazású borai mellett a Patricius Borház Katinka nevű kései szüretelésű botritiszes édes bora egyedül a szavazatok csaknem 5 százalékát kapta, ezzel a fesztivál kedvence lett. 
 
Kiderült, hogy a közönség fogékony a kevésbé ismert, vagy a fogyasztók körében talán teljesen ismeretlen borászatok termékeire, és megtalálja köztük az igazán maradandó élményt nyújtó borokat. 
 
Kiderült, hogy a közönség fogékony a kevésbé ismert, vagy a fogyasztók körében talán teljesen ismeretlen borászatok termékeire, és megtalálja köztük az igazán maradandó élményt nyújtó borokat. Az ő esetükben kizárhatjuk azt a faktort, hogy a nevük ismertsége javította a szavazati esélyeiket.
 
„Érdemes megemlíteni azokat a pincészeteket, amelyek nem egy kitüntetett borral voltak a közönség kedvencei, összességében talán több szavazatot is kaptak, mint a korábban említett borok, de szavazataik alaposan megoszlottak a különböző tételek között. Ez kiegyensúlyozott jó teljesítményt jelent a szemünkben, amire jövőre új díjat is alapítunk. Most legyen elég annyi, hogy ezek közé tartozott a Harsányi, Belward, Tarjányi, Miklós Csabi és a Babiczki pincészet ” – mondja Kathona Krisztián.
 
Érdekesség, hogy az eddig nem annyira előtérben lévő fajták is sok szavazatot kaptak, mint például a Zöld Veltelini, vagy a Fekete Leányka.    
 
Mivel a borversenyeken az ítészek abszolút értékben vizsgálják a nevezett termékeket, a fogyasztók tájékozódását segítve most először osztották ki a Borháló mÉrték díjat, ami a legjobb vételnek számító boroknak járt. A nagy borok rendszerint sokkal több publicitást kapnak, mint az ugyancsak kiváló élvezetet nyújtó, de lényegesen olcsóbb társaik, ezt akartuk  kompenzálni az ár-érték arányos díj megalapításával” – magyarázta Kathona Krisztián.
 
 A csúcsborok kategóriájában a Kristinus borászat Sas Cuvée-je számít különösen jó vételnek. A nagy bordeaux-i "grand" cuvée-t újra fogalmazta a pince a Merlot hangsúlyos dél-balatoni házasítással. Az 1400-1700-as ársávban a Vincellér Ház Zöld Veltelinije egy kiváló ár-érték arányú soproni Veltelini, melynek savai nem szedik szét az ízlelőbimbóinkat, kortyolgatás közben izgalmas, őszibarackos, enyhén virágos érzetek csendülnek fel, jó inni, jó lehorgonyozni ezzel a jól strukturált, de nem vagánykodni akaró fehérborral.
 
Az 1700-2000-es ársávban a Benedek pince Sauvignon Blanc-ja érdemelte ki a Borháló mÉrték díjat. Klasszikus fajtajelleges fehérbor enyhe mineralitással, csodálatosan érzéki savháttérrel, egreses-füves-bodzás ízorgiával. Szinte abbahagyhatatlan, minden kortyban új dimenziók nyílnak. A pincészet méltán nagy büszkesége.

forrás: Hvg Online



vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Május végén Moszkva válik a franchise-világ fővárosává
dátum 2018-04-18 idő 11:26

2018. május végén három jelentős nemzetközi esemény is megrendezésre kerül az orosz fővárosban. a THE MOSCOW FRANCHISE EXPO 2018, a THE WORLD FRANCHISE FORUM az Orosz Franchise Szövetség szervezése, és itt tartják meg a Franchise Világtanács (WFC) soron következő ülését is.

A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.

Május 10-én kerül megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség tisztújító közgyűlése
dátum 2018-04-13 idő 12:45

A közgyűlésen Matthias H. Lehner, a Német Franchise Szövetség alelnöke, a Bodystreet alapító-tulajdonosa osztja meg a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatait.

Frozen Yoghurt hálózat kínálja értékesítésre az elmúlt 4 év alatt felépített franchise hálózatát
dátum 2018-04-13 idő 10:50

A koncepció öt egysége négy jelentős budapesti bevásárlóközpontban, valamint a budaörsi Korzó Auchan Kereskedelmi Központban is jelen van üzleteivel.

Folytatja az expanziót a SPAR
dátum 2018-04-12 idő 17:11

Idén tavasszal Kecskeméten és Budapesten nyitott egy-egy új áruházat a SPAR Magyarország. A vállalat további öt szupermarketjét pedig kívül-belül megújította, hogy még inkább kiszolgálja a megváltozott fogyasztói igényeket. A modernizációs programjára 2018-ban eddig több mint 2,1 milliárd forintot fordított a SPAR.