Hírek, aktualitások

dátum 2014-03-13 idő 11:19

Rekord látogatót vonzott az IFA 54. kongresszusa

Több mint 3300 regisztrált látogatójával, minden eddigi elődjét meghaladó érdeklődés övezte az IFA (Nemzetközi Franchise Szövetség) 2014. évi kongresszusát, mondta el Steve Romaniello, a szövetség elnöke. Arról is beszámolt, hogy a franchise szektor növekedése bár még mindig nem érte el a 2007 előtti ütemet, de lassan újra lendületbe jön, a gazdasági krízis szűk esztendőit követően.

A múlt év már előrehaladást mutatott a franchise gazdaság fellendülésében 2012. évhez képest, ezért a szakember pozitív várakozással tekint 2014-re. Ezt erősíti meg számos olyan franchise hálózat, amely a válság miatti megtorpanás után újra egyre nagyobb erővel kezd franchise átvevők toborzásába.

A rendezvény egyik kiemelt előadója, Cheryl Bachelder a Popeye’s franchise hálózat vezetője volt, aki előadásában a franchise átvevőkkel való szoros együttműködés fontosságát hangsúlyozta.


Cheryl Bachelder - Popeye's 

Elmondta, hogy az elmúlt öt évben a Popeye's hálózatot jellemző egységszám-, és forgalomnövekedés annak volt az eredménye, hogy a franchise központ nemcsak a vásárlókra, hanem a franchise partnerekre is maximális figyelmet fordít. "Azokért az emberekért dolgozunk, akik a legtöbbet (életüket és megtakarításukat) fektették a Popeye’s hálózatba. 2007 óta ezt a vezetői szemléletet követjük, s ez azóta sem változott egy szikrányit sem." - mondta el Bachelder.

Elmesélte a konkrét történetet is, amely onnan indult, hogy a franchise központ 2007-ben a hálózathoz tartozó éttermek átalakítási javaslatával rukkolt elő. A kezdeményezés a franchise partnerek kemény ellenállásába ütközött, akik azt sérelmezték, hogy a terv túlságosan költséges és a befektetés csak nagyon hosszú idő alatt térülne meg számukra. Azt is nehezményezték, hogy a Popeye's franchise központ nem vonta be őket a tervezési folyamatokba, ráadásul nem is vette figyelembe az érdekeiket az új arculat kialakításában.
A Popeye's vezetői dilemmába kerültek, dobják a kukába a tervezetet, vagy megpróbálják azt letuszkolni a franchise átvevőik torkán?

A központ ahelyett, hogy rákényszerítette volna átvevőit az átépítésre - a franchise szerződés egyik kikötése alapján, mely kimondja hogy minden átvevő éttermének meg kell felelnie a hatályban lévő arculati előírásoknak -, feladta a terv kivitelezét, és ezúttal már a franchise partnerek bevonásával új program készítésébe fogott.


A kiemelt előadásokat több ezer ember kísérte figyelemmel

A közös munka eredménye lett a “Louisiana Kitchen” márkanévvel ellátott új koncepció, amely jóval költséghatékonyabb és sokkal eredményesebb lett az elődjénél. A franchise átvevők könnyedén magukévá tették azt a koncepciót, amely az ő érdekeik szerint éttermük felvirágoztatása céljából jött létre, és nem utolsósorban az ő meglátásaik, tapasztalataik alapján valósult meg. 

A Popeye's története ideális példa arra, hogy egy márka értékének fentartása az egyes üzleti szereplők (franchise rendszergazda, vagy franchise átvevő) érdekei fölött áll. A kiegyensúlyozott erőviszonyok, a közös érdekek szem előtt tartása vihet előre egy franchise hálózatot az állandó fejlődés, és megújulás rögös útjain.

A jeles eseményen hazánkat dr. Mandel Katalin, a Magyar Franchise szövetség főtitkára képviselte. A konferencia 4 napja során számos színes előadás, szeminárium, kerekasztal-beszélgetés zajlott le. Sokak érdeklődtek a legújabb franchise trendek, vagy akár egy hálózat nemzetközi színtérre való kilépése iránt. Honnan tudhatja a rendszergazda, hogy megérett az idő a terjeszkedésre? Mikor, hol, és hogyan kezdjen hozzá? 
Egyre nagyobb szerephez jut az internet a marketing stratégián belül, szó volt a legújabb franchise weboldal trendekről. Másik aktuális téma, hogy évről évre többen mobil eszközük segítségével vásárolnak az interneten. Felmerül a kérdés, hogyan lehet hatékonyan elérni és külön megszólítani ezt a mobilozó réteget? 

A világ mondhatni évenkénti legnagyobb franchise eseménye betekintést nyújt a franchise szektort érintő szinte minden újdonságba. Neves franchise hálózatok vezető szakemberei osztják meg tapasztalataikat tudásukat az érdeklődő résztvevőkkel. Ezáltal ők olyan naprakész információhoz juthatnak, amely felbecsülhetetlen értékkel bírhat saját hálózatuk fejlesztésében, vagy akár franchise egységük működtetésében.

R.J.



vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Franchise Börze - Ahol tuti recepteket találhat egy sikeres vállalkozáshoz!
dátum 2018-01-10 idő 13:30

2018. február 1-én újra franchise kiállítást szervez a Magyar Franchise Szövetség.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Ezen túl magánszemélyek is hirdethetnek a Duna House honlapján
dátum 2018-01-16 idő 12:20

Március végéig bruttó 1990 forintért árulhat a nagyközönség házat, lakást, ingatlant, 30 napon át a Duna House honlapján.

Plakátaukciót rendez a BÁV január 24-én
dátum 2018-01-15 idő 11:53

Az aukción reklám- és kiállítás plakátok is képviseltetik magukat, a történelmi ereklyék gyűjtői pedig az ötvenes és hatvanas években készült propagandaplakátok közül válogathatnak.

Franchise partnereit keresi a BITE bakery café
dátum 2018-01-11 idő 10:58

Franchise partnereket keres a pereceket, szendvicseket, mascarponés tekercseket és különleges ízesítésű kávékat kínáló BITE bakery café.

Franchise Börze - Ahol tuti recepteket találhat egy sikeres vállalkozáshoz!
dátum 2018-01-10 idő 13:30

2018. február 1-én újra franchise kiállítást szervez a Magyar Franchise Szövetség.

Vidéki városokban keres franchise partnereket a High Care
dátum 2018-01-10 idő 09:39

A High-Care Cosmetics mintegy 20 egységével az egyik vezető kozmetikai franchise hálózat hazánkban.