Hírek, aktualitások

dátum 2014-05-28 idő 09:29

Kétszázezer palack a cél (DiVino)

Hamarosan Győrben is nyit, és a tavalyi százhúszezer palackos értékesítés után az idén kétszázezer palack bor eladásával tervez a DiVino – mondta el a nol.hu-nak Bánki Sándor, a borbárhálózat tulajdonosa.
 
 A mára franchise-ként működő DiVino, amely 2011-es nyitásakor a fiatal borászok termékeire és személyes jelenlétére egyaránt épített (Junibor), a tulajdonos szerint beváltotta az elképzeléseket. Budapesten – más úttörő versenytársaikkal együtt – meghonosították a borbárkultúrát, az elsőként megnyílt Szent István téri üzletükben pedig a hét szinte minden napján telt ház van.
 
 
A forgalom folyamatosan növekszik, részben annak köszönhetően, hogy 2013-ban elindultak a franchise hálózattá válás útján: előbb a Gozsdu Udvarban nyitottak, majd Kolozsváron avattak egy partnerüzletet. A napokban nyílt meg az első debreceni borbár, s épül a győri. Az év végéig további négy egység nyitását vették tervbe, így 2015 elejére már nyolc-tíz DiVino is üzemelhet. Mint Bánki Sándor elmondta, Szlovákiából, Csehországból, sőt Ausztriából is érdeklődnek vállalkozók, hogy a már említett Junibor-koncepcióra építve nyissanak üzleteket.
 
 
Egy átlagos, száz négyzetméteres DiVino üzlet nyitása a kivitelezéssel és a kezdő árukészlettel együtt mintegy 30-40 millió forintba kerül, ez átlagos forgalom mellett három-négy év alatt térül meg. A borbárhálózatot több mint tizenháromezren követik a Facebookon, s a fiatal borászokat tömörítő Junibor Egyesületnek 28 tagja van. Mivel a borfogyasztás kultúrájának szerves része a minőségi ételek kínálata, a lánc üzleteiben ezzel is szolgálnak: 2012 óta a Michelin Guide minden évben ajánlott étteremként említi a DiVinót.
 
 
A borbárok egyébként valósággal forradalmasították a borfogyasztást Magyarországon: egyrészt bemutatkozási lehetőséget adnak a borászoknak –sokan egy pesti este után vállalkoznak arra, hogy vidéki pincészeteket látogassanak –, a vendégek pedig kötetlenül ismerkedhetnek a nedűkkel. Megoldják az iparág problémáját, miszerint a megfizethető éttermekben egysíkú a borkínálat, s csak a gyorsan fogyó, populáris tételeket töltik a pohárba. – Ezt az ellentmondást hivatott feloldani a borbár, ahol több tucat palack várja nyitva a kóstolni szándékozó vagy csak mértékkel fogyasztó vendégeket – mondja Bánki Sándor, aki a Tigris étterem és a Présházkereskedés tulajdonosaként szerzett tapasztalatokra építette a DiVino koncepcióját.
 
Forrás: nol.hu
Szerző: Varga G. Gábor


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Tizedik alkalommal Superbrands-díjas a SPAR
dátum 2018-04-24 idő 09:20

A szakemberek mellett a vásárlók is újra bizalmat szavaztak a SPAR Magyarországnak, amelyet sorozatban tizedszerre tartottak érdemesnek a márkaértékelési díjra.

Május végén Moszkva válik a franchise-világ fővárosává
dátum 2018-04-18 idő 11:26

2018. május végén három jelentős nemzetközi esemény is megrendezésre kerül az orosz fővárosban. a THE MOSCOW FRANCHISE EXPO 2018, a THE WORLD FRANCHISE FORUM az Orosz Franchise Szövetség szervezése, és itt tartják meg a Franchise Világtanács (WFC) soron következő ülését is.

A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.

Május 10-én kerül megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség tisztújító közgyűlése
dátum 2018-04-13 idő 12:45

A közgyűlésen Matthias H. Lehner, a Német Franchise Szövetség alelnöke, a Bodystreet alapító-tulajdonosa osztja meg a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatait.

Frozen Yoghurt hálózat kínálja értékesítésre az elmúlt 4 év alatt felépített franchise hálózatát
dátum 2018-04-13 idő 10:50

A koncepció öt egysége négy jelentős budapesti bevásárlóközpontban, valamint a budaörsi Korzó Auchan Kereskedelmi Központban is jelen van üzleteivel.