Hírek, aktualitások

dátum 2014-03-13 idő 11:19

Rekord látogatót vonzott az IFA 54. kongresszusa

Több mint 3300 regisztrált látogatójával, minden eddigi elődjét meghaladó érdeklődés övezte az IFA (Nemzetközi Franchise Szövetség) 2014. évi kongresszusát, mondta el Steve Romaniello, a szövetség elnöke. Arról is beszámolt, hogy a franchise szektor növekedése bár még mindig nem érte el a 2007 előtti ütemet, de lassan újra lendületbe jön, a gazdasági krízis szűk esztendőit követően.

A múlt év már előrehaladást mutatott a franchise gazdaság fellendülésében 2012. évhez képest, ezért a szakember pozitív várakozással tekint 2014-re. Ezt erősíti meg számos olyan franchise hálózat, amely a válság miatti megtorpanás után újra egyre nagyobb erővel kezd franchise átvevők toborzásába.

A rendezvény egyik kiemelt előadója, Cheryl Bachelder a Popeye’s franchise hálózat vezetője volt, aki előadásában a franchise átvevőkkel való szoros együttműködés fontosságát hangsúlyozta.


Cheryl Bachelder - Popeye's 

Elmondta, hogy az elmúlt öt évben a Popeye's hálózatot jellemző egységszám-, és forgalomnövekedés annak volt az eredménye, hogy a franchise központ nemcsak a vásárlókra, hanem a franchise partnerekre is maximális figyelmet fordít. "Azokért az emberekért dolgozunk, akik a legtöbbet (életüket és megtakarításukat) fektették a Popeye’s hálózatba. 2007 óta ezt a vezetői szemléletet követjük, s ez azóta sem változott egy szikrányit sem." - mondta el Bachelder.

Elmesélte a konkrét történetet is, amely onnan indult, hogy a franchise központ 2007-ben a hálózathoz tartozó éttermek átalakítási javaslatával rukkolt elő. A kezdeményezés a franchise partnerek kemény ellenállásába ütközött, akik azt sérelmezték, hogy a terv túlságosan költséges és a befektetés csak nagyon hosszú idő alatt térülne meg számukra. Azt is nehezményezték, hogy a Popeye's franchise központ nem vonta be őket a tervezési folyamatokba, ráadásul nem is vette figyelembe az érdekeiket az új arculat kialakításában.
A Popeye's vezetői dilemmába kerültek, dobják a kukába a tervezetet, vagy megpróbálják azt letuszkolni a franchise átvevőik torkán?

A központ ahelyett, hogy rákényszerítette volna átvevőit az átépítésre - a franchise szerződés egyik kikötése alapján, mely kimondja hogy minden átvevő éttermének meg kell felelnie a hatályban lévő arculati előírásoknak -, feladta a terv kivitelezét, és ezúttal már a franchise partnerek bevonásával új program készítésébe fogott.


A kiemelt előadásokat több ezer ember kísérte figyelemmel

A közös munka eredménye lett a “Louisiana Kitchen” márkanévvel ellátott új koncepció, amely jóval költséghatékonyabb és sokkal eredményesebb lett az elődjénél. A franchise átvevők könnyedén magukévá tették azt a koncepciót, amely az ő érdekeik szerint éttermük felvirágoztatása céljából jött létre, és nem utolsósorban az ő meglátásaik, tapasztalataik alapján valósult meg. 

A Popeye's története ideális példa arra, hogy egy márka értékének fentartása az egyes üzleti szereplők (franchise rendszergazda, vagy franchise átvevő) érdekei fölött áll. A kiegyensúlyozott erőviszonyok, a közös érdekek szem előtt tartása vihet előre egy franchise hálózatot az állandó fejlődés, és megújulás rögös útjain.

A jeles eseményen hazánkat dr. Mandel Katalin, a Magyar Franchise szövetség főtitkára képviselte. A konferencia 4 napja során számos színes előadás, szeminárium, kerekasztal-beszélgetés zajlott le. Sokak érdeklődtek a legújabb franchise trendek, vagy akár egy hálózat nemzetközi színtérre való kilépése iránt. Honnan tudhatja a rendszergazda, hogy megérett az idő a terjeszkedésre? Mikor, hol, és hogyan kezdjen hozzá? 
Egyre nagyobb szerephez jut az internet a marketing stratégián belül, szó volt a legújabb franchise weboldal trendekről. Másik aktuális téma, hogy évről évre többen mobil eszközük segítségével vásárolnak az interneten. Felmerül a kérdés, hogyan lehet hatékonyan elérni és külön megszólítani ezt a mobilozó réteget? 

A világ mondhatni évenkénti legnagyobb franchise eseménye betekintést nyújt a franchise szektort érintő szinte minden újdonságba. Neves franchise hálózatok vezető szakemberei osztják meg tapasztalataikat tudásukat az érdeklődő résztvevőkkel. Ezáltal ők olyan naprakész információhoz juthatnak, amely felbecsülhetetlen értékkel bírhat saját hálózatuk fejlesztésében, vagy akár franchise egységük működtetésében.

R.J.



vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Még mindig nagy üzlet a fogyókúra: tovább terjeszkedik a Naturhouse
dátum 2018-06-01 idő 09:38

2018-ban további terjeszkedéssel számol a táplálkozási tanácsadással foglalkozó Naturhouse.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Pazar évet zárt tavaly itthon a McDonald's
dátum 2018-06-19 idő 12:04

Tájékoztatásuk szerint tavaly a vendégek száma Magyarországon 10 százalékkal nőtt az előző évhez képest, az étteremhálózat évente átlagosan mintegy 80 millió vendéget szolgál ki.

Gyöngyösön nyitotta meg új éttermét a McDonald's
dátum 2018-06-19 idő 11:25

Gyöngyös forgalmas közlekedési csomópontjában nyitotta meg kapuit a McDonald’s legújabb, kétszintes autós étterme. Az étterem az első vidéki egység, amely már a „Jövő Élménye” koncepció alapján készült.

Egy igazi nyári ajánlat: frozen joghurt koncepció keresi új tulajdonosát!
dátum 2018-06-18 idő 09:42

A Jono Yogo, az egész évben üzemeltethető forzen joghurt hálózat remek franchise befektetési lehetőség. Az öt egységből álló franchise 2013 óta van jelen a hazai piacon, és a legforgalmasab budapesti üzletközpontokban képviselteti magát.

A franchise Spanyolországban
dátum 2018-06-15 idő 16:51

„A siker kulcsa Spanyolországban az, hogy megfelelően tudjunk alkalmazkodni a spanyolok ízlésvilágához” – Interjú Eduardo Abadíával, a Spanyol Franchise Szövetség ügyvezető igazgatójával.

Úgy megy házhoz a Lidl és az Aldi, hogy már a házat is ők építik
dátum 2018-06-13 idő 14:24

A Lidl óvodát és hotelt nyit a boltjai felett, az Aldi lakásokat fejleszt. A diszkontláncok egyre aktívabbak az ingatlanpiacon, de ki profitál ebből?