Hírek, aktualitások

dátum 2015-03-26 idő 11:26

Nagy érdeklődés övezte a Magyar Franchise Szövetség március 25-i klubdélutánját

A Magyar Franchise Szövetség (MFSZ) idén első alkalommal március 25-én rendezte meg hagyományos klubdélutánját, amelyen a szövetség tagjai mellett, számos franchise iránt érdeklődő is részt vett, hogy a franchise szakma kíválóságaitól tanulhasson.

A megjelent hallgatóság két előadást hallgathatott meg, melyek közül egyik a rendszergazda-, a másik pedig a franchise átvevő szemszögéből világított rá a franchise rendszerek működésére, erősségeire, valamint gyakorlati tapasztalatokra.
 

A klubdélután egyik előadója a 2014. Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózata, az Alma Gyógyszertárak képviseletében Kamondy Bálint, a hálózat marketing vezetője volt, aki a hálózat növekedésével kapcsolatos tapasztalatait osztotta meg a résztvevőkkel.

A másik előadást, az Otthon Centrum első vidéki franchise partnere Sánta László és Kocsis Lajos tartották, akik a franchise hálózathoz való csatlakozásuk történetét, illetve tapasztalataikat osztották meg a hallgatósággal. Nem mellesleg 2014-ben a Magyar Franchise Szövetség 2014. Év Franchise Átvevője díjában-, valamint a Best Franchisee of the World (a világ legjobb franchise átvevője megmérettetés) 2. helyezésében részesültek, amely hálózatuk, az Otthon Centrum számára is nagy megtiszteltetés.
 
 
 
A rendezvényt hagyomány szerint dr. Mandel Katalin főtitkár asszony nyitotta meg, és köszöntötte a nagy számban megjelent érdeklődőket. Az előadók bemutatása után át is adta a szót Kamondy Bálintnak az Alma gyógyszertárak marketing menedzserének.
 
Az ország 2321 gyógyszertára közül több mint 160 az Alma Gyógyszertárak hálózatához tartozik. A Hungaropharma érdekeltségi körébe tartozó cég az elmúlt években rendkívül látványos növekedésen és változáson ment keresztül, és a tervek szerint ezt a fejlődést az elkövetkező években tartani és növelni szeretnék.
 
 
 
A gyógyszertárak szigorúan szabályozott jogi környezetében rendkívül nehéz feladat a hálózatépítés. Kitűzött cél, hogy az Alma gyógyszertárak mind megjelenésben, mind szolgáltatásban kitűnjenek a konkurens hálózatok és önálló gyógyszertárak sokaságából. Ezt elősegítendő 2014. végén a teljes hálózat arculat frissítési kampányba kezdett.
Az Almához tartozás esetén minden átvevő félnek olyan színvonalú szolgáltatást kell nyújtania, hogy az elősegítse a cégről kialakuló pozitív vélemény megerősödését. Az ehhez elengedhetetlen befektetések mértéke gyógyszertáranként eltérő lehet. 

A hálózat általános célja, hogy a gyógyszertárak, mint egyéb kereskedelmi egységek épüljenek be a köztudatba. Egyes gyógyszertárakban a gyermekes vásárlók megsegítésére játszósarok került kialakításra, hisz ezáltal több idő jut az értékesítésre, és nyugodtabb vásárlási helyzetben sikeresebben működhet a keresztértékesítés. A hálózatnak nem célja az összes gyógyszertárt a rendszerbe kapcsolni, minden egyes bővülés esetén a kiválasztott partnernek gondosan utánanéznek, kitérve a tulajdonosi háttérre, az üzlet elhelyezkedésére, lakosságszámra, forgalomra.
 

Sánta László

Sánta László és Kocsis Lajos előadásában az Otthon Centrum nyugat-magyarországi terjeszkedésének szubjektív és szentimentális történetét ismerhették meg a megjelentek. Az első három irodájuk szinte egymás után nyitottak meg Sopronban, Győrben és Szombathelyen (9-11 évvel ezelőtt). A válság előtt rendkívül dinamikus fejlődésen ment keresztül, az eladásokból befolyó nyereség és az értékesített hitelösszegek mutatói töretlenül emelkedtek. A válság hatására az ingatlanpiac szűkülésével nagy akadályt kellett leküzdeniük, de az újonnan kialakult helyzethez való rendkívül gyors és sikeres alkalmazkodással példát mutattak az Otthon Centrum hálózat többi franchise átvevője számára is.
 

Kocsis Lajos

Egy ekkora cégnél kiemelten fontos nagy figyelmet fordítani az értékesítő kollegák kiválasztására, képzésére. Másrészről fontosnak tartják az ügyfelekkel hosszú távú, személyes kapcsolat kialakítását, hogy amikor azok eladnák valamely ingatlanjukat, vagy éppen segítségre van szükségük, ne kelljen gondolkodniuk, kihez forduljanak. 
 
Szerző: W. A.
Forrás: franchise.hu


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Még mindig nagy üzlet a fogyókúra: tovább terjeszkedik a Naturhouse
dátum 2018-06-01 idő 09:38

2018-ban további terjeszkedéssel számol a táplálkozási tanácsadással foglalkozó Naturhouse.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Pazar évet zárt tavaly itthon a McDonald's
dátum 2018-06-19 idő 12:04

Tájékoztatásuk szerint tavaly a vendégek száma Magyarországon 10 százalékkal nőtt az előző évhez képest, az étteremhálózat évente átlagosan mintegy 80 millió vendéget szolgál ki.

Gyöngyösön nyitotta meg új éttermét a McDonald's
dátum 2018-06-19 idő 11:25

Gyöngyös forgalmas közlekedési csomópontjában nyitotta meg kapuit a McDonald’s legújabb, kétszintes autós étterme. Az étterem az első vidéki egység, amely már a „Jövő Élménye” koncepció alapján készült.

Egy igazi nyári ajánlat: frozen joghurt koncepció keresi új tulajdonosát!
dátum 2018-06-18 idő 09:42

A Jono Yogo, az egész évben üzemeltethető forzen joghurt hálózat remek franchise befektetési lehetőség. Az öt egységből álló franchise 2013 óta van jelen a hazai piacon, és a legforgalmasab budapesti üzletközpontokban képviselteti magát.

A franchise Spanyolországban
dátum 2018-06-15 idő 16:51

„A siker kulcsa Spanyolországban az, hogy megfelelően tudjunk alkalmazkodni a spanyolok ízlésvilágához” – Interjú Eduardo Abadíával, a Spanyol Franchise Szövetség ügyvezető igazgatójával.

Úgy megy házhoz a Lidl és az Aldi, hogy már a házat is ők építik
dátum 2018-06-13 idő 14:24

A Lidl óvodát és hotelt nyit a boltjai felett, az Aldi lakásokat fejleszt. A diszkontláncok egyre aktívabbak az ingatlanpiacon, de ki profitál ebből?