Hírek, aktualitások

dátum 2015-02-24 idő 09:16

Nagy-Britanniában is nyereséges lett a Starbucks

A kávézók az élelmiszeripar egyik legjövedelmezőbb üzletágának számítanak és kevesen keresnek rajta olyan jól, mint éppen az amerikai Startucks - mutatott rá az Economist. A nemzetközi üzletlánc Seattle-i székhelyű anyavállalata az elmúlt hónapban bejelentette, hogy 2015-ben 1650 új kávézót terveznek megnyitni világszerte. 
 
A nemzetközi üzletlánc Seattle-i székhelyű anyavállalata az elmúlt hónapban 2014 negyedik negyedévi nyereségének 82 százalékos növekedéséről számolt be, azonban a brit érdekeltségének - első látásra legalábbis - nem ment valami jól az üzlet. Az üzletlánc 1,05 millió font adó előtti nyereségről számolt be az elmúlt hónapban a 2014 szeptemberével zárt pénzügyi évre vonatkozóan. A tavalyi lett így a Starbucks első nyereséges éve Nagy-Britanniában.
A brit The Telegraph lap beszámolója szerint egy évvel korábban a Starbucks vesztesége 20 millió font volt. A Starbucks 1998 óta van jelen a szigetországban és már 791 üzletet üzemeltet. A Reuters hírügynökség egy 2012-es vizsgálata szerint a Starbucks megjelenése óta összesen több mint 3 milliárd font-sterling bevételre tett szert Nagy-Britanniában és azóta mindösszesen 8,6 millió font adót fizetett. Mindezt egy olyan országban, ahol már a 17. század óta nagy kultusza van a különféle koffeines italoknak és ahol a Mintel piackutató vállalat adatai szerint a lakosság évente 1,45 milliárd fontot hagy a kávézókban. Csakhogy a Starbucks szigetországi veszteségei nem is a kávészeretet hiányának, hanem sokkal inkább adóoptimalizáló trükköknek tulajdoníthatók.
 
A vállalat Nagy-Britanniában elért bevételarányos jövedelmezősége ugyanis alig marad el az amerikaitól. A brit leányvállalat 2012-ben például 70 millió font üzleti eredményre tett szert 414 millió font értékesítési árbevétel után. Adminisztratív költségekre és jogdíjakra azonban 98 millió fontot volt kénytelen kifizetni, így végül 30 millió font veszteség érte. Az említett adminisztratív költségek és jogdíjak a Starbucks hollandiai leányvállalatánál kötöttek ki, ahol az eredményt jóval alacsonyabb adó terheli.
 
A jelek szerint azonban a kávézók közönsége körében nem veszi jól ki magát az adózás ilyetén elkerülése. A YouGov piackutató felmérése szerint azóta, hogy fény derült a gyakorlatra, Nagy-Britanniában egyharmadával kevesebben nevezték meg kedvenc kávézójukként a Starbucksot. Emiatt úgy tűnik, stratégiája megváltoztatására kényszerült a Starbucks - írja az Economist. Európai székhelyét tavaly áprilisban Amszterdamból Londonba helyezte át és elképzelhető, hogy ezentúl európai nyeresége után Hollandia helyett Nagy-Britanniában fog adót fizetni, ami a brit kávérajongóknak valószínűleg a kedvére lesz, a többieknek Európában azonban már kevésbé - írja az Economist brit lap online kiadása.
 
MTI, profitline.hu/


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

80 évre tervez a Burger King Magyarországon
dátum 2018-04-26 idő 09:24

41 éttermével a magyarországi gyorsétterem-piac meghatározó szereplője a Burger King.

Tizedik alkalommal Superbrands-díjas a SPAR
dátum 2018-04-24 idő 09:20

A szakemberek mellett a vásárlók is újra bizalmat szavaztak a SPAR Magyarországnak, amelyet sorozatban tizedszerre tartottak érdemesnek a márkaértékelési díjra.

Május végén Moszkva válik a franchise-világ fővárosává
dátum 2018-04-18 idő 11:26

2018. május végén három jelentős nemzetközi esemény is megrendezésre kerül az orosz fővárosban. a THE MOSCOW FRANCHISE EXPO 2018, a THE WORLD FRANCHISE FORUM az Orosz Franchise Szövetség szervezése, és itt tartják meg a Franchise Világtanács (WFC) soron következő ülését is.

A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.

Május 10-én kerül megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség tisztújító közgyűlése
dátum 2018-04-13 idő 12:45

A közgyűlésen Matthias H. Lehner, a Német Franchise Szövetség alelnöke, a Bodystreet alapító-tulajdonosa osztja meg a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatait.