Hírek, aktualitások

dátum 2017-07-19 idő 14:00

Nagy dobásra készül a Fornetti

Több országban készül áttörésre Magyarország vezető pékárugyártó és -forgalmazó cége. Az új tulajdonos - Európa legnagyobb pékipari vállalata - a bővülésben domináns szerepet szán a magyar cégnek. De miért kivételes a Fornetti Kft. modellje?

Erről beszélgetett a Napi Gazdasággal Bánhidi Attila kereskedelmi és marketing igazgató, az Aryzta Csoport közép- és kelet-európai kereskedelmi igazgatója.
- Azután, hogy a svájci Aryzta AG felvásárolta a Fornettit, gyakran érkeztek hírek a társaság háza tájáról, hogy a külföldi és a hazai piacokon is erősíteni fogja pozícióit. Mi az oka, hogy azóta viszonylagos csend honolt a cég körül? 
Azok a fejlesztések, amelyeket akkoriban kommunikáltunk, immár mind megvalósultak. Az elmúlt két évben a hálózat megjelent Lengyelországban, Görögországban és Ausztriában is. Ma azért vannak ritkábban hírek, mert megint egy felkészülési időszakban vagyunk, amelyet követően Európa több országában is egyszerre bővítünk. Első körben azokra az országokra fókuszálunk, ahol már jelen vagyunk - így Romániában és Bulgáriában tervezünk nagy számban üzletnyitást.
Az "új" országok közül pedig Lengyelország kap kiemelt figyelmet: 2018 augusztusáig 50 franchise boltot, s nagyjából további 50 InStoreBakery üzletet kívánunk nyitni. Az utóbbi úgynevezett pékség a boltban koncepció. Ezzel egy már jól ismert és bevált struktúrát kívánunk az adott piac igényeire igazítani.
Jelenleg is zajlanak az előkészületek a német piacra történő belépésre, a terveink szerint 2018 augusztusáig megnyílik az első üzletünk Berlinben.
A szlovéniai és horvátországi megjelenés mellett Ausztriában további franchise üzleteket szeretnénk nyitni, bár egyelőre nem e területek jelentik a külföldi terjeszkedés fő csapásirányát.
 
Mit terveznek Magyarországon?
- Itthon már nem várható az értékesítési pontok jelentősebb számú bővítése, azonban új, speciális szaküzletek lesznek. A megszokott franchise boltok mellé új, modern üzlettípust vezettünk be, reagálva a fogyasztói igények változására: a fővárosban jelenleg már öt, önkiszolgáló rendszerű Fornetti Food and Beverage (FFB) látványpékség üzemel. Ezek fiatalos arculattal rendelkező üzletek, amelyek a Fornetti pékáruk mellett többek közt sajátmárkás üdítővel, street food jellegű kínálattal, valamint egészségtudatos termékekkel célozzák meg a vásárlókat.
 
A tervek szerint 2020-ig - főként frekventált belvárosi helyszíneken, sétálóutcákban, pályaudvarok környékén - 35 FFB üzletet nyitunk Magyarországon és a régió más országaiban is. Elgondolásunk alapján ez az új üzlettípus lesz a nyugat-európai terjeszkedés zászlóshajója.
 
 
Mi az oka, hogy az Aryzta ennyire kiemelt szerepet szán a Fornettinek a nemzetközi bővülésben?
A magyar tagvállalat olyan értékesítési alternatívát tesz elérhetővé az egész csoport számára, amely egyre fontosabbá teszi. A csoporton belül minden más vállalat alapvetően csak gyártja a mélyfagyasztott termékeket, ám nincsenek saját üzletei, illetve ezekhez kapcsolódó komplex logisztikai megoldásai.
Mi azonban nemcsak gyártjuk, hanem gazdaságosan el is tudjuk juttatni partnerekhez a terméket és egy viszonylag széles értékesítési kört tudunk kézben tartani. Például a boltokhoz szükséges bútorokat is saját üzemünkből tudjuk biztosítani.
A saját üzleteken keresztül pedig első kézből vannak információink a piacról és ezeket fel tudjuk használni a termékfejlesztésnél, valamint a gyártásnál. Ezt kevés hasonló profilú cég tudja Európában - jellemzőbb az, hogy valaki csak árulja, vagy csak gyártja a péktermékeket.
 
Hogy látja: mennyiben maradt magyar a Fornetti?
Kis túlzással kifejezve vállalatunk még sohasem volt annyira magyar, mint amióta svájci. Jelenleg csupán két külföldi kollégánk van, Sebastian Gooding, a Fornetti Csoport elnöke, valamint Balthas Klein, az ügyvezető igazgató (CEO). A menedzsmentben mindenki más maradt ugyanaz, mint aki korábban volt, miközben a hazai munkaerőt folyamatosan bővítjük.
 
A cég alapítója, Palásti József pedig továbbra is őrzi a márkanagyköveti címet, azonban az üzleti életben ma már más utakat jár.

Forrás: napi.hu


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Franchise Börze - Ahol tuti recepteket találhat egy sikeres vállalkozáshoz!
dátum 2018-01-10 idő 13:30

2018. február 1-én újra franchise kiállítást szervez a Magyar Franchise Szövetség.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Piacvezető robotgép forgalmazásához keres partnereket a Thermomix
dátum 2018-01-17 idő 12:39

A legintelligensebb robotgép immáron Magyarországon is elérhető.

Ezen túl magánszemélyek is hirdethetnek a Duna House honlapján
dátum 2018-01-16 idő 12:20

Március végéig bruttó 1990 forintért árulhat a nagyközönség házat, lakást, ingatlant, 30 napon át a Duna House honlapján.

Plakátaukciót rendez a BÁV január 24-én
dátum 2018-01-15 idő 11:53

Az aukción reklám- és kiállítás plakátok is képviseltetik magukat, a történelmi ereklyék gyűjtői pedig az ötvenes és hatvanas években készült propagandaplakátok közül válogathatnak.

Franchise partnereit keresi a BITE bakery café
dátum 2018-01-11 idő 10:58

Franchise partnereket keres a pereceket, szendvicseket, mascarponés tekercseket és különleges ízesítésű kávékat kínáló BITE bakery café.

Franchise Börze - Ahol tuti recepteket találhat egy sikeres vállalkozáshoz!
dátum 2018-01-10 idő 13:30

2018. február 1-én újra franchise kiállítást szervez a Magyar Franchise Szövetség.