Hírek, aktualitások

dátum 2014-07-16 idő 12:45

Közel száz étterem üzemeltetése a cél országosan (Subway)

A Franchiseportal.HU interjút készített a magyarországi Subway éttermeket összefogó területi fejlesztési igazgatójával, Sampers Katalinnal. Az interjúból megtudhattuk, hogy mi a „Sub” és a szendvics közötti különbség, valamint azt is, hogy milyen terjeszkedési tervekkel rendelkezik a világ egyik legnagyobb gyorséttermi lánca hazánkban.
 
Franchiseportal (FP) Mik a vásárlók által legkedveltebb Subway termékek hazánkban? Miben tér el egy magyar menü, és egy amerikai?
 
Sampers Katalin (S.K.) A Subway magyar éttermeiben nincs külön hungarikum, kifejezetten hazai specialitás. Az amerikai Subway-től természetesen vannak eltérések a menüben. Az európai, ezen belül is a közép-európai régiónak van egy állandó, stabil menüje, amit Magyarországon is alkalmazunk.
Így az éttermek választéka teljesen azonos hazánkban, Bulgáriában, Csehországban, Lengyelországban, Romániában, és Szlovákiában is. Az az általános tapasztalat, hogy ezekben az országokban hasonlóak a vendégeink elvárásai és ízlésviláguk.
 
A képen balról: Carl Sampers (területi fejlesztési igazgató),
Fred DeLuca (Subway alapító, elnök) és Katalin Sampers (területi fejlesztési igazgató)
 
Fontos feladatunk mindemellett minél több ember figyelmét felhívnunk arra, hogy az éttermeink menüjében megtalálható ételek modern, új generációs termékek. Nagyon egészséges táplálkozási formáról beszélünk, melyre már korábban egy promóciós kampányunkkal is próbáltuk felhívni a magyar közönség figyelmét. A lényege ennek a zsírszegény, magas minőségű húsok és főzés nélküli friss zöldségek, valamint a helyben sütött kenyér kínálata.
 
A Subway franchise hálózat
 
A 107 országban több mint 42 ezer étteremmel jelenlévő Subway mára már a világ legnagyobb submarine szendvicseket kínáló franchise étteremlánccá nőtte ki magát, és vezető helyet foglal el a gyorsételeket kínáló étteremláncok körében.
A Subway franchise rendszert a viszonylag alacsony beruházási költségek és az egyszerű, főzéssel nem járó üzemeltetés teszi nagy üzleti lehetőséggé. A sikeresség bizonyítéka, hogy a franchise átvevők 70 százaléka egynél több Subway éttermet üzemeltet.
 
Magyarországon nem is használjuk a szendvics elnevezést termékeinkre, mi a „Sub” szót részesítjük előnyben. A magyar fogyasztók körében a szendvics szó hallatára párszáz forintos termékek jutnak azonnal eszükbe, amelyekkel a Subway-ekben forgalmazott prémium termékek nem azonosíthatóak. Ezekkel a sztereotípiákkal mi nap, mint nap megküzdünk.
Ennek ellenére az a szerencsés tapasztalatunk, hogy a fiatalok körében már egyre inkább elterjedőben van az egészségtudatos táplálkozás, az étrend, az ételek helyes megválasztásának igénye.
 
(FP) Az alapanyagokat milyen kritériumok alapján válogatják össze, illetve honnan szerzik be?
 
(S.K.) Az alapanyagokat és azok beszerzését a Subway központilag teszteli, ellenőrzi és irányítja. Ezeket a folyamatokat egy, az étteremlánc által létrehozott non-profit szervezet fogja össze. Ennek a szervezetnek működik egy amerikai és egy európai részlege.
A szervezet feladata, hogy a Subway éttermekben felhasználható, legjobb minőségű alapanyagokat bevizsgálják, engedélyeztessék, és azokat a legjobb áron szerezzék be. A magyarországi Subway éttermek egy disztribútor cégtől rendelhetik meg on-line ezeket az árukat. A disztribútor vállalat közvetlen kapcsolatban áll az európai központtal, és előre megfinanszírozva a készleteket itthon tárolja és szállítja ki a megrendelések alapján az árukat az éttermeknek.
 
Subway étterem (Deák tér)
 
(FP) Jelenleg hány egységet működtet a Subway Magyarországon? Ebből mennyi saját tulajdonú, és mennyi franchise átvevő által üzemeltetett?
 
(S.K.) A Subway nem rendelkezik saját egységgel Magyarországon – ahogy a világon sehol máshol sem –, minden éttermet franchise átvevő üzemeltet, és minden átvevő közvetlenül az amerikai franchise központtal szerződik – a régiójában tevékenykedő területi képviselőjének (area developer) közreműködésével. Jelenleg 16 egységünk üzemel folyamatosan, és egy szezonálisan (Siófokon).
 
Subway étterem (Astoria)
 
(FP) Mik a tapasztalataik a magyar franchise partnerekkel kapcsolatban?
 
