Hírek, aktualitások

dátum 2014-06-10 idő 09:44

Továbbra is a Tesco a magyarországi kereskedelmi toplista élén

Változatlanul a Tesco a legnagyobb forgalmú kereskedelmi lánc Magyarországon bruttó 704,7 milliárd forintos forgalommal, mögötte már a Coop áll, miután 20 milliárd forintos pluszt tudott felmutatni a 2012-es forgalmához képest, és ezzel megelőzte a CBA-t - állapítható meg a Trade magazin 2013-as kereskedelmi toplistájából, amelyről csütörtökön tájékoztatták az MTI-t.
 
A napi fogyasztási cikkekkel (élelmiszerekkel, kozmetikumokkal és háztartási vegyiárukkal) foglalkozó láncok 12-es ranglistáján a 2012-ben kivonult Match, Profi és Cora már nem szerepel, a kis- és nagykereskedelemmel foglalkozó Metro viszont újra - jelezte a magazin.
 
Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin főszerkesztője rámutatott: negatívan hatott az eredményekre, hogy önálló csatornát kapott a dohányforgalom. Pozitív fejlemény volt ugyanakkor, hogy végre nőni kezdett a fogyasztói bizalom, aminek lecsapódását már várták a kereskedelemben. Hozzátette: újabb "pályaelhagyó" szereplő nem volt, viszont a 2012-ben távozott cégektől átvett üzletegységek három lánc (az Auchan, a Coop és a CBA) 2013-as forgalmában is megjelentek.
 
 
A Trade magazin összesítéséből kiderül, hogy tavaly az Aldi tovább terjeszkedett, a Spar új franchise boltokat nyitott, de a piaci szereplők többsége már inkább boltjai átépítésétől reméli a forgalmon növekedését. Ezzel vagy a vevői élmény fokozására törekszenek (pl. dm - drogerie markt), vagy egységeik specializálására: lakóhely közeli, kényelmi, prémium vagy diszkont "al-láncok" létrehozására, ilyen például a prémium irányba terjeszkedő CBA, vagy a kisebb boltokat nyitó Tesco.
 
A láncok nagy része nemcsak növeli, hanem szegmentálja is saját márkás termékeinek választékát, így például az Auchan - ismerteti a Trade magazin.
Az összegzés szerint a nemzetközi láncok 2013-ban még inkább törekedtek a hazai beszállítók arányának növelésére, ennek érdekében beszállítói fórumokat, partnertalálkozókat szerveztek, és nagyszabású promóciókat bonyolítottak. A hazai láncok jellemzően belső hatékonyságuknak, boltjaik ellátásának javításával voltak elfoglalva - tették hozzá.
 
A toplistában található adatok a cégek saját közlését tartalmazzák, adatközlés hiányában a Trade magazin saját, szakértők bevonásával készített becslését használta fel - tájékoztatott a magazin a módszertanról.
 
Forrás: MTI
Cimkék: kiskereskedelem


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Franchise Börze - Ahol tuti recepteket találhat egy sikeres vállalkozáshoz!
dátum 2018-01-10 idő 13:30

2018. február 1-én újra franchise kiállítást szervez a Magyar Franchise Szövetség.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Ezen túl magánszemélyek is hirdethetnek a Duna House honlapján
dátum 2018-01-16 idő 12:20

Március végéig bruttó 1990 forintért árulhat a nagyközönség házat, lakást, ingatlant, 30 napon át a Duna House honlapján.

Plakátaukciót rendez a BÁV január 24-én
dátum 2018-01-15 idő 11:53

Az aukción reklám- és kiállítás plakátok is képviseltetik magukat, a történelmi ereklyék gyűjtői pedig az ötvenes és hatvanas években készült propagandaplakátok közül válogathatnak.

Franchise partnereit keresi a BITE bakery café
dátum 2018-01-11 idő 10:58

Franchise partnereket keres a pereceket, szendvicseket, mascarponés tekercseket és különleges ízesítésű kávékat kínáló BITE bakery café.

Franchise Börze - Ahol tuti recepteket találhat egy sikeres vállalkozáshoz!
dátum 2018-01-10 idő 13:30

2018. február 1-én újra franchise kiállítást szervez a Magyar Franchise Szövetség.

Vidéki városokban keres franchise partnereket a High Care
dátum 2018-01-10 idő 09:39

A High-Care Cosmetics mintegy 20 egységével az egyik vezető kozmetikai franchise hálózat hazánkban.