Hírek, aktualitások

dátum 2014-05-28 idő 09:29

Kétszázezer palack a cél (DiVino)

Hamarosan Győrben is nyit, és a tavalyi százhúszezer palackos értékesítés után az idén kétszázezer palack bor eladásával tervez a DiVino – mondta el a nol.hu-nak Bánki Sándor, a borbárhálózat tulajdonosa.
 
 A mára franchise-ként működő DiVino, amely 2011-es nyitásakor a fiatal borászok termékeire és személyes jelenlétére egyaránt épített (Junibor), a tulajdonos szerint beváltotta az elképzeléseket. Budapesten – más úttörő versenytársaikkal együtt – meghonosították a borbárkultúrát, az elsőként megnyílt Szent István téri üzletükben pedig a hét szinte minden napján telt ház van.
 
 
A forgalom folyamatosan növekszik, részben annak köszönhetően, hogy 2013-ban elindultak a franchise hálózattá válás útján: előbb a Gozsdu Udvarban nyitottak, majd Kolozsváron avattak egy partnerüzletet. A napokban nyílt meg az első debreceni borbár, s épül a győri. Az év végéig további négy egység nyitását vették tervbe, így 2015 elejére már nyolc-tíz DiVino is üzemelhet. Mint Bánki Sándor elmondta, Szlovákiából, Csehországból, sőt Ausztriából is érdeklődnek vállalkozók, hogy a már említett Junibor-koncepcióra építve nyissanak üzleteket.
 
 
Egy átlagos, száz négyzetméteres DiVino üzlet nyitása a kivitelezéssel és a kezdő árukészlettel együtt mintegy 30-40 millió forintba kerül, ez átlagos forgalom mellett három-négy év alatt térül meg. A borbárhálózatot több mint tizenháromezren követik a Facebookon, s a fiatal borászokat tömörítő Junibor Egyesületnek 28 tagja van. Mivel a borfogyasztás kultúrájának szerves része a minőségi ételek kínálata, a lánc üzleteiben ezzel is szolgálnak: 2012 óta a Michelin Guide minden évben ajánlott étteremként említi a DiVinót.
 
 
A borbárok egyébként valósággal forradalmasították a borfogyasztást Magyarországon: egyrészt bemutatkozási lehetőséget adnak a borászoknak –sokan egy pesti este után vállalkoznak arra, hogy vidéki pincészeteket látogassanak –, a vendégek pedig kötetlenül ismerkedhetnek a nedűkkel. Megoldják az iparág problémáját, miszerint a megfizethető éttermekben egysíkú a borkínálat, s csak a gyorsan fogyó, populáris tételeket töltik a pohárba. – Ezt az ellentmondást hivatott feloldani a borbár, ahol több tucat palack várja nyitva a kóstolni szándékozó vagy csak mértékkel fogyasztó vendégeket – mondja Bánki Sándor, aki a Tigris étterem és a Présházkereskedés tulajdonosaként szerzett tapasztalatokra építette a DiVino koncepcióját.
 
Forrás: nol.hu
Szerző: Varga G. Gábor


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Franchise Börze - Ahol tuti recepteket találhat egy sikeres vállalkozáshoz!
dátum 2018-01-10 idő 13:30

2018. február 1-én újra franchise kiállítást szervez a Magyar Franchise Szövetség.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Turán nyitotta meg legújabb egységét a Stilianos Babauszoda.
dátum 2018-01-18 idő 17:17

2018. Január 15-én a Stilianos Babauszoda Franchise 7. egységeként kezdte működését a Stilianos Babauszoda Tura.

A Franchise Börzén kedvezménnyel lesz megvásárolható a Franchise Vállalkozás című könyv
dátum 2018-01-18 idő 16:35

A franchise iránt érdeklődők számára alapvető ismereteket tartalmazó olvasmány 25% kedvezménnyel lesz kapható a kiállítás helyszínén.

Hatalmas az érdeklődés a 10 év után újra megrendezendő Franchise Börze iránt
dátum 2018-01-17 idő 14:28

A Magyar Franchise Szövetség hiánypótló bemutatkozási lehetőséget nyújtó rendezvénye olyan sikeres, hogy már szinte az összes kiállítói stand foglalt.

Piacvezető robotgép forgalmazásához keres partnereket a Thermomix
dátum 2018-01-17 idő 12:39

A legintelligensebb robotgép immáron Magyarországon is elérhető.

Ezen túl magánszemélyek is hirdethetnek a Duna House honlapján
dátum 2018-01-16 idő 12:20

Március végéig bruttó 1990 forintért árulhat a nagyközönség házat, lakást, ingatlant, 30 napon át a Duna House honlapján.