Hírek, aktualitások

dátum 2014-03-28 idő 09:25

Új stratégiával próbálkozik Kínában a KFC

Új vállalati stratégiával próbálkozik a KFC gyorsétteremlánc Kínában azután, hogy visszaestek eladásai az elmúlt években alapanyagainak minőségét érintő botránya, majd a madárinfluenza kitörése miatt - írja a marketinginfo.hu.

Az új stratégia "teljes körű átalakítást" jelent, vagyis menüjének kibővítése mellett az ételek csomagolásán, éttermeinek berendezésén és marketing-koncepcióján is változtat. A cég a kínai internetező közösség preferenciáit tükröző 15 új étellel bővíti kínálatát, és a változó fogyasztói igényeket figyelembe véve évente hasonló volumenű frissítést helyezett kilátásba. Emellett a kínai fiatalokat hírességekkel tarkított reklámokkal próbálják az éttermekbe becsalogatni, és erősítik a jelenlétet a kínai világhálón, elsősorban a közösségi oldalakon.

A változtatásra azért van égető szüksége az ország 900 városában mintegy 4600 éttermet jegyző KFC-nek, mert immár második éve nem tudja a fogyasztók megrendült bizalmát visszaszerezni, miközben globális bevételeinek felére a kelet-ázsiai országban tesz szert. A vállalat először 2012 elején, beszállító cégeinek gyakorlata miatt került a kínai média figyelmének célpontjába, amikor kiderült, hogy az alapanyagként szolgáló hús egy része antibiotikummal etetett csirkékből származott. Tavaly márciusban a H7N9-es madárinfluenza kitörése vetette vissza a Kínában egyébként rendkívüli népszerűségnek örvendő vállalat eladásait. Májusban pedig a hatóságok azzal gyanúsították anyacégét, a Yum Brandsot, hogy Little Sheep nevű étteremhálózata ellenőrizetlen forrású húsokkal kereskedő viszonteladói piacon szerezte be alapanyagát, amely birka helyett patkány-, nyest- és rókahúst is tartalmazhatott.

A Yum Brands eddig nem jelentett 2013-as eredményéről, ám a kínai piaci visszaesés miatt 11 év növekedés után 2013 egészére csökkenő profittal számol. A visszaesés ellenére a cég optimista a 2014-es évet illetően, és az év során mintegy 700 új étterem nyitásával tervezi erősíteni kínai jelenlétét.

marketinginfo.hu



vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Tizedik alkalommal Superbrands-díjas a SPAR
dátum 2018-04-24 idő 09:20

A szakemberek mellett a vásárlók is újra bizalmat szavaztak a SPAR Magyarországnak, amelyet sorozatban tizedszerre tartottak érdemesnek a márkaértékelési díjra.

Május végén Moszkva válik a franchise-világ fővárosává
dátum 2018-04-18 idő 11:26

2018. május végén három jelentős nemzetközi esemény is megrendezésre kerül az orosz fővárosban. a THE MOSCOW FRANCHISE EXPO 2018, a THE WORLD FRANCHISE FORUM az Orosz Franchise Szövetség szervezése, és itt tartják meg a Franchise Világtanács (WFC) soron következő ülését is.

A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.

Május 10-én kerül megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség tisztújító közgyűlése
dátum 2018-04-13 idő 12:45

A közgyűlésen Matthias H. Lehner, a Német Franchise Szövetség alelnöke, a Bodystreet alapító-tulajdonosa osztja meg a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatait.

Frozen Yoghurt hálózat kínálja értékesítésre az elmúlt 4 év alatt felépített franchise hálózatát
dátum 2018-04-13 idő 10:50

A koncepció öt egysége négy jelentős budapesti bevásárlóközpontban, valamint a budaörsi Korzó Auchan Kereskedelmi Központban is jelen van üzleteivel.