Hírek, aktualitások

dátum 2014-09-05 idő 09:40

Szálloda-libikóka: siker is, kudarc is

A hosszú megtérülés, a nagy tőkeigény miatt nincs hotelfejlesztés hitel nélkül. A pályázati forrásokkal generált szállodaépítési boom közepén azonban megérkezett a válság, amely átrendezte a tulajdonviszonyokat. Sok megoldás akadt, ahogy az cikkünkből kiderül. (vg.hu összeállítás)
 

Mellow Mood-csoport: hét új szálloda

 
A fővárosi piac legaktívabb befektetője a Mellow Mood-csoport, amely 2009 óta – egy átalakítása mellett – hét új szállodát nyitott. A válság előtt leszerződtek a fejlesztésekre, így a cél az volt, hogy a házak a lehető leggyorsabban bevételt termeljenek. A magyar állampolgárságot elnyert két palesztin származású tulajdonos, Sameer Hamdan és Zuhair Awad cége 1992-től a hostelek, a háromcsillagos city hotelek után alkotta meg saját márkaként a négycsillagos, trendi kategóriájú fashion hotels márkát. Ezt követte a congress hotel, azután pedig a luxury hotels brand kategóriájú ház megnyitása. A recesszió idején egyedüliként nyitottak Budapesten luxusszállodát: a franchise üzemeltetésű, a keleti és a nyugati kultúra ötvözéséből kialakított Buddha-Bar Hotel Budapest Klotild Palace visszaigazolta, hogy az újdonság ereje újabb vendégkört vonz a magyar fővárosba.
 
 
A cégcsoport a szállodaüzemeltetés mellett ingatlanfejlesztéssel is foglalkozik, már a válság idején is volt több saját ingatlanuk, így a kivitelezésre is jó árakat tudtak elérni. A válság pozitív oldala, hogy növelte a munkatársak elkötelezettségét, és a csoport tagjai közötti szinergiák hatékonyabb kiaknázásaként több szállodát egy igazgató irányítása alá vontak.
 
 
Miközben a társaság a kezdetektől nagy hangsúlyt fektetett az internetes értékesítésre, a válság hatására itt is jelentősen fejlesztettek, ami növelte a foglaltságot, csökkentette az egy vendég megszerzésére eső költséget. Az összesen 14 hotelt és hostel tulajdonló csoportnak egy bécsi négycsillagos szállodája is van, ahol a budapestinél lényegesen magasabb átlagárat érnek el. A császárváros marketingje ugyanis erősebb, az üzleti turizmus aktívabb és a szállásdíj adókulcsa sokkal alacsonyabb, mint nálunk.
 
A bevételnövelést segíthetik a Fly Emirates őszi budapesti járatnyitásához hasonló lépések. A Mellow Mood szállodák mellett irodaházakat, éttermeket is magában foglaló portfóliójának értéke nagyjából 150 millió euróra tehető, a csoport a következő két évben további 100 millió euró értékű projekt megvalósítását tervezi. Idetartozik a Párisi Udvar felújítása, ahol a földszinten üzleteket, éttermeket, az emeleteken pedig egy ötcsillagos luxus-apartmanszállodát üzemeltetnek majd.
 
Szerző: Érsek M. Zoltán
Forrás: vg.hu


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Május végén Moszkva válik a franchise-világ fővárosává
dátum 2018-04-18 idő 11:26

2018. május végén három jelentős nemzetközi esemény is megrendezésre kerül az orosz fővárosban. a THE MOSCOW FRANCHISE EXPO 2018, a THE WORLD FRANCHISE FORUM az Orosz Franchise Szövetség szervezése, és itt tartják meg a Franchise Világtanács (WFC) soron következő ülését is.

A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.

Május 10-én kerül megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség tisztújító közgyűlése
dátum 2018-04-13 idő 12:45

A közgyűlésen Matthias H. Lehner, a Német Franchise Szövetség alelnöke, a Bodystreet alapító-tulajdonosa osztja meg a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatait.

Frozen Yoghurt hálózat kínálja értékesítésre az elmúlt 4 év alatt felépített franchise hálózatát
dátum 2018-04-13 idő 10:50

A koncepció öt egysége négy jelentős budapesti bevásárlóközpontban, valamint a budaörsi Korzó Auchan Kereskedelmi Központban is jelen van üzleteivel.

Folytatja az expanziót a SPAR
dátum 2018-04-12 idő 17:11

Idén tavasszal Kecskeméten és Budapesten nyitott egy-egy új áruházat a SPAR Magyarország. A vállalat további öt szupermarketjét pedig kívül-belül megújította, hogy még inkább kiszolgálja a megváltozott fogyasztói igényeket. A modernizációs programjára 2018-ban eddig több mint 2,1 milliárd forintot fordított a SPAR.