Hírek, aktualitások

dátum 2017-08-14 idő 10:00

Négy lakást ad el egy átlagos magyar ingatlanközvetítő

Évente négy lakást ad el egy átlagos magyar ingatlanközvetítő, legalábbis elvileg, hiszen az éves tranzakciószámból nem egyenlő arányban osztoznak a piaci szereplők. A nagyobb városokban nagyobb a közvetítők részesedése a tranzakciókból, írja a Világgazdaság.

Budapesten 1500 olyan ingatlaniroda van, amelyik legfeljebb 6 közvetítővel dolgozik és egyszerre legfeljebb 100 ingatlan van a kínálatukban, vidéken pedig az ilyen méretű irodák száma 800-ra tehető – állapította meg az ingatlan.com nemrég elvégzett nem reprezentatív saját felmérésére alapozva.

A piac legnagyobb online felületén több mint félmillió aktív hirdetésből, és havi több mint 2,5 millió látogató kereséseiből olvashatók ki a legfrissebb trendek. Most – mint azt Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője a Világgazdaságnak nyilatkozta – az látható, hogy a lakáspiac pörgésének hatására nem következett be látványos felfutás az ingatlanközvetítők számában. Ellenben markáns a szakosodás, a kicsi, területileg behatároltan működő irodák uralják a piacot. Jelenleg több mint 3 ezer ingatlaniroda és több mint 8 ezer ingatlanközvetítő tevékenykedik a tavaly 146 ezer tranzakciót adó piacon. 

Amennyiben az utolsó legfrissebb, de nem egészen friss hivatalos statisztikából indul ki a számítás, aszerint nagyjából négy lakás jut egy-egy ingatlanosra. Nevezetesen úgy, hogy a KSH tavaly közzétett jelentése szerint a 2005 és 2015 között ingatlant eladók 32 százaléka lépett kapcsolatba közvetítővel, akik minden negyedik lakás eladásában játszottak végül szerepet.
 
Bár a lakásárak megugrottak, a jutalékok nem, sőt, a 2-6 százalékos átlagos sávban egyre inkább az alsó határ felé közelít a többség az erős verseny miatt, vagyis a nagyobb átlagos eladási árból nem marad – sokkal – több a közvetítőnél, mint korábban. Az online hirdetési platformok megjelenése viszont lehetőség az ingatlanközvetítőknek is, hiszen már egyre több magánszemély ezeken a felületeken keresi az ingatlanosok segítségét.

Az ingatlanpiaci élénkülés miatt erősödő verseny hatására a közvetítők különböző stratégiákat dolgoztak ki a túlélés érdekében. Vannak, akik nagyobb hálózatokba tömörülve végzik a munkájukat. Ők egyrészt a méretgazdaságosság előnyeit élvezik (több ingatlanközvetítő találhat vevőt az eladó ingatlanra), másrészt pedig a franchise hálózatok által felépített márka vonzerejéből is profitálhatnak. 
 

  
 
A legmeghatározóbb ingatlan hálózatok hazánkban a Duna House, Otthon Centrum, Immo1, valamint az olasz eredetű Technocasa.
 
Ugyanakkor vannak a kisebb irodák, amelyeknél a költséghatékonyság a fő mozgatórugó: ők a hirdetéseik 70 százalékát csupán egyetlen helyen hirdetik meg, mert számukra ez is elegendő a sikeres értékesítéshez – derül ki az ingatlan.com kutatásából. Ezek az ingatlanközvetítők viszonylag kevés és kizárólagos megbízást vállalnak, illetve egy-egy városrészre specializálódnak, és azon belül válnak szakértővé.

Forrás: vg.hu


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Franchise Börze - Ahol tuti recepteket találhat egy sikeres vállalkozáshoz!
dátum 2018-01-10 idő 13:30

2018. február 1-én újra franchise kiállítást szervez a Magyar Franchise Szövetség.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Hatalmas az érdeklődés a 10 év után újra megrendezendő Franchise Börze iránt
dátum 2018-01-17 idő 14:28

A Magyar Franchise Szövetség hiánypótló bemutatkozási lehetőséget nyújtó rendezvénye olyan sikeres, hogy már szinte az összes kiállítói stand foglalt.

Piacvezető robotgép forgalmazásához keres partnereket a Thermomix
dátum 2018-01-17 idő 12:39

A legintelligensebb robotgép immáron Magyarországon is elérhető.

Ezen túl magánszemélyek is hirdethetnek a Duna House honlapján
dátum 2018-01-16 idő 12:20

Március végéig bruttó 1990 forintért árulhat a nagyközönség házat, lakást, ingatlant, 30 napon át a Duna House honlapján.

Plakátaukciót rendez a BÁV január 24-én
dátum 2018-01-15 idő 11:53

Az aukción reklám- és kiállítás plakátok is képviseltetik magukat, a történelmi ereklyék gyűjtői pedig az ötvenes és hatvanas években készült propagandaplakátok közül válogathatnak.

Franchise partnereit keresi a BITE bakery café
dátum 2018-01-11 idő 10:58

Franchise partnereket keres a pereceket, szendvicseket, mascarponés tekercseket és különleges ízesítésű kávékat kínáló BITE bakery café.