Hírek, aktualitások

dátum 2014-03-28 idő 09:25

Új stratégiával próbálkozik Kínában a KFC

Új vállalati stratégiával próbálkozik a KFC gyorsétteremlánc Kínában azután, hogy visszaestek eladásai az elmúlt években alapanyagainak minőségét érintő botránya, majd a madárinfluenza kitörése miatt - írja a marketinginfo.hu.

Az új stratégia "teljes körű átalakítást" jelent, vagyis menüjének kibővítése mellett az ételek csomagolásán, éttermeinek berendezésén és marketing-koncepcióján is változtat. A cég a kínai internetező közösség preferenciáit tükröző 15 új étellel bővíti kínálatát, és a változó fogyasztói igényeket figyelembe véve évente hasonló volumenű frissítést helyezett kilátásba. Emellett a kínai fiatalokat hírességekkel tarkított reklámokkal próbálják az éttermekbe becsalogatni, és erősítik a jelenlétet a kínai világhálón, elsősorban a közösségi oldalakon.

A változtatásra azért van égető szüksége az ország 900 városában mintegy 4600 éttermet jegyző KFC-nek, mert immár második éve nem tudja a fogyasztók megrendült bizalmát visszaszerezni, miközben globális bevételeinek felére a kelet-ázsiai országban tesz szert. A vállalat először 2012 elején, beszállító cégeinek gyakorlata miatt került a kínai média figyelmének célpontjába, amikor kiderült, hogy az alapanyagként szolgáló hús egy része antibiotikummal etetett csirkékből származott. Tavaly márciusban a H7N9-es madárinfluenza kitörése vetette vissza a Kínában egyébként rendkívüli népszerűségnek örvendő vállalat eladásait. Májusban pedig a hatóságok azzal gyanúsították anyacégét, a Yum Brandsot, hogy Little Sheep nevű étteremhálózata ellenőrizetlen forrású húsokkal kereskedő viszonteladói piacon szerezte be alapanyagát, amely birka helyett patkány-, nyest- és rókahúst is tartalmazhatott.

A Yum Brands eddig nem jelentett 2013-as eredményéről, ám a kínai piaci visszaesés miatt 11 év növekedés után 2013 egészére csökkenő profittal számol. A visszaesés ellenére a cég optimista a 2014-es évet illetően, és az év során mintegy 700 új étterem nyitásával tervezi erősíteni kínai jelenlétét.

marketinginfo.hu



vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Franchise Börze - Ahol tuti recepteket találhat egy sikeres vállalkozáshoz!
dátum 2018-01-10 idő 13:30

2018. február 1-én újra franchise kiállítást szervez a Magyar Franchise Szövetség.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Turán nyitotta meg legújabb egységét a Stilianos Babauszoda.
dátum 2018-01-18 idő 17:17

2018. Január 15-én a Stilianos Babauszoda Franchise 7. egységeként kezdte működését a Stilianos Babauszoda Tura.

A Franchise Börzén kedvezménnyel lesz megvásárolható a Franchise Vállalkozás című könyv
dátum 2018-01-18 idő 16:35

A franchise iránt érdeklődők számára alapvető ismereteket tartalmazó olvasmány 25% kedvezménnyel lesz kapható a kiállítás helyszínén.

Hatalmas az érdeklődés a 10 év után újra megrendezendő Franchise Börze iránt
dátum 2018-01-17 idő 14:28

A Magyar Franchise Szövetség hiánypótló bemutatkozási lehetőséget nyújtó rendezvénye olyan sikeres, hogy már szinte az összes kiállítói stand foglalt.

Piacvezető robotgép forgalmazásához keres partnereket a Thermomix
dátum 2018-01-17 idő 12:39

A legintelligensebb robotgép immáron Magyarországon is elérhető.

Ezen túl magánszemélyek is hirdethetnek a Duna House honlapján
dátum 2018-01-16 idő 12:20

Március végéig bruttó 1990 forintért árulhat a nagyközönség házat, lakást, ingatlant, 30 napon át a Duna House honlapján.