Hírek, aktualitások

dátum 2017-09-27 idő 10:47

Lendületesen terjeszkedik a Starbucks Kínában

Az amerikai kávékonszern, a Starbucks immár hasít Kínában. Eddig 600 üzlete van Sanghajban – csaknem kétszer annyi, mint New Yorkban. Példátlan sikereit kemény kudarcok után érte el. Meg kellett tanulnia, hogyan lehet sikeres külföldi vállalat a világ legnépesebb országában - Piac&Profit összeállítás.

A Starbucks csaknem 20 évvel ezelőtt látott munkához Kínában és – akárcsak más amerikai és egyéb külföldi nagyvállalatok – hosszú évekig nagy veszteségeket írt le. A részvényesek már a kínai próbálkozás leírását sürgették, hogy elkerüljék a további visszaesést , de a cég vezetői nem adták fel. Az utóbbi években megfordították a trendet és sikertörténetet írtak. Míg korábban tapasztalt amerikai vezetőket állítottak a hálózatok élére az egyes nagyvárosokban, ezek nem bizonyultak sikeresnek. Mint kiderült, a kínai siker titka az, hogy (bár a kormány támogatása elengedhetetlen) valamilyen formában beépüljenek az ország kultúrájába, főként pedig hogy megszerezzék az emberek rokonszenvét.
 
A Starbucks amellett, hogy nagy összegeket ruházott be, lényegesen magasabb béreket fizet, mint vetélytársai, ugyanakkor érdekeltté teszi munkatársait a vállalatban, részesedést biztosít, lakhatási támogatást és betegbiztosítást fizet, sőt: még arra is lehetőséget teremt, hogy alkalmazottai betegbiztosítást kössenek szüleik részére, akiket egyébként meghívnak az éves közgyűlésekre. Az amerikai menedzsereket kínaiak váltották le és a Starbucks kínai üzleteit ugyancsak helyi erő, mégpedig nő irányítja.
Nagy súlyt fektettek arra, hogy a tea hazájában népszerűsítsék a kávét, mégpedig úgy, hogy fejlesszék a kínai gazdaságot is: a délnyugati Jünnan tartományban nagy befektetésekkel telepítettek kávéültetvényeket, ahol a kedvező éghajlat igen magas minőségű arabica kávé termesztését teszi lehetővé.

A Starbucks tervei szerint a jünnani kávé – a kínai kormány támogatásával – ugyanolyan világbranddé válhat, mint az amerikai cég kolumbiai, etiópiai és szumátrai márkás kávéja. Az amerikai vállalat évente tízezer további munkahelyet teremt és vezetői szerint hálózata belátható időn belül nagyobb lesz, mint az Egyesült Államokban.
 
Forrás: Piac&Profit, Nagy Mariann


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Franchise hálózatot kíván indítani? Jelentkezzen képzésünkre!
dátum 2018-02-13 idő 11:35

Mélyítse el franchise ismereteit, jelentkezzen a Dakexpo Kft. franchise képzéseire február 20. és 26-án.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Új üzletbe kezd a Fornetti alapítója
dátum 2018-02-21 idő 13:29

A Fornetti eladása után prémium ételgyárat indít Palásti József.

Logisztikai konferencia az Akvárium Klubban
dátum 2018-02-20 idő 13:20

Az automatizálás egészséges mértéke az intralogisztikában címmel egész napos konferenciát tart a Logi-Kom Kft. február 27-én.

Összerúgta a port a McDonald's egy indiai partnerével
dátum 2018-02-19 idő 13:18

Óva inti vendégeit 169 éttermének látogatásától a McDonald's.

Megnyitotta első két szállodáját Szlovéniában az Orbis Hotel Group
dátum 2018-02-15 idő 09:25

Szlovéniában terjeszkedik az Orbis Hotel Group

Franchise hálózatot kíván indítani? Jelentkezzen képzésünkre!
dátum 2018-02-13 idő 11:35

Mélyítse el franchise ismereteit, jelentkezzen a Dakexpo Kft. franchise képzéseire február 20. és 26-án.