Hírek, aktualitások

dátum 2014-08-11 idő 09:08

Valóban rosszul megy az Andrássy útnak?

Nem megy jól a luxus üzleteknek az Andrássy úton, legalábbis ha a 2013-as adózás előtti eredményeiket nézzük. A Louis Vuitton-t leszámítva több milliós veszteségekkel zárt több bolt is a múlt évben. Az üzletek közül több bezárt az elmúlt időszakban. De az Andrássy út lepangásától azért nem kell tartani, bár a megkérdezett szakemberek körében az utca jelenlegi helyzetét illetően kicsit megoszlottak a vélemények. Abban egyetértettek, hogy a jövőben a bérbeadók közötti jobb együttműködés segíthetné az utca vonzerejének növelését. (Portfolio.hu összeállítás)
 
Magyarországon az Andrássy út, mint bevásárló utca összekapcsolódott a luxussal, számos, a legfelső kategóriába tartozó üzlet található meg itt. A luxust illetően azonban hazánkban némi zavarral találkozhatunk. A Roland Divatház Zrt. tulajdonosa, Berendi András szerint, a luxus mást jelent Magyarországon és mást Nyugat-Európában. Hazánkban a híres, prémium márkákat, mint a Hugo Bosst, és a Tommy Hilfigert sokan szintén luxus márkának tekintik, pedig valójában az olyan márkák, mint a Louis Vuitton, a Burberry, a Gucci és a Dolce Gabbana jelentik a legmagasabb kategóriát
 

Valóban rosszul megy az Andrássy útnak?

 
Egyes vélemények szerint az Andrássy útnak, mint bevásárló utca nem megy igazán jól, különösen a jelenlegi gazdasági környezetben. Ezt erősítette meg Berendi András is, aki elmondta, hogy a luxus márkák üzletei mindenhol a világon, így a régió más fővárosaiban is érdemi nyereséget produkálnak, Magyarországon azonban a márkák tulajdonában álló boltok elég gyengén teljesítenek. Berendi András szerint, a piac vélhetően még nem érett meg a piacra lépésükre.
 
Budapest, Andrássy út (1896)
 
A Magyarországon jelenlévő luxus márkáknak még mindig nincs meg a piaca, sokuk még soha nem produkált nyereséget, csak a Louis Vuitton termel érdemi profitot a tulajdonosoknak. A gyengélkedés ellenére egyelőre még a legrosszabbul teljesítő üzletek sem mernek kivonulni a hazai piacról, ez ugyanis szintén nagyon jelentős költségekkel járna. Csak marketing célra fenntartani egy boltot ugyanakkor nagy áldozatot jelent, a jelenlegi gazdasági helyzetben az ilyen célú üzletnyitás egyesen tilos.
 
Louis Vuitton, Budapest
 
Az Európa más országait és hazánkat jellemző eltérő forgalmi eredmények elsősorban a kulturális különbségekkel magyarázhatók - vélte Berendi András. Magyarországon a lakosság csekély összeget költ ruhákra, illetve azok közül, akik megengedhetnék maguknak a drágább cikkek vásárlását, sokakban vagy nem merül fel igény a luxus márkák megvásárlására, vagy inkább külföldön, mondjuk Bécsben vásárolnak. Ugyanakkor a közízlés formálására tett kísérleteknek már van némi hatásuk, de még csak az út elején járunk.
 
Magyari Tamás, az Il Bacio di Stile vezetője megerősítette, hogy pár franchise üzlet tényleg bezárt az utcában, de véleménye szerint a helyzet semmivel sem különb, mint a város egyéb ruházati kiskereskedelmi szegmenseiben. Ugyanúgy üzletbezárások és nyitások jellemzik Bécset vagy Milánót. A vásárlókat illetően hozzájuk többségében magyarok térnek be, míg az idelátogató külföldiek aránya 40 százalékos.
 
Csörgő Anita, a CBRE társigazgatója, és kiskereskedelmi ügynökségi vezetője szintén nem látja vészesnek a helyzetet. Az Andrássy úti üzletek forgalmát illetően elmondta, hogy tudomásuk szerint a legnagyobb forgalmat a Louis Vuitton bonyolítja, de a Gucci, a Moncler és a Burberry is igen jól teljesít. Az elmúlt időszakban a magyar Silka Fashionnek is beváltak a számításai az Andrássy úton, ezért már bővíteni szeretne. Vevői 70 százaléka magyar, ami a prémium szegmensben az egész Andrássy útra jellemző, míg a luxustermékek esetében 50-50 százalék a magyar és a külföldi vásárlók aránya. De véleménye szerint, a jól teljesítők közé sorolható még az Emporio Armani is, ami új tulajdonosával megduplázta a korábbi forgalmát és ez a kereskedő két újabb luxusmárkának is üzletet kíván nyitni az Andrássy úton.
 
