Hírek, aktualitások

dátum 2013-12-11 idő 09:29

Közösségi naperőműbe fektetnek a SPAR vásárlói

SPAR áruházak tetejére szerelt naperőművekbe fektethetik megtakarításaikat a vásárlók, cserébe 25 éven át évi 5,1 százalékos hozamot kapnak – vásárlási utalványban. (elelmiszer.hu összeállítás)
 
Újfajta együttműködési modellt dolgozott ki Bécs energetikai holdingja, a Wien Energie valamint a SPAR kereskedelmi lánc: az energetikai vállalat naperőműveket telepít az áruházak tetejére, amibe a vásárlók is beruházhatnak. Az ügyfelek a befizetéseikért cserébe vásárlási utalványokat kapnak évi 60 euró értékben.
 
 
Az akcióban ausztriai lakcímmel rendelkező magánszemélyek vehetnek részt, akik 950 euróért juthatnak egy utalvány-paketthez. Egy személy maximum 5 pakettet vásárolhat, a befizetők pakettenként évi 60 euró értékű vásárlási utalványt kapnak 25 éven át. Ez nemcsak évi 5,1 százalékos hozamot jelent, de egyben a tőke egy részének törlesztése is. A fennmaradó 400 eurót a futamidő lejártával utalványokban vagy készpénzben kapják vissza az ügyfelek.
 
A SPAR eddig mintegy egymillió eurót fektetett megújuló energiaforrásokba és Ausztria-szerte tizenegy naperőművel rendelkezik, de szeretnék bővíteni a számukat.
 

Mi az a közösségi naperőmű?

 
Az első közösségi naperőmű 2012-ben épült fel.  A Wien Energy még márciusban hirdette meg az akcióját, miszerint külsősök napelemeket vásárolhattak az épülő erőműből. Egy napelem ára 950 euró volt, amiből maximálisan tízet vehetett egy vásárló. A legkisebb összeg 475 euró volt, amivel be lehetett szállni a bizniszbe. A befektetők a következő években 3,1 százalékos hozamra számíthatnak, mivel a társaság visszabérli tőlük a napelemeket, szavatosságuk lejártakor, 25 év múlva pedig felvásárolják. Az akció nem várt sikert hozott. A helyiek mintegy 26 óra leforgása alatt elkapkodták a részvényeket.
 

A SPAR franchise Magyarországon

 
A SPAR Magyarország Kft. 2012-ben indította el új bolthálózat-fejlesztési programját a SPAR franchise rendszer hazai kiépítésével. A hálózathoz eddig négy vidéki kiskereskedő csatlakozott, két SPAR partner illetve három kisebb alapterületű SPAR express néven működtetett egységgel.
 
 
A partneri együttműködés a SPAR és a kiskereskedők számára is kölcsönös előnyöket nyújt. A SPAR ezzel a megoldással is támogatni tudja a hazai kisvállalkozásokat, ugyanakkor mindazon előnyök, melyekkel egy tulajdonosként üzemeltetett egység rendelkezik, mint például a vásárlókkal való személyes kapcsolat, hosszabb távon beépülnek a SPAR üzleti kultúrájába is, tovább emelve annak színvonalát.
 
Forrás: Compress; elelmiszer.hu
Cimkék: kiskereskedelem


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

80 évre tervez a Burger King Magyarországon
dátum 2018-04-26 idő 09:24

41 éttermével a magyarországi gyorsétterem-piac meghatározó szereplője a Burger King.

Tizedik alkalommal Superbrands-díjas a SPAR
dátum 2018-04-24 idő 09:20

A szakemberek mellett a vásárlók is újra bizalmat szavaztak a SPAR Magyarországnak, amelyet sorozatban tizedszerre tartottak érdemesnek a márkaértékelési díjra.

Május végén Moszkva válik a franchise-világ fővárosává
dátum 2018-04-18 idő 11:26

2018. május végén három jelentős nemzetközi esemény is megrendezésre kerül az orosz fővárosban. a THE MOSCOW FRANCHISE EXPO 2018, a THE WORLD FRANCHISE FORUM az Orosz Franchise Szövetség szervezése, és itt tartják meg a Franchise Világtanács (WFC) soron következő ülését is.

A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.

Május 10-én kerül megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség tisztújító közgyűlése
dátum 2018-04-13 idő 12:45

A közgyűlésen Matthias H. Lehner, a Német Franchise Szövetség alelnöke, a Bodystreet alapító-tulajdonosa osztja meg a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatait.