Hírek, aktualitások

dátum 2013-11-25 idő 09:47

Van még fejlődési potenciál a budapesti bevásárlóutcák kínálatában

Van még fejlődési potenciál a budapesti bevásárlóutcák kínálatában – áll a Jones Lang LaSalle Budapest High Street Overview című jelentésében.
 
A három fő budapesti bevásárlóutca 220 üzlethelyiséget kínál, átlagosan 9,5 százalékos kihasználatlansággal, a közép-kelet európai régió legversenyképesebb bérleti díjaival – négyzetméterenként 60-90 euró a havi ár. A kiskereskedelmi kínálat viszonylag homogén (tömeg, prémium és luxus) és különböző vásárlói réteget céloznak meg. A luxus kereskedelmi márkák az Andrássy úton helyezkednek el, a Váci utca és a Vörösmarty tér inkább a tömegcikkeket és szuvenírtermékeket kínálja. A Fashion Street üzleteiben a prémiumkategóriás márkákat találhatjuk meg. Ennek az elkülönülésnek az eredményeként a bevásárlóutcák nem egymás konkurensei, hiszen különböző a kínálatuk. 
 
 
Az elmúlt 5-8 évben számos új márka nyitott üzletet Magyarországon (a Louis Vuitton, Gucci és Breitling márkák mellett például a Moncler, La Perla, The North Face), akár közvetlenül, vagy franchise partnereiken keresztül. A luxus- és prémiumkategóriás márkák elegánsabb környezetben kívántak üzletet nyitni, míg a tömegtermékeket kínáló üzleteket inkább a forgalmi adatok érdeklik. A Fashion Street-projekt átadása után és az újonnan épült és felújításra került kereskedelmi létesítmények (Il Bacio di Stile, Paris Department Store, Vörösmarty No. 1) átadását követően a belvárosi vásárlóutcák arculata és megítélése nagymértékben javult.
 
"A belvárosi kiskereskedelmi kínálat átalakulásának köszönhetően nőtt az érdeklődés a bevásárlóutcák iránt, de sokat kell még fejlődnie a bérlői összetételnek és kínálatnak, hogy a bevásárlóközpontokhoz szokott hazai közönséget is el tudják csábítani" – mondta Pál Erika, a Jones Lang LaSalle kiskereskedelmi ingatlan-bérbeadási részlegének igazgatója.
Benjamin Perez-Ellischewitz, a Jones Lang LaSalle budapesti irodájának befektetési részlegéért felelős igazgatója szerint a belvárosi bevásárlóutcák kínálatának erősödésének köszönhetően a nemzetközi befektetők fellendülő érdeklődést tanúsítanak a belvárosi ingatlanok mint befektetési lehetőség iránt.
 
Forrás: hvg.hu
Kép forrása: desztinaciomarketing.hu


vissza a hírekhez


Kiemelt hírek

összes hír
A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.



Legolvasottabb hírek

összes hír


Franchise tanácsadás

További hírek

Tizedik alkalommal Superbrands-díjas a SPAR
dátum 2018-04-24 idő 09:20

A szakemberek mellett a vásárlók is újra bizalmat szavaztak a SPAR Magyarországnak, amelyet sorozatban tizedszerre tartottak érdemesnek a márkaértékelési díjra.

Május végén Moszkva válik a franchise-világ fővárosává
dátum 2018-04-18 idő 11:26

2018. május végén három jelentős nemzetközi esemény is megrendezésre kerül az orosz fővárosban. a THE MOSCOW FRANCHISE EXPO 2018, a THE WORLD FRANCHISE FORUM az Orosz Franchise Szövetség szervezése, és itt tartják meg a Franchise Világtanács (WFC) soron következő ülését is.

A régió szennyesére pályázik a magyar mosoda-hálózat
dátum 2018-04-16 idő 12:23

Az önkiszolgáló mosodák térnyerését jól szemlélteti, hogy a Bubbles, több mint 50 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik.

Május 10-én kerül megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség tisztújító közgyűlése
dátum 2018-04-13 idő 12:45

A közgyűlésen Matthias H. Lehner, a Német Franchise Szövetség alelnöke, a Bodystreet alapító-tulajdonosa osztja meg a hálózatfejlesztéssel kapcsolatos nemzetközi tapasztalatait.

Frozen Yoghurt hálózat kínálja értékesítésre az elmúlt 4 év alatt felépített franchise hálózatát
dátum 2018-04-13 idő 10:50

A koncepció öt egysége négy jelentős budapesti bevásárlóközpontban, valamint a budaörsi Korzó Auchan Kereskedelmi Központban is jelen van üzleteivel.