Silka Fashion, Budapest
 
Az Andrássy úti luxus üzletek akciói és forgalma közötti kapcsolatot illetően Csörgő Anita véleménye, hogy árengedmények az üzletmenettől függetlenül is léteznek, de vannak olyan cégek, akiknek tényleg nem megy jól, vagy a koncepciójuk nem illett az Andrássy útra. Ez azonban tényleg csak néhány boltra jellemző, és az üzlethelyiségükre máris van új bérlő. Az Il Bacio-ban például néhány márka olyan jó forgalmat bonyolított az elmúlt évben, hogy most már saját üzlet nyitásán gondolkozik.
 
Az üzletek eltűnésével kapcsolatban Csörgő Anita elmondta, hogy valóban vannak olyan ingatlanok amelyek bezárnak, de hamarosan fejlesztések indulnak bennük, és pl. szálloda vagy kiskereskedelmi funkció jelenik meg a következő időszakban.
 

Túlértékelt az Andrássy út?

 
Berendi András elmondta, hogy az Andrássy úti üzletekért kért bérleti díjak jelenleg erősen szóródnak. Van ahol évi 400-500 euró/négyzetméteráron is lehet üzletet bérelni, míg máshol 1000 eurót kérnek egy évre a bérlőktől.
 
A válság előtt nagyon felmentek a bérleti díjak: a 60-80 euróra felkúszott négyzetméterenkénti díjszint irreálisan magas, ezért ezek az üzletek sokáig üresen álltak, mondta el Csörgő Anita. Most az látható, hogy a tulajdonosok hajlandók engedni és rugalmasabban állnak hozzá a tárgyalásokhoz. Korábban a bérlők minden befektetést magukra vállaltak, az elhanyagolt fűtés korszerűsítését, a portál cseréjét, stb. Ma viszont már azt jellemző, hogy a tulajdonosok is hozzájárulnak ezekhez a költségekhez, ami viszont hosszabb tárgyalási folyamatokat eredményez.
 
il Bacio di Stile, Budapest
 

Mit hoz a jövő?

 
Az utca, mint bevásárló utca jövőjét illetően Magyari Tamás elmondta, hogy sajnos az elmúlt közel húsz évben számtalan ígéretesnek tűnő utca ilyen jellegű fejlesztését látta elhalni. Az Andrássy út kapcsán ugyanakkor úgy gondolja, hogy mind az út világörökségbeli mivolta, központisága, valamint a nemzetközi vezető divatmárkák belévetett bizalma erősíti ezen városrész ilyen jellegű törekvéseinek létjogosultságát.
 
Csörgő Anita is pozitív véleményének adott hangot a jövőt illetően. Elmondta, hogy nemrég két értékesítési tranzakció is zárult az Andrássy úton, ami mutatja, hogy a befektetők nagy reményeket táplálnak a lokáció jövőjét illetően. Az elmúlt egy évben 15 üzletben történt komolyabb fejlesztés (új márka, bővülés, felújítás), ami jelentős változást hozott az utca életében. Az idei koraesti gyalogos forgalmat a két évvel ezelőttivel összehasonlítva óriási különbség látható. A következő időszakban szállodák, vendéglátóhelyek is nyitnak, valamint új márkák is érkeznek, azaz tovább nő a sugárút forgalma.
 
Forrás: portfolio.hu; louisvuitton.com; il Bacio di Stile Facebook; silkafashion.com; Wikipedia


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
Franchise Börze - Ahol tuti recepteket találhat egy sikeres vállalkozáshoz!
dátum 2018-01-10 idő 13:30

2018. február 1-én újra franchise kiállítást szervez a Magyar Franchise Szövetség.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Turán nyitotta meg legújabb egységét a Stilianos Babauszoda.
dátum 2018-01-18 idő 17:17

2018. Január 15-én a Stilianos Babauszoda Franchise 7. egységeként kezdte működését a Stilianos Babauszoda Tura.

A Franchise Börzén kedvezménnyel lesz megvásárolható a Franchise Vállalkozás című könyv
dátum 2018-01-18 idő 16:35

A franchise iránt érdeklődők számára alapvető ismereteket tartalmazó olvasmány 25% kedvezménnyel lesz kapható a kiállítás helyszínén.

Hatalmas az érdeklődés a 10 év után újra megrendezendő Franchise Börze iránt
dátum 2018-01-17 idő 14:28

A Magyar Franchise Szövetség hiánypótló bemutatkozási lehetőséget nyújtó rendezvénye olyan sikeres, hogy már szinte az összes kiállítói stand foglalt.

Piacvezető robotgép forgalmazásához keres partnereket a Thermomix
dátum 2018-01-17 idő 12:39

A legintelligensebb robotgép immáron Magyarországon is elérhető.

Ezen túl magánszemélyek is hirdethetnek a Duna House honlapján
dátum 2018-01-16 idő 12:20

Március végéig bruttó 1990 forintért árulhat a nagyközönség házat, lakást, ingatlant, 30 napon át a Duna House honlapján.