(S.K.) Nagyon jó az együttműködés a magyar partnerekkel. Egy igazán jó csapat jött össze. Sajnos azonban még csak egy kis csapatról beszélhetünk Magyarországon. Azon dolgozunk, hogy az egységszám, és az átvevőink száma dinamikusan növekedjen az elkövetkezendő időszakban.
 
(FP) Milyen terjeszkedési terveik vannak hazánkban, a régióban? Hol keresnek partnert?
 
(S.K.) A fővárosban legalább 15-18 üzlet nyitása van tervben. Ezen kívül Magyarország valamennyi nagyvárosában szeretnénk – lakosságszám függvényében – egy-két-három Subway éttermet nyitni. Összességében 70-80 étterem üzemeltetése lenne a cél országosan.
 
Subway étterem (Deák tér)
 
(FP) Mik a Subway franchise rendszeréhez való csatlakozás alapvető feltételei?
 
(S.K.) Egy Subway étterem megnyitásához speciális szakképzettség nem szükséges. Természetesen a megfelelő iskolai végzettségekkel rendelkeznie kell a vállalkozónak, de sokkal inkább fontos az agilitás, a gyors és pontos munkavégzés, a szervezetben, csapatban történő gondolkodás elsajátítása, és alapvető a nyelvtudás.
Jelenleg angol, francia, német, orosz és spanyol nyelven tudjuk képezni, betanítani átvevő partnereinket. Magyarországon még nem működik tréning központ, ezért magyar nyelven még nem elérhetőek ezek az oktatási anyagok.
Nem akceptáljuk a „berögzült, régi vendéglátós szokásokat”, mivel a Subway egy dinamikus, fiatalos, lendületes csapat, modern és szabadelvű, de mindemellett szigorú szabályokkal működő koncepció.
 
Subway étterem (Astoria)
 
„Aki betartja a franchise hálózat által meghatározott rendszert, annak könnyű és kellemes ebben a közegben dolgoznia. Aki ezeket a feltételeket nem tudja elfogadni, annak csak gyötrelem minden egyes nap. Aki nagyon kreatív, és tele van jobbnál jobb ötletekkel, annak nem szabad belevágnia egy franchise vállalkozásba, mert boldogtalanná válik. Inkább nyisson egy üzletet a saját elképzelései alapján.”
 
(FP) Jövőre a Subway lánc 50 éves lesz, a magyarországi jelenlét pedig a 10 éves jubileumát ünnepli. Készülnek-e valamivel a jeles alkalmakra?
 
(S.K.) A Subway a világ legnagyobb gyorséttermi lánca egységszám tekintetében. Természetesen készül mind az amerikai központ, mind pedig a magyarországi gyorsétterem hálózat ezekre az alkalmakra, de egyelőre még nem rendelkezem pontos információkkal, ezért várjunk még az ünnepi bejelentésekkel.
A legnagyobb cél és ajándék az lenne számunkra, ha a Subway márka ismertsége a jubileumi esztendőre már országos ismertségnek örvendene.
 
Szerző, riporter: ViFe
Képek forrása: Sampers Katalin


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Még mindig nagy üzlet a fogyókúra: tovább terjeszkedik a Naturhouse
dátum 2018-06-01 idő 09:38

2018-ban további terjeszkedéssel számol a táplálkozási tanácsadással foglalkozó Naturhouse.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Pazar évet zárt tavaly itthon a McDonald's
dátum 2018-06-19 idő 12:04

Tájékoztatásuk szerint tavaly a vendégek száma Magyarországon 10 százalékkal nőtt az előző évhez képest, az étteremhálózat évente átlagosan mintegy 80 millió vendéget szolgál ki.

Gyöngyösön nyitotta meg új éttermét a McDonald's
dátum 2018-06-19 idő 11:25

Gyöngyös forgalmas közlekedési csomópontjában nyitotta meg kapuit a McDonald’s legújabb, kétszintes autós étterme. Az étterem az első vidéki egység, amely már a „Jövő Élménye” koncepció alapján készült.

Egy igazi nyári ajánlat: frozen joghurt koncepció keresi új tulajdonosát!
dátum 2018-06-18 idő 09:42

A Jono Yogo, az egész évben üzemeltethető forzen joghurt hálózat remek franchise befektetési lehetőség. Az öt egységből álló franchise 2013 óta van jelen a hazai piacon, és a legforgalmasab budapesti üzletközpontokban képviselteti magát.

A franchise Spanyolországban
dátum 2018-06-15 idő 16:51

„A siker kulcsa Spanyolországban az, hogy megfelelően tudjunk alkalmazkodni a spanyolok ízlésvilágához” – Interjú Eduardo Abadíával, a Spanyol Franchise Szövetség ügyvezető igazgatójával.

Úgy megy házhoz a Lidl és az Aldi, hogy már a házat is ők építik
dátum 2018-06-13 idő 14:24

A Lidl óvodát és hotelt nyit a boltjai felett, az Aldi lakásokat fejleszt. A diszkontláncok egyre aktívabbak az ingatlanpiacon, de ki profitál ebből?