Hírek, aktualitások

dátum 2015-10-30 idő 10:34

Terítéken a családi vállalkozás

A Szamos egyik tulajdonostársával Kelényi Kolossal készített interjút a Élelmiszer szaklap. A beszélgetések során szó volt a családról, vállalkozásról és a kettő összetalálkozásáról a Szamosról. (Az eredetri cikket itt olvashatják)

Ma magyarországon viszonylag kevés a nagy múltal rendelkező családi vállalkozás. Ennek okait a történelmünk alakulásában mindenki megtalálja. Ellenben kivételek mindig akadnak, így az 1935 óta létező szamosnál is már két generáció váltás történt. A vezetés átadása, az irányítás bizonyos fokú elengedése és átalakítása sohasem történt zökkenőmentesen. Többeik között erről is és a Szamos mai napig tartó sikeréről mesélt Kelényi Kolos az Élelmiszer szaklapnak októberi számában.

A hozzáállásból minden vállalkozó sokat tanulhat, hiszen egy jó hálózatnak célja a fennmaradás, és a tudás és tradíció tovább örökítése. Fontos,hogy a saját elköteleződés egybeessen a vállalat érdekeivel, és mindez csak úgy elképzelhető, ha az egymást követő generációk kölcsönös tisztelettel vannak egymás tudása iránt. "a családi tulajdonú vállalkozások többnyire két-három generációnként nagyon súlyos válságba kerülnek, és ez elkerülhetetlennek tűnik. Az egymást követő generációk akkor képesek továbbvinni a családi vállalkozást, ha speciális, az adott időnek megfelelő adottságokkal rendelkeznek." -Mondja Kelényi Kolos. " Azt gondolom, mi szerencsések vagyunk, hogy az egymást követő generációk egyaránt tehetségesek, de más és más erősségekkel rendelkeznek. Szamos nagypapa például elképesztően kreatív, nagyon mély tudású szakember volt, végtelenül széles spektrumát átfogta az édesipari termékeknek, a tortától a fagylaltig minden édességhez hozzá tudott adni valami pluszt. A marcipánnal lett ő nagy név, híres cukrász, de akkor sem jött zavarba, ha tortát vagy fagylaltot kellett fejlesztenie."

A hagyományt és tradíciót a második generáció lendítette tovább, megalapozva ezzel a biztosabb jövőt. "Rendkívül tudatos értékesítés, export és hazai piacépítés zajlott, gőzerővel folyt a szakbolthálózat fejlesztése. A nemzetközi láncokba – Tescóba, METRO-ba, Auchanba, SPAR-ba – is bekerültünk, több lábon állt a cég".

A Szamos bolthálózat is ugyan azzal a gondos odafigyeléssel és törődéssel jött létre, mint ahogy a termékek is készülnek a mai napig. "az összes szakbolt belső terét édesanyám tervezte, és aktívan közreműködött a kivitelezésben is. Édesapám pedig összefogta az anyavállalat termelőegységét és a szakbolthálózatot, irányította a termékfejlesztést és menedzselte a beruházáshoz szükséges tőkemozgatást, ennek köszönhetően állandó fejlődésben tudott maradni a cég."

 A teljes interjút a kreativ.hu-n olvashatják

Cimkék: brand, márka


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Tizedik alkalommal Superbrands-díjas a SPAR
dátum 2018-04-24 idő 09:20

A szakemberek mellett a vásárlók is újra bizalmat szavaztak a SPAR Magyarországnak, amelyet sorozatban tizedszerre tartottak érdemesnek a márkaértékelési díjra.

Május végén Moszkva válik a franchise-világ fővárosává
dátum 2018-04-18 idő 11:26

2018. május végén három jelentős nemzetközi esemény is megrendezésre kerül az orosz fővárosban. a THE MOSCOW FRANCHISE EXPO 2018, a THE WORLD FRANCHISE FORUM az Orosz Franchise Szövetség szervezése, és itt tartják meg a Franchise Világtanács (WFC) soron következő ülését is.

A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.

Május 10-én kerül megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség tisztújító közgyűlése
dátum 2018-04-13 idő 12:45

A közgyűlésen Matthias H. Lehner, a Német Franchise Szövetség alelnöke, a Bodystreet alapító-tulajdonosa osztja meg a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatait.

Frozen Yoghurt hálózat kínálja értékesítésre az elmúlt 4 év alatt felépített franchise hálózatát
dátum 2018-04-13 idő 10:50

A koncepció öt egysége négy jelentős budapesti bevásárlóközpontban, valamint a budaörsi Korzó Auchan Kereskedelmi Központban is jelen van üzleteivel.