Hírek, aktualitások

dátum 2016-04-13 idő 09:34

Közép-Európa legnagyobb nagybani virágpiaca

A Csepel-szigeten, alig túl a Budapest-táblán szó szerint minden kapható, ami vágott vagy cserepes virág, egy-, kétnyári balkon- vagy kiegészítő növény, virágkötészeti vagy csomagolási kellék. Ha nincs, akkor megrendelik és gyorsan lesz. Bárhol is termelik a világon, 3-4 napon belül Szigetszentmiklósra érkezik, és az ötödik napon már a boltban van. Közép-Európa legnagyobb nagybani virágpiaca ez.

Szigetszentmiklósra a világ minden szegletéből érkezik virág. A sokak által ismert Holland piacokon túlról is, néha meglepő messzeségből. Costa Rica, Ecuador, Uganda, Kenya, Kolumbia, Thaiföld is lehet a kiindulási hely. Nem meglepő ez, hiszen nagyon versenyképes lehet az virág aminek a termesztése nem, vagy alig jár energiaköltségekkel.

Közép-Európa legnagyobb nagybani virágpiacán mintegy 800 standon árulják a virágokat. Ez azt jelenti, hogy az itt megjelenő kínálat nagyjából lefedi a világ teljes virágkínálatát.

A régió legnagyobb nagybani virágpiacán több mint tízezer növény közül lehet válogatni, lakásnyi rózsa-, gerbera- és tulipánmezőknek festenek az árusok standjai elképesztő színkavalkádot kavarva. Itt évente több mint 10 millió ügyletet kötnek meg.

Az sem mindegy, hogy mihez kell a virág. Alapértelmezésben akkor jó a vágott virág, ha a bimbó éppen kezd kipattanni, de esküvőre például már a kinyílott virág kell, hiszen nincs ideje kinyílni. Valentin-napon tarol a vörös rózsa, de más piros virágok is jól mennek, nőnapon mindent visznek, húsvétkor inkább a sárga, fehér, rózsaszín virágokat.

Amit nem visznek el, az többnyire már megy a kukába, a tulipánok a hűtőben a következő piacnapig általában kibírják. Az árusok nem hagyhatják a piacon az el nem adott növényeket, hanem hazaviszik, komposztálják.

Vágott virágban nyáron 60 százalék a hazai termesztés, a többi a kiegészítő import, télen fordított az arány. Cserepesben miután a régi nagy termesztő fellegvárak – Óbuda, Sasad – kiestek, így 90 százalék feletti az import. Egy-két nyári cserepes balkonnövény esetében azonban közel 100 százalékos a hazai előállítás, itt egyértelműen a muskátli viszi a prímet. Igaz, már ebben a szegmensben is felbukkantak és terjednek a külföldi nemesítésű, a meleget jól bíró fajták, amelyek kezdik megszorongatni a belföldi termesztést. A díszfaiskolai termékeknél és a „köztéri” virágoknál ugyancsak jó a hazai részarány.

Az árakat a holland virágtőzsde határozza meg, ott rendkívül koncentrált a kereslet és a kínálat, az onnan érkező behozatal az itteni érték árszínvonalát is befolyásolja. A vásárlási ár, a szállítás költségei és a haszon határozza meg a magyar termesztől értékesítési ár plafonját.

A virágtermesztés területi szempontból intenzív kultúra, akár 4-5 ezer négyzetméterből is megél egy család. Kitörés lehet a termikus energia felhasználása, a piacon is több kertész van, akik leváltak a fosszilis energiákról és termálkútról fűtik az üvegházakat. Ebből a szempontból nagyon kedvező a helyzet, a világon a 3-4. helyen áll az ország Japán és Izland után. Itt a földkéreg alattunk vékony, 800 métert, 1 kilométert lefúrva már ott a 120 fokos földhő. Csak az összevetés kedvéért: Hollandiában 4-5 kilométerre is lefúrnak a 30 fokos földhőért.

forrás: hvg.hu



vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Még mindig nagy üzlet a fogyókúra: tovább terjeszkedik a Naturhouse
dátum 2018-06-01 idő 09:38

2018-ban további terjeszkedéssel számol a táplálkozási tanácsadással foglalkozó Naturhouse.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Pazar évet zárt tavaly itthon a McDonald's
dátum 2018-06-19 idő 12:04

Tájékoztatásuk szerint tavaly a vendégek száma Magyarországon 10 százalékkal nőtt az előző évhez képest, az étteremhálózat évente átlagosan mintegy 80 millió vendéget szolgál ki.

Gyöngyösön nyitotta meg új éttermét a McDonald's
dátum 2018-06-19 idő 11:25

Gyöngyös forgalmas közlekedési csomópontjában nyitotta meg kapuit a McDonald’s legújabb, kétszintes autós étterme. Az étterem az első vidéki egység, amely már a „Jövő Élménye” koncepció alapján készült.

Egy igazi nyári ajánlat: frozen joghurt koncepció keresi új tulajdonosát!
dátum 2018-06-18 idő 09:42

A Jono Yogo, az egész évben üzemeltethető forzen joghurt hálózat remek franchise befektetési lehetőség. Az öt egységből álló franchise 2013 óta van jelen a hazai piacon, és a legforgalmasab budapesti üzletközpontokban képviselteti magát.

A franchise Spanyolországban
dátum 2018-06-15 idő 16:51

„A siker kulcsa Spanyolországban az, hogy megfelelően tudjunk alkalmazkodni a spanyolok ízlésvilágához” – Interjú Eduardo Abadíával, a Spanyol Franchise Szövetség ügyvezető igazgatójával.

Úgy megy házhoz a Lidl és az Aldi, hogy már a házat is ők építik
dátum 2018-06-13 idő 14:24

A Lidl óvodát és hotelt nyit a boltjai felett, az Aldi lakásokat fejleszt. A diszkontláncok egyre aktívabbak az ingatlanpiacon, de ki profitál ebből?