Hírek, aktualitások

dátum 2015-11-02 idő 09:12

Környezetbarát mintaprojekt indult útjára

Háromoldalú környezetügyi partnerségi megállapodást írt alá a Földművelésügyi Minisztérium (FM), a COOP Hungary Zrt., valamint a Környezetbarát Termékek Nonprofit Kft. csütörtökön Budapesten, a megállapodással környezetbarát mintaprojektet indítottak az ökocímkével rendelkező termékek népszerűsítésére - írja az elelmiszer.hu.

Az ökocímkés körbe olyan termékek kerülhetnek be, amelyeknek az előállítása más termékekkel összevetve anyag- és energiatakarékos, veszélyes anyagot nem, vagy csak csekély mértékben tartalmaznak. Továbbá egész életciklusuk során kevésbé hatnak károsan a környezetre, az emberek egészségére - mondta az FM környezetügyért, agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős államtitkára. Németh Zsolt hozzátette: reményei szerint a megállapodás aláírásával Magyarországon nagyobb figyelem irányul majd a környezetbarát termékekre.

Ezek az áruk láthatóbbá válnak azzal, hogy a mintaprojekt részese az ország egyik legnagyobb kereskedelmi hálózata, a COOP.

Barta Géza, a Környezetbarát Termék Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója azt emelte ki, hogy a fogyasztók manapság egyre inkább keresik a környezetbarát termékeket és szolgáltatásokat. Annak érdekében pedig, hogy az emberek megtalálják ezeket az árukat és szolgáltatásokat, segítenek a különféle ökocímkék az árukon; például a nemzeti „Környezetbarát Termék" védjegy és az uniós EU Ecolabel.
Hozzátette: a gyártók ugyanis már szembesültek azzal, hogy nem elég csupán jó terméket előállítani, hanem arra is szükség van, hogy igazolják: környezetbarát a termékük. Így egyre inkább törekszenek rá, hogy az általuk előállított termék megfeleljen a fogyasztói elvárásnak és a fenntarthatóság jelét viselje magán. Ebben a folyamatban fontos láncszem a kereskedelem, amely tájékoztatja a fogyasztókat, hogy milyen áru megvásárlása számukra a legkedvezőbb.

Ezt szolgálja a most aláírt megállapodás is, amelynek kertében elindult a 14 hónapig tartó környezetbarát mintaprogram. A program ideje alatt szeretnének létrehozni egy olyan kereskedelmi feltételrendszert, amelynek alapján környezetbaráttá lehet minősíteni az üzleteket. Ennek érdekében megvizsgálják a kereskedelem működési mechanizmusait, például mit igényelnek a vevők, milyen árukat keresnek.

Csepeli Lajos, a COOP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke arról beszélt, hogy a coop üzletlánc 3 ezer üzletet működtet, és gyakorlatilag ott van az ország minden településén. Ezekben a boltokban naponta 1,5 millió embert szolgálnak ki. A Coop gazdasági csoport mindig kiemelten kezelte a társadalmi szerepvállalást, ezért is csatlakozott a szóban forgó projekthez, mivel a klímaváltozással összefüggő kérdések Magyarországon is előtérbe kerültek.

Utalt arra is: a COOP saját működésében is fontosnak tartja a környezetbarát megoldások alkalmazását. Példaként hozta a led-világítás széles körű alkalmazását, valamint a hűtőgépek által termelt hő újrahasznosítását a környezeti terhelés csökkentése érdekében.

Kérdésre elhangzott: a mintaprogram magvalósítása lényegében nem kerül pénzbe a résztvevőknek. Németh Zsolt pedig elmondta: a zöldgazdaság fejlesztésének ügye a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz (NFM) tartozik, de tudomása szerint az energiahatékonyság növelésének finanszírozására jelentős összegek állnak rendelkezésre. Hozzátette: eddig az országban 18-an regisztráltak uniós ökocímke védjegyet használatához,

Hozzátette: eddig az országban 18-an regisztráltak uniós ökocímke védjegyet használatához, 884 termékkel; míg belföldi "Környezetbarát Termék" védjegyet 17 regisztrált használja, 323 termékre.

elelmiszer.hu



vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

80 évre tervez a Burger King Magyarországon
dátum 2018-04-26 idő 09:24

41 éttermével a magyarországi gyorsétterem-piac meghatározó szereplője a Burger King.

Tizedik alkalommal Superbrands-díjas a SPAR
dátum 2018-04-24 idő 09:20

A szakemberek mellett a vásárlók is újra bizalmat szavaztak a SPAR Magyarországnak, amelyet sorozatban tizedszerre tartottak érdemesnek a márkaértékelési díjra.

Május végén Moszkva válik a franchise-világ fővárosává
dátum 2018-04-18 idő 11:26

2018. május végén három jelentős nemzetközi esemény is megrendezésre kerül az orosz fővárosban. a THE MOSCOW FRANCHISE EXPO 2018, a THE WORLD FRANCHISE FORUM az Orosz Franchise Szövetség szervezése, és itt tartják meg a Franchise Világtanács (WFC) soron következő ülését is.

A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.

Május 10-én kerül megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség tisztújító közgyűlése
dátum 2018-04-13 idő 12:45

A közgyűlésen Matthias H. Lehner, a Német Franchise Szövetség alelnöke, a Bodystreet alapító-tulajdonosa osztja meg a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatait.