Hírek, aktualitások

dátum 2017-09-27 idő 10:47

Lendületesen terjeszkedik a Starbucks Kínában

Az amerikai kávékonszern, a Starbucks immár hasít Kínában. Eddig 600 üzlete van Sanghajban – csaknem kétszer annyi, mint New Yorkban. Példátlan sikereit kemény kudarcok után érte el. Meg kellett tanulnia, hogyan lehet sikeres külföldi vállalat a világ legnépesebb országában - Piac&Profit összeállítás.

A Starbucks csaknem 20 évvel ezelőtt látott munkához Kínában és – akárcsak más amerikai és egyéb külföldi nagyvállalatok – hosszú évekig nagy veszteségeket írt le. A részvényesek már a kínai próbálkozás leírását sürgették, hogy elkerüljék a további visszaesést , de a cég vezetői nem adták fel. Az utóbbi években megfordították a trendet és sikertörténetet írtak. Míg korábban tapasztalt amerikai vezetőket állítottak a hálózatok élére az egyes nagyvárosokban, ezek nem bizonyultak sikeresnek. Mint kiderült, a kínai siker titka az, hogy (bár a kormány támogatása elengedhetetlen) valamilyen formában beépüljenek az ország kultúrájába, főként pedig hogy megszerezzék az emberek rokonszenvét.
 
A Starbucks amellett, hogy nagy összegeket ruházott be, lényegesen magasabb béreket fizet, mint vetélytársai, ugyanakkor érdekeltté teszi munkatársait a vállalatban, részesedést biztosít, lakhatási támogatást és betegbiztosítást fizet, sőt: még arra is lehetőséget teremt, hogy alkalmazottai betegbiztosítást kössenek szüleik részére, akiket egyébként meghívnak az éves közgyűlésekre. Az amerikai menedzsereket kínaiak váltották le és a Starbucks kínai üzleteit ugyancsak helyi erő, mégpedig nő irányítja.
Nagy súlyt fektettek arra, hogy a tea hazájában népszerűsítsék a kávét, mégpedig úgy, hogy fejlesszék a kínai gazdaságot is: a délnyugati Jünnan tartományban nagy befektetésekkel telepítettek kávéültetvényeket, ahol a kedvező éghajlat igen magas minőségű arabica kávé termesztését teszi lehetővé.

A Starbucks tervei szerint a jünnani kávé – a kínai kormány támogatásával – ugyanolyan világbranddé válhat, mint az amerikai cég kolumbiai, etiópiai és szumátrai márkás kávéja. Az amerikai vállalat évente tízezer további munkahelyet teremt és vezetői szerint hálózata belátható időn belül nagyobb lesz, mint az Egyesült Államokban.
 
Forrás: Piac&Profit, Nagy Mariann


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Franchise képzéssorozat indul 2018 január 9-én
dátum 2017-12-12 idő 12:31

A Dakexpo Kft. gyorstalpaló franchise képzést indít induló hálózatok számára.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Franchise képzéssorozat indul 2018 január 9-én
dátum 2017-12-12 idő 12:31

A Dakexpo Kft. gyorstalpaló franchise képzést indít induló hálózatok számára.

A Duna House adatai szerint 10,5 százalékkal nőtt novemberben a lakáspiac
dátum 2017-12-11 idő 10:16

Majdnem 12 ezer lakóingatlant adtak el novemberben.

Matrackuckó alvásszaküzletet nyitott Debrecenben
dátum 2017-12-07 idő 12:13

Újabb franchise üzlettel bővül a Matrackuckó franchise hálózat.

Tizenhatmillárd fölött a Diego árbevétele
dátum 2017-12-06 idő 11:16

A társaság 2020-ra külföldön megduplázza, Magyarországon pedig 100-ra növeli boltjaik számát.

A BITE bakery café nyerte el a 2017. év Széchenyi Vállalkozása Díjat
dátum 2017-12-05 idő 10:00

500 millió forint alatti kategóriában a BITE Bakery Café üzemeltetője, a Crown Foods Kft. nyerte el az Év Széchenyi Vállalkozása Díját.